Uber-ügy: brutális szankciók, újabb forgalomblokkolás

Munkahelyeket tesz tönkre a taxisok védelme - állítja az Uber

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Fokozódik a harc a kormány által is képviselt taxisok és az Uber között. Mindenki rosszul járhat, az is, aki saját autójával közlekedne.


Minden eddiginél keményebb szankciókra számíthatnak azok a vállalkozók, akik nem az összes előírás betartásával végeznek személyszállítást - derül ki a kormány múlt hét pénteken bejelentett és már a mai napon az országgyűlés elé kerülő rendelettervezetéből. Például 9 büntetőpont a sofőrnek, ami a második "rajtakapásnál" már automatikusan jogosítványának 6 hónapra szóló bevonását jelenti. Ha ez nem lenne elegendő, a "jogellenesen használt gépjármű" rendszámát az első alkalommal fél, a második során már 3 évre vonhatnák be.
Hirdetés

Mindent és mindenkit büntetnének
A fokozottabb szankciók a diszpécserszolgáltatásokra is kiterjednének, akkor is 300 ezer forintos bírságot kaphatnának a jövőben, ha ők maguk legálisak, de olyan személy számára nyújtanak diszpécserszolgáltatást vagy utazásszervezést, aki önmaga nem jogosult a taxitevékenységre. Továbbá a követelményeknek nem megfelelő szolgáltatást biztosító, vagy azt népszerűsítő elektronikus adat ideiglenes hozzáférhetetlenné tételére is lenne mód, a honlapok, alkalmazások blokkolása 365 napra szólhat.
Ha ez nem lenne elegendő, szinte minden nem taxis személyszállító illegális lesz, az is, aki személygépkocsi személyszállító engedéllyel rendelkezik ugyan, de nem rendelkezik közvetlenül a személyszállító szolgáltatásra kötött szerződéssel, illetve más számára végzi azt.
Már az Uber is megszólalt
Az Uber szerint munkahelyeket tesz tönkre és nem veszi figyelembe 150 ezer, többségében fiatal felhasználó érdekeit a kormány javaslata. Az Uber közleménye szerint hazánkban 1200 autós partner használja az Uber platformját, aki rendelkezik személyszállítói engedéllyel, befizeti az adókat, és minden egyes utat követően számlát ad az utasnak.
Mint látható, a kormány által képviselt taxisok és az Uber harca folytatódik. Hogy ki fog ebből jól kikerülni, az egyelőre kérdés. Az viszont biztos, hogy a jelenlegi helyzetből senki sem profitál: a taxisok a visszaeső fuvarszám, az uberesek a szankciók miatt könyvelhetnek el komoly veszteségeket.

Senki sem jár jól, még az sem, aki saját autójával szeretne közlekedni, ugyanis május 3-án kedden újabb demonstrációt ígérnek a taxisok Budapesten.

Gyakorlatilag a teljes belvárost érintő forgalomkorlátozásokra számíthatunk aznap. Tilos lesz megállni 14 és 19 óra között az Alkotmány utcában és a Vámház körút páratlan oldalán a Sóház utca és az Üllői út között.
Újabb lezárások május 3-án Budapesten
Szakaszosan és időszakosan lezárják a Hősök tere - Dózsa György út - Thököly út - Rákóczi út - Kossuth Lajos utca - Erzsébet híd - Gellért rakpart - Szabadság híd - Vámház körút - Kálvin tér - Múzeum körút - Károly körút - Bajcsy-Zsilinszky út - Alkotmány utca útvonalat, valamint a Hősök tere - Andrássy út - József Attila utca - Széchenyi tér - Lánchíd - Fő utca - Budai felső rakpart - Bem tér - Margit híd - Szent István körút - Nyugati tér - Bajcsy-Zsilinszky út - Alkotmány utca útvonalat.
Fix, 14:30-tól 17 óráig tartó lezárás várható az alábbi szakaszokon:
  1. Lánchíd Pestről Budára vezető forgalmi sávja,
  2. József Attila utca Széchenyi tér felé vezető forgalmi sávjai,
  3. Bajcsy-Zsilinszky út Bazilika felőli oldal autóbusz forgalmi sávja,
  4. Szabadság híd Budáról Pestre vezető forgalmi sávja,
  5. Vámház körút Kálvin tér felé vezető forgalmi sávjai a Sóház utca és az Üllői út között,
  6. Műegyetem rakpart Szabadság hídra vezető forgalmi sávja.


Kedden délután tehát semmilyen autóval, sajáttal sem igen lesz mód közlekedni Budapest belsejében.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 05:38
    Permalink

    Nyulam bulam. Senkinek sem kötelező ám taxiznia. Ja, hogy büdös a munka és különben is végtelenül kényelmes naphosszat a segged mereszteni egy kocsiban és zenét hallgatva fel alá kocsikázni a városban? Óhh, én kérek elnézést.

  • 2017.10.28. at 05:38
    Permalink

    Végulis, lehetne ugyanezzel a modszerrel bojkottalni a Taxisokat is 🙂 kijelolni par napot a heten , hogy senki se szalljon Taxiba…kivancsi lennék, egy nepszavazashoz Taxi vs Uber vagy Telekocsi meglenne e a minimalis kvota? es milyen aranyu lenne az eredmeny? TIPP: 0.01% vs 99.9% … kár hogy nincs választási év, akkor a Taxisok mehetnenek a sunyiba az utlezarasaikkal…

  • 2017.10.28. at 05:38
    Permalink

    Bacark hogy mindíg erre a befektetésekre hivatkoznak. Falu helyen ennyi pénzből semmit sem lehet kezdeni,nem még Budapesten,ezek még sírnak hogy ez mennyi pénz. Tessék versenyképesebb áron dolgozni becsületesen akkor talán nem kell félni hogy az utasok az olcsóbb az választják.

  • 2017.10.28. at 05:38
    Permalink

    B….tok meg, komolyan ennyire ostobák vagytok?
    Vetetnek veletek egy f.s autót 5 milláért
    Vetetnek veletek fóliázást meg tablettát, meg terminált, meg a f.om még egy millióért.
    Megmondják, hogy mennyi lehet km. díjatok
    Fizettetik veletek a tagsági díjat, hogy liszenszetek lehessen.

    Majd jón egy f.stalicska brigád, aki mindennemű szabályozás, befektetés, lósz.r nélkül elviszi az üzleteteket.

    Mátyás, ti meg mindennek tapsikoltok. Nem sok eszetek van.

Vélemény, hozzászólás?