Turbós motorral frissül a Toyota Highlander

Búcsúzik a V6-os motor a Highlandertől, bár abból mi amúgy sem kaptunk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nálunk továbbra is marad a 2,5 literes hibrid hajtáslánc, de bizonyos piacokon lecserélik a 3,5 literes V6-os motort. Szóval a nagyobb változásokat az utastérben kell keresni.

Tudtuk eddig is, hogy kikerül a 3,5 literes V6-os a Highlander palettájáról, ám most újabb részletek derültek ki a hétüléses SUV megújulásáról. Kívül a frissülést az új zöld (Cypress Green) fényezés mutatja, amelyhez fekete, 20 colos könnyűfém felnik járnak. Ennél több változást nem is érdemes keresni, ám a belterében már más a helyzet. Ott ugyanis bézs vagy okker színvilág is választható az árnyalatok között, természetesen bőrkárpitozással társítva. Emellett új a Toyota Smart Connect infotainment rendszer, a 12,3 colos központi érintőképernyővel. Ezzel a rendszerrel olyan funkciók érhetők el, mint például a felhő alapú navigáció, amellyel valós időben értesülhetünk a forgalomról és az esetleges balesetekről is.
Ráadásul ez a rendszer okostelefon-csatlakozást sem igényel, a Highlander ugyanis az új modellévtől saját adatforgalomra is képes, amelyhez alapáron négy évig adatcsomaggal is szolgál a Toyota, ezzel a távoli szoftverfrissítéseket is lehetővé téve. A saját internet-hozzáférés ráadásul rengeteg távolról vezérelhető kényelmi funkció lehetőségét teremti meg. Távolról ellenőrizhető, hogy be van-e zárva az autó, és szükség esetén zárható vagy nyitható is. A nagy mélygarázsokban pedig jól jöhet, hogy távolról aktiválható a vészvillogó, annak érdekében, hogy könnyebben megtaláljuk az autót.
Hirdetés
A magasabb felszereltségi szinteken elérhető a Toyota Smart Connect+, amely az előbb felsoroltak mellé teljes offline navigációt is ad, hogy akár térerő nélkül is elérhető legyen a legtöbb funkció. Továbbá a táblafelismerő rendszer és a telepített sebességmérőket előre jelző értesítés is hasznos funkció benne. A frissebb Highlanderben kábeles kapcsolat nélkül működik az Apple Carplay, míg az Android-felhasználóknak vezetékes csatlakozáson keresztül érhető el a telefontükrözés a központi kijelzőre. Alapáras a vezeték nélküli töltő is, amelyet minden korábbinál könnyebben elérhető helyre pozicionáltak. A digitális műszeregységet is átdolgozta a Toyota, a friss Highlanderben az infotainment kijelzőhöz hasonlóan 12,3 col méretben jól látható és olvasható, egyértelműen rendezett információcsomagot kap a sofőr maga elé. Ráadásul az akár háromdimenziós hatást keltő dizájn a vezető igényeinek megfelelően szabható testre. Minket nem érint, hiszen csakis a 2,5 literes hibriddel kapjuk a Highlandert, de a 3,5 literes V6-os kivitel helyett egy 2,4 literes, turbófeltöltővel szerelt benzinmotor kap majd helyet az amerikai és a kelet-európai kínálatban. Ez az erőforrás 269 lóerős, mellé pedig 419 Nm forgatónyomaték társul. A legtöbb piacon már a frissített változat rendelhető, az első megrendelések kiszállítása pedig az idei év végén várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?