Tűznarancs BMW titániumkipufogóval, jöhet?
Újabb ritkaságot dob piacra a BMW-tuningról híres Alpina
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A BMW 4-es sorozatának alapjára épül az Alpina legújabb járműve, amelyből nagyon keveset készítenek.
Talán az egyik legjobban ismert BMW-tuninggal foglalkozó vállalat az Alpina, ahol nem ismeretlenek a limitált szériák. És náluk valóban kis szériában készülnek ezek a modellsorozatok, nem történik olyasmi, mint a Ford GT esetében, ahol Detroitból nemrég megerősítették, hogy a limitált darabszámmal készülő sportautóból mégis többet gyártanak.
Az Alpina B4 S Bi-Turbo modellből készül a következő limitált széria, amelynek egyik érdekessége a titán kipufogórendszer. Ez az autó, ahogy a nevéből sejthető, a BMW 4-es sorozatából készül. A vásárlók választhatnak a kupé és a kabrió változat közül is, viszont a motor minden esetben egy háromliteres, soros hathengeres, két turbóval, 452 lóerővel és 680 Nm-rel, ami 3000-es fordulatszámnál már rendelkezésre áll. Na, meg persze a már említett Akrapovic kipufogóval, ami a tömegcsökkentésben játszik nagy szerepet. Ráadásul kimondottan ehhez az autóhoz tervezték, amelyből nem készül több 99 darabnál.
Az összkerékhajtású (opciós lehetőség) változat 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h tempóra álló helyzetből, a végsebessége pedig 303 km/h. A hátsókerék-hajtású kupé sem lassabb, hiszen 4,2 másodperc alatt eléri a 100 kilométer/órát, míg a végsebessége nagyobb is, egészen pontosan 306 km/h. Az erőt nyolcfokozatú, automatikus sebességváltó továbbítja a kerekek felé, ám ez manuálisan is használható, az Alpina új, nagyobb méretű, kormánykerék mögötti váltófüleivel. A modell további egyedi jellegzetessége a részlegesen önzáró differenciálmű. További exkluzivitás érhető el az egyedi fényezéssel, amely pompázhat az élénk, „tűznarancsra” keresztelt színben is, persze azért választható más árnyalatokkal is, ám mindegyik jellegzetessége a fekete díszbetétek felbukkanása. És az elmaradhatatlan sok, vékony küllővel felvértezett könnyűfém keréktárcsák sem maradhatnak le az Alpina B4 limitált szériás változatáról.
Az Alpina B4 S Bi-Turbo Edition 99 már megrendelhető. A „legolcsóbb” változat a kupé, a maga 74 705 eurós (körülbelül 24,5 millió forintos) árával, a kabrió viszont drágább, ugyanis minimum 80 756 eurót kérnek érte, ami több, mint 26 millió forint.