Turbómotort és quattro hajtást kapott egy Trabant

Különleges Trabantot készítettek Lengyelországban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

14 évvel ezelőtt kezdődött az átépítési projekt, amely több fázison ment keresztül, mára pedig igazi sportautó lett a kis Trabiból.


Manapság már igencsak eltűntek a kétütemű Trabantok hazánk és Európa útjairól. Néha még lehet velük találkozni itt-ott, többnyire azonban csak veterán találkozókon tűnhetnek fel. Akik Lengyelországban járnak manapság, azok egy vérbeli verseny Trabival futhatnak össze. A tulajdonos 14 éve kezdett egy átalakításba, kezdetben egy 1,1 literes VW Polo motorját szerelte be. Később belekerült egy 1,3, majd egy 1,8 literes blokk, végül pedig egy 2,0 literes Golf GTI szívét is megkapta.
Hirdetés

Ez azonban még nem volt elég a gazdának. A legfrissebb fejlesztéssel egy Audi TT 1,8 literes turbómotorja és a komplett összkerékhajtási rendszere is bekerült az autóba. Ezzel 270 lóerőt és 370 Nm forgatónyomatékot produkál a Trabant, amely 0-100 km/órára mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsul, és a 0-200 km/órás sprinthez is elegendő neki 15,5 másodperc. A nagy tempó miatt természetesen nagyobb fékeket is kapott. Elöl 312 mm-es, hátul 256 mm-es tárcsák forognak, ezeken kívül pedig ABS-t és ESP-t is kapott a tuning Trabi.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

7 thoughts on “Turbómotort és quattro hajtást kapott egy Trabant

  • 2017.10.28. at 10:50
    Permalink

    Az a nagy büdös helyzet hogy nekem 2 1.1 kombim is volt egyszerre egy időben (tavaly még jártam velük) de amikor már mindent otthon kellett rajta szerelni (pl önindító) mert szerelők nem vállalták be, vagy az alkatrészeket (hátsókerékcsapágy szimering) 35 km-re 1 IFA bontóból lehetett beszerezni, a kisiparos utángyártott karbitól meg kipufogótól a jó isten mentse meg az emberiséget, aztán feltettem őket jófo(s)gásra…na ez végezetes hiba volt. A közép-ázsiai kiskutyákon át a versenybiciklin keresztül a fagyasztóládán át a kismotorig mindent akartak adni értük, csak pénzt nem 😀

  • 2017.10.28. at 10:50
    Permalink

    Neked csak óriási bagólesőd van, más semmi. Nyilván az ilyen emberkék palástolnak ezzel valamit – aki vitázott már veled(szinte mindenki), tudja, mik ezek:)

    Az, hogy te Pesten nem látsz, az egy dolog. Menj ki vidékre, autózz kisebb falvakban, kisvárosokban, és lesz Trabi. A hahu-n is jócskán van eladó. Sok 2T Trabi garázsban áll jó állapotban műszaki nélkül(nyilván a tulaj abban bízik, hogy megy fel az ára, és jó pénzért el tudja majd passzolni – vagy éppen az OT-minősítéshez még hátra van 1-2 év). A 4T Trabival kapcsolatban meg elég, ha csak egy kicsit kinyitod a szemed(nem nehéz, próbáld meg) – és voilá: lakótelepek, bevásárlóközpontok parkolóiban, stb. Nem kell ide semmilyen statisztika, a mindennapi élet hozza a remek példákat. Csak ahhoz ugyebár ki kéne mozdulni néhanapján a barlangodból, brumika:)

  • 2017.10.28. at 10:50
    Permalink

    Valami komoly elakadásod lehet, ha bármilyen kérdést kötekedésnek vélsz. Vagy a tudás hiányzik az irományaid mögül vagy a magabiztosság, mert ha ennyire összezavar egy kérdés, akkor a gond csak nálad lehet.

    Kérdezem hát: amit állítasz, azt mi alapján teszed? (nem bántalak csalfi, csak kérdezlek, nem kell félned)

  • 2017.10.28. at 10:50
    Permalink

    Ezt a kérdést a szerzőnek is feltehetnéd ennyi erővel. Ő mire alapozza, amit írt(amit idéztem is)?

    Tudod, amolyan Horrorra akadva-stílusban: a Trabi eltűnt, de másnap máshol feltűnt. De, ha feltűnt akkor nem tűnt el, ha meg eltűnt, akkor nem tűnt fel.:)

    Kössél bele ebbe is, te bolondgomba…

  • 2017.10.28. at 10:50
    Permalink

    „Manapság már igencsak eltűntek a kétütemű Trabantok hazánk és Európa útjairól. Néha még lehet velük találkozni itt-ott, többnyire azonban csak veterán találkozókon tűnhetnek fel.”

    Úgy a pontos, hogy még most is sok van, csak nincsenek napi használatban, nem járnak velük munkába stb. – leginkább a koruk és a kérdéses üzembiztonság miatt. Emiatt érzékeljük, hogy elfogytak, pedig van még bőséggel. Nem látjuk őket a napi forgatagban. Az alkatrészellátás is elég döcögős, macerás a tankolás. Ha 2T Trabit látok, legtöbbször idős úr vagy hölgy vezeti – ez meg is látszik az állapotukon(nyilván jó értelemben). Viszont a 4T Trabi egyáltalán nem mondható ritkának, viszont mivel csak 3 évig volt gyártásban, ahhoz az alkatrészutánpótlás tényleg vacak lehet.

    Lengyel barátunk szép munkát végzett – már csak azt nem értem, miért nem egy Syrenát vett kezelésbe?:)

Vélemény, hozzászólás?