Turbósít a Toyota: részletek a frissített Aurisról
Genfben mindent elárult az új Aurisról a Toyota
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak új arcot, friss motorokat is kapott a Genfi Autószalonon bemutatkozott frissített Toyota Auris.
Elég komoly elismerés egy modellnek, ha csupán optikai, abból is minimális frissítést kap. Ez mondható el a Toyota Auris Hybridről, ami ezúttal csak a megjelenését érintő módosításokat kapott, meg persze friss középkonzolt, fokozott zajszigetelést, opciós Toyota Safety Sense - kamerás és lézeres - jelzőrendszert, ami ráfutásos baleset veszélyére és sávelhagyásra is figyelemcetheti a sofőrt, s a jelzőtáblákat is felismeri, automatikus reflektorkapcsolást is ad.
Míg az Auris eladásainak csaknem felét adó (forrás: Jato Dynamics), ötajtósként és Touring Sports kombiként is elérhető Hybrid hajtáslánca érintetlenül maradt, a benzinesek közé egy új egység érkezett: 1,2 literes, közvetlen befecskendezésű, változó szelepvezérlésű benzines, természetesen Euro6-os normával, 116 lóerővel, 185 newtonméter nyomatékkal, amit ráadásul igen széles, 1500-4000 1/perc fordulat között ad. Ezzel az 1.6-os Valvematic szívó benzinesnél mindössze 0,1 másodperccel rosszabb, 10,1 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást ad, 4,7 l/100 km vegyes fogyasztási értéke 1,2 literes, több mint 20 százalékos előnyt jelent, Multidrive S automata váltóval még jobb, 4,6 l/100 km a vegyes fogyasztási érték.
Bár az 1,2 literes turbómotor közel azt adja, mint az 1.6-os, utóbbi is palettán marad. A dízeleknél viszont nyugdíjazás is van, a BMW eredetű, a Versóban már tavaly próbált, ugyancsak Euro6-os, 112 lóerős, (1750-2250 1/perc fordulat között) 270 Nm nyomatékú dízel váltja a korábbi 2,0 literes 124 lóerőset. Továbbá megújul, szintén Euro6-os, nagyobb befecskendezési csúcsnyomású, 205 Nm nyomatékát szélesebb tartományban, már 1400 1/perctől adó lesz az 1.4 D-4D is, aminek vegyes fogyasztási értéke 3,4 l/100 km-re csökken. Ezáltal utóbbi a megújult Auris kínálatának legtakarékosabbja, ám az automata nyomatékosztású, kulturáltabb üzemű Hybrid 79 g/km CO2 emissziójával természetesen tisztább üzemű, kuplung- és váltómentes üzemével nagyobb kényelmet, ráadásul szerényebb összköltséget ígér.
A frissített Auris piaci bevezetése még az első félévben várható, egyes motorjai és megjelenése mellett felszereltségei is megújultak, a hajtáslánctól függetlenül Entry, Mid, Style és High szintekkel lesz rendelhető a Toyota kompaktja.
Miheztartunk főnök! Be is vagyunk sz…va kicsit.
1. Valóban így van. Szerencsére az emberek autót vesznek, nem pedig blokkot, így ez a legutolsó kérdések egyike, amik alapján vásárolnak.
2. Rossz az, aki rosszra gondol.
Gratulálok az új autódhoz, van a flottánkban pár 200 ezer fölött futott jószág, mindben eredeti kettős tömegű és turbó, meg a befecskendező rendszer. Biztosan beválik. Sok örömet hozzá.
Mindezt úgy, hogy saját autóim mindig is szívó benzinesek voltak.
Csak a miheztartás végett.
1, Ezzel arra céloztam, hogy aki szívó benzinest szeretne venni, annak a japók közül ez a 2 márka maradt.
2, Megint kezded ezt az undorító vicceskedő-személyeskedő stílusú írogatást. Fárasztó nagyon 🙂
Képzeld el, éltem már akkor. Sőt vezettem is jópár benzines, szívó- és turbódízel autót is.
És végül:
Pontosan 2 hete vettem egy 1.6 crdi hyundai i30-ast 🙂 Turbódízel, de nincs kettőstömegű lendkerék, és állítólag elég megbízhatóak a magasnyomású elemei, befecskendezői. Adok neki egy próbát.
Micsoda trauma lehet neked diesel autót vezetni az elmúlt 20 évben….már ha éltél egyáltalán annyit. 😀
Ennyi. Marad a mazda (meg esetleg suzuki).
menőmanó, jöhet a kard. Köldökre illeszt, benyom, felhúz, s ha még van erő, akkor egy laza bal. Utána pedig az előre dőlés, természetesen egyenesen bele a pengébe.