Turbós 2,0 literes, V6-os, OPC, Unlimited: melyik a legjobb Insignia?
Opel Insignia csúcsmodellek: melyik éri meg a legjobban?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kétliteres turbós 4x4-es változat megjelenése erősen megkérdőjelezi a V6-os verziók létjogosultságát.
A következő lépcső már a valódi csúcsmodelleket, az Insignia OPC változatokat jelenti. Ebben már 325 lóerőt teljesít a 2,8-as V6-os, ennek megfelelően tépi az autót, hat másodperc alatt százra, és ennek megfelelően fogyaszt is, akár 14-16 litert a használat módjától függően vegyes üzemben, komoly óvatoskodás szükséges a gyári, 11,3 l/100 km eléréséhez. Kézi váltós változatáért 12 943 000 forintot kell a kasszában hagyni: ha már a lassan kihalásra ítélt V6-os turbó mellett döntünk, akkor úgy véljük, itt viszont abszolút megéri az alap V6-oshoz képest mért 1,2 milliós különbség (automata váltóval 1,7 millió, bár szerintünk sportmodellt csak manuálissal, leszámítva a duplakuplungos megoldásokat), különösen, ha figyelembe vesszük az OPC gazdagabb alapfelszereltségét.
Viszont az Opel nem állt meg az OPC-nél. Tavasszal jelentették be az OPC Unlimited jelzésű verziót, melyből kimaradt a sebesség-határoló, így 270 km/h-s végsebességre képes. Ez a modell nálunk egyelőre nem szerepel az árlistában, felára a külföldi piacokon 1990 euró. A plusz költség nem csak az elektronikus tiltást tartalmazza, a típust megrendelőknek az Opel külön vezetéstechnikai kurzust tart Németországban. Ha egyszer lenne hazai megrendelő, az oktatást is megkapná a felárért cserébe, de utazását önmagának kellene finanszírozni. Az ilyen egynapos tréningek átlagára körülbelül 120 ezer forint, így számolhatunk úgy, hogy az Opel körülbelül 19 ezer forintot számol fel minden 1 km/h-ért az Unlimited verziónál. Tekintettel arra, hogy az átlagos vezetőnek hányszor adódik alkalma 250 km/h-val haladni, és hányszor 270 km/h-val, valójában teljesen felesleges erőfitogtatásnak tűnik az OPC Unlimited, bár nyilvánvalóan vannak olyan sofőrök, akiknek igenis megéri a felár, hogy Németországban például igazi prémiummodelleket vagy rangosabb sportkocsikat is kiutasíthassanak maguk elől a korlátozásmentes autópályákon, ha épp a forgalom engedi a speciális vezetési tudást és rutint, valamint minden esetben jó abroncsokat igénylő tempót.
Ahogyan azt megállapítottuk, 3,5 millió forint a különbség a 2.0 Turbo Ecotec 4x4 és a 2.8 V6 Turbo Ecotec 4x4 OPC között. Ezért kapunk egy jóval nehezebb, jóval iszákosabb, környezetet jóval inkább károsító motort, amivel annyit érünk el, hogy piros lámpától rajtolva 1,5 másodperccel előbb érjük el a százas tempót, mint a kétliteressel. Mivel az Insignia nem kimondottan gyorsulási versenyre termett autó, ennek a három pislogásnyi időnek sem tulajdonítanánk túl nagy jelentőséget. Összességében azt kell mondanunk, hogy a 250 lovas turbóval az Opel tulajdonképpen kivágta a fát a V6-os alól, bár mindig lesznek, akiket az anyagi okoknál jobban motiválnak a presztízst jelentő emblémák. Nekik továbbra is az OPC, sőt az OPC Unlimited a legjobb választás, de mindazoknak, akik szeretik minden oldalról átgondolni választásukat, egyértelműen a most bemutatott kétliteres, összkerekes turbót javasoljuk.
Hát igen.100 nál 6.ban 1400 at forog a V6 és vigan viszi a 15 mázsát.;)
Rendben, ha csak azt nézem, hogy 0-100-ig melyik, hogy gyorsul, jobban megéri a 2.0 turbo. Mi a helyzet 100-tól? Hiszen nem gyorsulási vagy „lámpától lámpáig” versenyre vesz autót valaki (normál esetben).