Kétliteres szívómotor tette sportossá a Kadettet, a dél-afriaki piacra az európia GSi-nél is erősebb verzió készült
A sportmodellek evolúciója nem csak több lóerőt, hanem nagyobb tömeget is hozott, így manapság egy hot hatch dinamikus mozgatásához minimum 200-300 lóerő szükséges. Harminc éve még bő 100 paripa elég menőnek számított, de a mai extrák hiánya és a gyengébb karosszéria rögtön több száz kilós előnyt jelent, ezért is érdekes összehasonlítani egy új forró ferdehátút egy klasszikus sportkompakttal.
A sportos Polo közel kétszer olyan erős, mint az első Golf GTi
A Volkswagen kínálatában még mindig jut hely a GTi modelleknek, a Golf és az up! felpaprikázott verziója között foglal helyet a mérges Polo. A kisautó orrába a számos más modellben is használt 2 literes TSi-t építik, ami 204 lóerő leadására képes. A csak hétfokozatú DSG-vel kapható Polo GTi 6,5 másodperc alatt éri el a százat, ami kellemes, de nem hátborzongató érték. A klasszikus vonalat egy ritka és különleges Opel képviseli. A Kadett E GSi-ből a dél-afrikai piac számára készült egy Superboss változat, a homologizációs modellből mindössze 500 példányt építettek. A kétliteres négyhengerest 170 lóerőig húzták, de a súly még mindig nem éri el az egy tonnát, egészen pontosan 976 kiló a gyári adat, így a Polo 310 kilóval nehezebb, de 34 lóerővel erősebb, nyomatékból 92 Nm a többlet.
A verseny a Polo győzelmével ért véget, de nem tudott jelentős előnyre szert tenni. A pálya első felén még az Opel vezetett néhány méterrel, csak ezután tudott fordítani a Volkswagen. Ha a súly-lóerő arányt vizsgáljuk, akkor az Opel értéke a kedvezőbb, ám a villámgyorsan váltó DSG és a jóval több nyomaték végül a fiatal versenyző javára billentette a mérleget.
Majdnem elkapta a Polót a harminc éves, 170 lovas Kadett GSi Superboss