Tényleg lesz turbós benzines Dacia Duster - írtuk korábban, és már van is, legalábbis a piac legnépszerűbb szabadidő-autójának faceliftes árlistáján ott figyel az 1.2 TCe verzió - 125 LE-vel, 205 Nm-es nyomatékkal, 6 fokozatú manuális váltóval és csakis fronthajtással. Fogyasztása még nem publikus, az viszont igen, hogy ő lesz a legdinamikusabb Duster a 10,4 mp-es 100-as sprintidejével
A frissített Duster picit puccosabb lesz, hamarosan vezetjük, s megírjuk, milyen
Középről az ajtókra költöztek az ablakemelők gombjai. Navigáció is lesz olcsón
Minimálisan, de drágult az autó, s mint látható, az 1.2 TCe csak Arctic és Exception szinten kapható a szívó 1.6-osnál 400 ezerrel, az LPG-snél 100 ezer forinttal drágábban, míg az izmosabb dízelnél 200 ezerrel olcsóbban. Az Arctic szint egyebek mellett már ködlámpás, fedélzeti számítógépes, magasságában állítható kormányos és vezetőüléses, elektromosan állítható és fűtött tükrös, elöl villanyablakos, USB-s és Bluetooth-kihangosítós. Az érintőképernyős navigáció felára 75 ezer forint
A garancia (ill. a garanciális szerviz és kötöttségek) az maga egy szívás…
Úgy olvastam valahol, hogy a Dacia gyárban van LPG „gépsor”, ha így van, ez gyári.
Egyébként ez az autó (legolcsóbb SUV) gyári CNG-vel (sürített földgázzal) lenne a legütősebb (és leggazdaságosabb is), mindent vinne…
A garancia (ill. a garanciális szerviz és kötöttségek) az maga egy szívás…
Úgy olvastam valahol, hogy a Dacia gyárban van LPG „gépsor”, ha így van, ez gyári.
Egyébként ez az autó (legolcsóbb SUV) gyári CNG-vel (sürített földgázzal) lenne a legütősebb (és leggazdaságosabb is), mindent vinne…
A garancia (ill. a garanciális szerviz és kötöttségek) az maga egy szívás…
Úgy olvastam valahol, hogy a Dacia gyárban van LPG „gépsor”, ha így van, ez gyári.
Egyébként ez az autó (legolcsóbb SUV) gyári CNG-vel (sürített földgázzal) lenne a legütősebb (és leggazdaságosabb is), mindent vinne…
Igaz a gari problámás lehet. De „gyári” beépítéssel is lehet problámás. Minap mesélték német gázos cégnél, hogy ford s-max-ot olyan faszán állították be, hogy a gázkomputer kiütötte a gyári komputer hibakódjait, és szegény keveréken ment ak ocsi, és már 2x újították a hengerfejet, pár éves a kocsi, 125e-t futott, és a ford szerint minden rendben van. Most küzdenek, hogy a ford állja a költségeket, mert szar votl a beszerelés, aza a programozás. Szóval gyári beszereléssel, garival is lehet szívni.
Utólag? Csak akkor ugrott a gyári garancia, az nem gond?
Szernintem már 200e Ft-ért is lehet jó gázrendszert kapni mindenestől, és a másfélszeres ár nem tesz túl jót a megtérülésnek. Na meg a hazai magas LPG ár sem.
A 10 l/100 km reális lehet én is ezt olvastam több helyen is. Le is cserélném a régi Suzuki Swiftemet erre, csak hát az 6,5-tel is beéri, ja és csak 150e Ft volt az átalakítás (10 hónap alatt megtérült)…
LPG-t külön tetetném bele, így sem a gyárban szerelik be, hanem külsős cég teszi bele úgy-ahogy. 300e -ért már nagyon jól és jól beálíltott gázrendszert szerelnek minden költséggel együtt.
1,6Lpg-vel valami 10l gázt kér városban, legalábbis autógáz fórum egyik tagjának elmondása alapján. Az meg elég baráti.
Én még nem próbáltam a Dustert de érdekel, a fos utakra bőven jó lehet, de próba után meglátjuk.
„1.2 TCe verzió (…) fogyasztása még nem publikus”
papíron biztosan jó érték lesz, 5,7-6 l/100 km között saccolom, a valós meg inkább 10 l/100 km. Én sokat megyek, nekem az előbbi is nagyon magas lenne…
250e helyett már 300e Ft az LPG felára… 🙁
Egyébként hol van a robotváltó?
A 4X4 miatt kellett még egy ló.
és ha a környezetvédelem, embertársaid védelme is számít nem kérdés, hogy szóba sem jöhet a dízel csak az LPG.
Ha „csak” 200 ezerrel drágább a dízel motorral, akkor nem kérdés, hogy dízel motorral kell venni.
Fura, hogy 1.5 dCi-ből van 109 és 110 lóerős is?