Tuti, hogy ez lesz a legmenőbb utcai McLaren!
Legendás fényezést visel ez a McLaren P1 GTR
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Philip Morris piros-fehér színeibe öltöztette a McLaren P1 GTR sportautót a gyár MSO részlege.
Bár az ikonikus színek nem kizárólag a McLaren autóin tűntek fel az autósport történelme során, mégis a legtöbben Aytron Senna és Alain Prost nevéhez kötik ezt a fényezést. Ezzel a ténnyel a McLaren Special Operations is tisztában van, ám az autó elkészítésének ötletét nem csak ez a tény ihlette. Egy gyűjtő kereste fel az MSO-t azzal a céllal, hogy készítsék el neki a különleges autót, amellyel méltó módon fejezheti ki tiszteletét Ayrton Senna munkássága iránt. A megrendelőt már fiatal korában lenyűgözte a versenyző perfekcionizmusa, az MSO pedig gyorsan belement az üzletbe. Persze a történet már évekkel ezelőtt elkezdődött és a tulajdonossal folyamatosan tartották a kapcsolatot, amíg el nem készült a nagy mű. Valójában három évet várt az autójára.
A különleges fényezés 800 munkaórát vett igénybe és több utalás is látható az autón, amit csak az autósport és Senna rajongói értenek meg elsőre. Az egyik szembetűnő utalás a 12-es szám az autó orrán, amely Senna rajtszáma volt az 1988-as szezonban. Aztán ott van egy logo az oldalsó ablakok hátsó részén, amely arra utal, hogy 30 évvel ezelőtt nyerte első F1 világbajnoki címét a brazil pilóta. Természetesen a brazil zászlók sem hiányozhatnak az autóról, és a Senna felirat is magáért beszél. Viszont Marlboro felirat nincs, csak a vonalkód, amit akkor kezdett el használni az F1-ben a Philip Morris, amikor betiltották a dohányreklámokat. A tulajdonos a Senna család beleegyezésével Beco névre keresztelte az autót, amit Ayrton szülei használtak kisfiuk megszólítására.
Az átalakítás során többek között olyan különlegességeket is kapott az autó, mint a 24 karátos aranyból készült hővédő elem a motortérben illetve a Lexan hátsó ablak. Emellett az aerodinamikai módosításokkal elérték, hogy akár 800 kilogrammnyi leszorítóerőt is termelhessen a karosszéria. Ezek közé a módosítások közé tartozik például a szélesebb splitter elöl és az új légterelő elemek szintén elöl, de a sajátos hátsó szárny is kapott egy Gurney-lapocskát, valamint az autó oldalán is egyedi légterelő elemek alakítják az áramlást.
Az utastérben ugyanúgy minden a Senna iránti rajongásról árulkodik. Sokfelé feltűnik a Senna-S logó. Emellett szuperkönnyű kagylóülésekbe huppanhat a vezető és utasa, a kormánykerék pedig szénszálas-műanyag és Alcantara anyagokból építkezik, miközben formája a formula versenyautókban látottakra hajaz. Arról viszont nem szól a fáma, hogy mennyit ér az autó.