Turbós Dacia, vagy vagány Hyundai – melyik a jobb kisautó?
Összevetés: Dacia Sandero TCe 90 vs. Hyundai i20 1.2 MPi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két feltörekvő márka, a Hyundai és a Dacia új kisautóit mértük össze. Mindkettő sokat fejlődött elődjéhez képest. De vajon melyik a jobb most, melyik éri meg jobban az árát?
Mindketten olcsók, a Sandero alapváltozatával épp 3,4, az i20 4 millió forint alatt megkapható. Ezek persze nem az alapverziók: a Sandero a Stepway alatti csúcs, az i20 közepes felszereltségű
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Dacia Sandero | 4088 | 1848 | 1499 | 2604 | 328-1108 |
Hyundai i20 | 4040 | 1775 | 1450 | 2580 | 352-1165 |
Kétségtelenül divatosabb és kívánatosabb az i20, a megjelenés azonban messze nem minden: a Sandero fürgébb, olcsóbb, és még kevesebbet is fogyaszt
Dacia Sandero | Hyundai i20 | |
Belső szélesség elöl (mm) | 1410 | 1470 |
Belső szélesség hátul (mm) | 1400 | 1440 |
Belmagasság elöl (mm) | 925-1000 | 940-1000 |
Belmagasság hátul (mm) | 940 | 935 |
Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm) | 225 | 200 |
Ülőlap hossza elöl (mm) | 520 | 530 |
Ülőlap hossza hátul (mm) | 455 | 470 |
Csomagtér maximális szélessége (mm) | 1000 | 1220 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között (mm) | 1000 | 1060 |
Csomagtér magassága (mm) | 540-920 | 510-800 |
Csomagtér hossza (mm) | 670 | 650 |
Csomagtér hossza üléshajtással (mm) | 1430 | 1370 |
Raktérnyílás szélessége (mm) | 930 | 1040 |
Raktérnyílás magassága (mm) | 670 | 620 |
A jól felszerelt Sandero (balra) és a közepes ellátmányú i20 (jobbra) beltere között nincs komoly minőségi különbség, ezeken a szinteken már egységesen jár a telefontükrözős középső kijelző
A Dacia 6 fokozatú, a Hyundai rövidebb úton járó, jobban kapcsolható váltót ad
A Sandero hagyományos műszerblokkjához mérten az i20 digitális egysége egy vizuális nirvana
a Daciában van erőtartalék, lehet rá számítani egy-egy előzésnél és autópályán is, nekem összességében jobban bejött ezzel.
Persze az is lehet, túl sokra tartom az árkülönbözetet. Alighanem utóbbi a kulcsszó, ugyanis elvitathatatlan az i20-tól, hogy egy kicsikét minőségibb, kétségtelenül vagányabb megjelenésű autó, az azonos elvű, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű is ügyesebb alatta (persze az autó is alacsonyabb), de nálam biztos, hogy nem ér 650 ezer forintot a többlettudása és a megjelenése.Hosszanti helykínálatban a Dacia a jobb, a Comfort verzió ülései már egész jó tartásúak
Belső szélességével és üléseinek tartásával is jobb az i20, mint a Sandero
Bár teljesítményben csak 6 lóerő a különbség, nyomatékból már sokkalta többet ad a Dacia, ráadásul alacsonyabb fordulatról
Dacia Sandero TCe 90 | Hyundai i20 1.2 MPi | |
Emissziós norma | Euro6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 999 | 1197 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 90 (4600-5000) | 84 (6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 160 (2100-3750) | 118 (4000) |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/5 |
Gyorsulás 0-100 km/h [s | 11,7 | 13,1 |
Végsebesség [km/h] | 178 | 173 |
Fogyasztás [l/100 km] | 5,1-5,8 | 5,2-6,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 116-132 | 117 |
Saját tömeg [kg] | 1052 | 1013 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1538 | 1550 |
Alapár [Ft] | 4 399 000 | 5 049 000 |
A tesztautó ára [Ft] | 4 609 000 | 5 484 000 |
A kisautók körében mindkettő korrekt, bőven 300 liter feletti csomagteret ad, az i20 350 liternél is nagyobbat
az i20 áráért már olyan Sanderót rakhatunk össze, amit az elkövetkezendő 5 évben tényleg csak tankolni kell, és még jobban is megy nála.
Persze tudom, sokan szívesebben ülnek Hyundai-ba, ami tényleg jobb autó, de ezt persze meg is kell fizetni. Én pedig erősen árérzékeny vagyok.A divat áll szemben a józan praktikummal és az ár/érték aránnyal, a megjelenést meg kell fizetni a Hyundai-nál is, a Dacia pedig már egy abszolút elfogadható autót ad, relatív - a konkurenciához mérten - olcsón