Tűznarancs BMW titániumkipufogóval, jöhet?
Újabb ritkaságot dob piacra a BMW-tuningról híres Alpina
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A BMW 4-es sorozatának alapjára épül az Alpina legújabb járműve, amelyből nagyon keveset készítenek.
Többféle színnel is rendelhető a legújabb, limitált szériás Alpina, ám ez a narancsos fényezés a leglátványosabb
Talán az egyik legjobban ismert BMW-tuninggal foglalkozó vállalat az Alpina, ahol nem ismeretlenek a limitált szériák. És náluk valóban kis szériában készülnek ezek a modellsorozatok, nem történik olyasmi, mint a Ford GT esetében, ahol Detroitból nemrég megerősítették, hogy a limitált darabszámmal készülő sportautóból mégis többet gyártanak.
Kabrió is választható a limitált szériás Alpina modellből
Az Alpina B4 S Bi-Turbo modellből készül a következő limitált széria, amelynek egyik érdekessége a titán kipufogórendszer. Ez az autó, ahogy a nevéből sejthető, a BMW 4-es sorozatából készül. A vásárlók választhatnak a kupé és a kabrió változat közül is, viszont a motor minden esetben egy háromliteres, soros hathengeres, két turbóval, 452 lóerővel és 680 Nm-rel, ami 3000-es fordulatszámnál már rendelkezésre áll. Na, meg persze a már említett Akrapovic kipufogóval, ami a tömegcsökkentésben játszik nagy szerepet. Ráadásul kimondottan ehhez az autóhoz tervezték, amelyből nem készül több 99 darabnál.
Csak 99 példányt gyártanak belőle
Az összkerékhajtású (opciós lehetőség) változat 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h tempóra álló helyzetből, a végsebessége pedig 303 km/h. A hátsókerék-hajtású kupé sem lassabb, hiszen 4,2 másodperc alatt eléri a 100 kilométer/órát, míg a végsebessége nagyobb is, egészen pontosan 306 km/h. Az erőt nyolcfokozatú, automatikus sebességváltó továbbítja a kerekek felé, ám ez manuálisan is használható, az Alpina új, nagyobb méretű, kormánykerék mögötti váltófüleivel. A modell további egyedi jellegzetessége a részlegesen önzáró differenciálmű. További exkluzivitás érhető el az egyedi fényezéssel, amely pompázhat az élénk, „tűznarancsra” keresztelt színben is, persze azért választható más árnyalatokkal is, ám mindegyik jellegzetessége a fekete díszbetétek felbukkanása. És az elmaradhatatlan sok, vékony küllővel felvértezett könnyűfém keréktárcsák sem maradhatnak le az Alpina B4 limitált szériás változatáról.
Az utastérben az Alcantara és a kézzel varrott bőr uralkodik
Az Alpina B4 S Bi-Turbo Edition 99 már megrendelhető. A „legolcsóbb” változat a kupé, a maga 74 705 eurós (körülbelül 24,5 millió forintos) árával, a kabrió viszont drágább, ugyanis minimum 80 756 eurót kérnek érte, ami több, mint 26 millió forint.