Turbómotort kap a SsangYong Tivoli

Ráncfelvarrás keretében került új blokk a SsangYong Tivoli orrába

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A koreai terepjáró-specialista legkisebb modellje kívül-belül megújult, szögletesebb dizájnnal és digitális műszeregységgel csábít.

A SsangYong hazánkban kevésbé ismert márka, kínálatában kizárólag terepjárók szerepelnek. A dél-koreai gyártónak komoly tapasztalata van a négykerékhajtás és a terepjárók terén, de 2015 óta már a mai igényeknek megfelelő, Tivoli névre hallgató crossover is a kínálat része. A Suzuki Vitara konkurensének is tekinthető 4,2 méter hosszú SsangYong Tivoli eddig csak 1,6-os szívó benzines (128 LE) és ugyanekkora gázolajos (116 LE) egységgel volt elérhető, ám ezentúl másfél literes turbófeltöltésű benzines blokkal is kérhető lesz a modell, ami a hírek szerint a szívómotort váltja. Az új erőforrás teljesítményét egyelőre titkolja a gyártó, de valószínűleg a Korandóban megismert 1,5-ös motort (163 LE) kapja meg a Tivoli is, mellyel lóerőfölénybe kerülne a Vitara 1.4 Boosterjettel (140 LE) szemben. A Tivoli esetében alapáron kétkerékhajtást és manuális váltót adnak, ez felár ellenében módosítható 6 sebességes automata váltóra, illetve négykerékmeghajtásra.
Hirdetés
A félidős frissítés keretében változott az első lökhárító, ezáltal szögletesebbnek tűnik az autó orra, elöl még a nagyobb hűtőnyílásról és az átrajzolt lámpákról lehet felismerni a frissített típust. Belül módosult a középkonzol: eddig kisebb, a műszerfal síkjánál beljebb lévő képernyőt kínáltak a Tivolihoz, ezentúl viszont nagyobb, a műszerfallal egy síkban lévő képernyőt lehet nyomkodni immár 9 colos méretben. Mi több, az új Tivoli belsejében rögtön két képernyőt is találni, ugyanis ebben az olcsóbb kategóriában szokatlan módon digitális műszeregység is megjelent a kis crossoverben (10,25 col). A frissített változat dél-koreai ára ismert egyelőre, ott átszámítva 4,1 millió forintért vihető haza az új Tivoli. Idehaza még nem érhető el a frissített típus, a ráncfelvarrás előtti új szalonautók hasonló áron, 4,3 millió forintért elvihetők. A Tivoliból kínálnak hosszabb verziót is XLV néven, ám annak ráncfelvarrása még várat magára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?