TÜV-Süd hibastatisztika: a Porschék a legkevésbé problémásak
Melyik autóval fogunk legkisebb eséllyel megbukni a műszaki vizsgán? A TÜV szerint Porschéval
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Érdekes dolog a TÜV megbízhatósági statisztikája, mert csak hibaarányt ír, szervizelésre fordított összegeket nem. Ellenben javulást jelez.
Ezúttal nem megbízhatósági, lerobbanási hibastatisztikát közölt a TÜV-Süd, hanem az általa végzett műszaki vizsgákon feltárt hibák arányáról adott adatokat. Bár az elmúlt évben a közlekedés biztonsága érdekében szigorítottak a vizsgán való megfelelés feltételein, az átlagos hibaarány 1,4%-kal javulni tudott. Így is az autók 23,5%-a bukott meg a vizsgákon - nagy átlag szerint.
Az érdekesség viszont épp az, hogy melyik márka melyik modellje milyen arányban vérzik el. Ebből persze nem is elsősorban a modellek megbízhatóságára, tartósságára, hanem tulajdonosaik pedánsságára, az autójukkal való törődésre lehet következtetni. Hiszen a megfelelően karbantartott, vizsga előtt átvizsgált autó nem bukna meg a vizsgán.
TÜV-Süd hibastatisztika
3 éves korig | |||
Legjobbak | Legrosszabbak | ||
Modell | Hibaarány (%) | Modell | Hibaarány (%) |
Mercedes SLK | 2,4 | Ford Mondeo/Galaxy | 13,1 |
Audi A6 | 2,9 | Chevrolet Captiva | 13,1 |
Mercedes GLK | 3,6 | Fiat 500 | 13,4 |
Porsche 911 | 3,9 | Chevrolet Spark | 13,7 |
BMW Z4 | 4 | Fiat Punto | 14 |
Mercedes E | 4,5 | Ford Ka | 14,1 |
Audi Q5 | 4,7 | Citroën Berlingo II | 14,3 |
Audi A3 Cabrio | 4,9 | Fiat Panda | 14,8 |
Ford Focus III | 4,9 | Alfa MiTo | 15,6 |
Mercedes C | 4,9 | Dacia Logan | 15,7 |
5 éves korig | |||
Legjobbak | Legrosszabbak | ||
Modell | Hibaarány (%) | Modell | Hibaarány (%) |
Mazda3 | 5,4 | Peugeot 207 | 20,3 |
Porsche 911 | 6,4 | Fiat Bravo | 20,3 |
Toyota IQ | 6,5 | Kia Sorento | 20,9 |
Toyota Avensis | 6,5 | Citroën C4 | 21,4 |
VW Polo V | 6,5 | Fiat Panda | 21,7 |
Audi Q5 | 7,5 | Chevrolet Captiva | 21,9 |
Mercedes E | 7,8 | Hyundai Tucson | 22,3 |
VW Golf Plus | 7,8 | Chevrolet Matiz | 25,1 |
Volvo XC60 | 8,1 | Renault Kangoo | 25,4 |
Mercedes GLK | 8,6 | Dacia Logan | 25,5 |
7 éves korig | |||
Legjobbak | Legrosszabbak | ||
Modell | Hibaarány (%) | Modell | Hibaarány (%) |
Porsche 911 | 10,5 | Citroën Berling | 28,4 |
Mazda2 | 11,2 | SEAT Ibiza/Cordoba | 28,5 |
VW Golf Plus | 11,5 | Peugeot 307 | 28,8 |
Toyota Auris | 11,8 | Chevrolet Matiz | 28,8 |
Mercedes C | 13,1 | Renault Megane | 29,3 |
Toyota Corolla Verso | 13,1 | Citroën C5 | 29,6 |
Audi TT | 13,3 | Citroën C4 | 30 |
Toyota Yaris | 13,6 | Fiat Dobló | 30,8 |
Mercedes SLK | 13,7 | Renault Kangoo | 31,9 |
Honda CR-V | 14,3 | Dacia Logan | 32,8 |
9 éves korig | |||
Legjobbak | Legrosszabbak | ||
Modell | Hibaarány (%) | Modell | Hibaarány (%) |
Porsche 911 | 11,5 | Renault Twingo | 34 |
Toyota Corolla Verso | 15,6 | Alfa 147 | 34,3 |
Toyota RAV4 | 16,6 | Renault Megane | 34,6 |
Mazda2 | 17,3 | Ford Galaxy | 34,7 |
Ford Fusion | 17,7 | VW Sharan | 35,1 |
Mercedes SLK | 17,8 | Renault Laguna | 36 |
Toyota Corolla Verso | 17,8 | Renault Kangoo | 37,1 |
Toyota Avensis | 18 | Kia Sorento | 37,2 |
VW Golf Plus | 18 | Fiat Dobló | 37,9 |
Subaru Forester | 18,5 | Fiat Stilo | 41,1 |
11 éves korig | |||
Legjobbak | Legrosszabbak | ||
Modell | Hibaarány (%) | Modell | Hibaarány (%) |
Porsche 911 | 14,6 | Renault Clio | 39,9 |
Subaru Forester | 19,3 | Fiat Dobló | 40,3 |
Toyota RAV4 | 20,2 | Renault Kangoo | 40,4 |
Toyota Avensis | 21,1 | Renault Laguna | 40,5 |
Honda Jazz | 21,2 | Mini | 40,7 |
Toyota Corolla Verso | 21,8 | Alfa 147 | 42,1 |
Mazda2 | 22,4 | Ford Ka | 42,4 |
Toyota Yaris | 23,2 | Ford Galaxy | 42,5 |
Ford Fusion | 23,4 | VW Sharan | 43,6 |
VW New Beetle | 24,6 | Fiat Stilo | 44,3 |
A statisztika szerint azonban a német autós sem a pedánsság mintaképe, ahogyan korosodnak a járművek, úgy vérzik el egyre nagyobb részük a műszaki vizsgán, a 10 év feletti korosztályban már vannak olyan modellek, amelyekből csaknem minden másodikat javításra kell küldjenek a biztosok. A legidősebb korosztályban, s 7 éves kortól általánosságban a legkevésbé problémásnak számító Porsche 911 11 éves példányainak is 14,6%-a nem felel meg a vizsgán, s az ott harmadik helyen álló Toyota RAV4-ből is minden ötödik megbukik. Toyota amúgy csakis a legjobbak listáján szerepel, esetében igaz az, hogy még a korosabb autókra jellemző nem mindig tökéletes karbantartással is jól tud szolgálni. A fiatalabb autók közül amúgy még a leginkább problémásak is jobb hibaarányúak, mint a korosak legjobbjai, százalékos arányban azonban komolyabb lemaradást mutatnak, mint az idősebb korosztály sereghajtói.
Megmosolyogtató.
Érdekes dolog ez. Nem vagyok biztos benne, de mintha a német műszaki vizsgán nem volna olyan nagy anyagi csőd, ha egy autót „javításra kell küldjenek a biztosok”. Ha jól emlékszem, ilyenkor a tulajnak van néhány hete, hogy kijavítsa (kijavíttassa) a hibákat és utána mehet pótvizsgaféleségre. A vizsga + pótvizsga összesen jóval kevesebbe kerül, mint 2 szimpla (sikeres) vizsga.
Én sem rettegek nagyon, amikor a műszaki vizsga előtti 2-3000 Ft-os „elővizsgára”viszem az autót. Jobban meggondolva: rettegek én, de nem a 2-3000 Ft elbukásának a lehetőségétől… 🙂
Elképzelem, hogy a német Dacia tulaj sem készül olyan vehemenciával a vizsgára.
Mindenesetre valóban érdekes kép az autókról és a tulajokról.