Turbómotorral erősít a Suzuki
Ősszel érkeznek az első turbós Suzukik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az SX4 S-Cross mellett az idén bemutatott Vitara is megkapja az 1,4 literes benzines turbómotort, amely 160 lóerős teljesítményre képes.
Ősszel a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Suzuki legújabb erőforrása, az 1,4 literes turbós benzines, amely a Vitarában és az SX4 S-Crossban érhető majd el. A 160 lóerős teljesítményű modellekhez hatfokozatú kézi vagy a nemrég megjelent hatfokozatú duplakuplungos váltó kapcsolódhat. Az első darabok már elkészültek az autókból Esztergomban, melyeket japánba szállítottak, hogy további vizsgálatokat végezzenek rajtuk.
A Suzuki számára nem újdonság a turbómotor, ugyanis japán piacra már évtizedek óta gyárt turbós benzinessel szerelt autókat. Európában eddig a szívómotor hódított a márkánál, ősztől viszont már bárki vásárolhat feltöltött motorral ellátott példányokat, melyek minden bizonnyal tovább fokozzák majd a vezetési élményt.
Az üzemanyag: gasoline-ra meg azt hiszik, hogy dízel.
A helyi fotelhuszárok azért nem tudnak róluk, mert ahogy mondani szokták, szétestek 100 ezernél. 😀
0,7 T 😀 Itt most páran belevizelnek a 220-ba.
Az igaz, hogy a Suzuki már akkor gyártott (és gyárt) turbós benzinest amikor Európában még csak álmodni se merték. Meglátjuk. Hajrá!
http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=16501
http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=16503
http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=16554
[i]„…sajnos a gyártók se kommunikálják le a fogyasztók felé azt, hogy turbómotor milyen gondoskodást igényel.”[/i]
Direkt megnéztem az autóink egyikének a használati utasítását! Vastag betűvel (értsd felkiáltó jeles szedet) van benne. Minden egyes lényeges dolog. Ennél többet aligha tehet egy gyártó. A hülyék persze nem olvassák el, hanem itt hörögnek.
Nem mondtál újat, a szívódízelek egyszerűen elavulttá váltak. Hiába evett keveset és volt megbízható, nem hozta azon paramétereket amiknek meg kellett volna felelnie. Ennyi! A többivel egyet értek, sajnos a gyártók se kommunikálják le a fogyasztók felé azt, hogy turbómotor milyen gondoskodást igényel. És itt nem csak a szervizelésre gondolok, hanem arra amire te is céloztál (hidegen nem taposom, leállítás előtt alapjáraton járatom, hogy visszahűljön a turbó, stb….). Az elektronikai csemegékről viszont az a véleményem, hogy azok nem az autóba valóak, egyszerűen elvonják a paraszt figyelmét a vezetésről. 🙁
Egy 200D-vel semmikor sem jutottál sehova, de még a 240D-vel is csak éppen hogy, amúgy egyetértek.
Miert olte ki a turbo a szivo dizeleket? Akassz ra egy zoldseges mercire 3, 4 katalizatort hogy teljesitse az Euro 4,5,6-ot. Mire nyugdijas leszel talan oda is vele ahova akartal. Amugy nem a turboval van a baj. A tulbonyolitott szerkezetekkel, mnt amilyen egy turbodizel. Turbos benzines sokkal egyszerubb szerkezet. A gond abbol adodik hogy az emberek nem tartjak karban a kocsijaikat, nincs bennuk olajhofok mero sem, mert az az Eu szabvanyokkal egyutt kihalt. Vajon miert? Erre varjal gombot. A turbo nem szereti ha hideg olajjal fut, sem ha tul van melegedve az olaj, csak a muszer az sajna nincs ami jelezzen is, de legalabb van bluuutussz, meg minden mas nagyon szukseges elektronikai csemege. Erre az 1.4 turbora en is kivancsi leszek.
[i]„Nem értem a kétkedőket, hogy miért tiltakoznak ilyen mértékben.”[/i]
Tájékozatlanságból és/vagy ostobaságból.
[i]„Anno a turbódízelek megjelenésekor is hasonlóak voltak a reakciók, s lám mára a szívó dízel a kihalt állatfaj kategóriába tartózik.”[/i]
Rengetegszer leírtam ugyanezt. Ne legyenek illúzióid, mindig elő fog kerülni egy teljesen hülye, amelyik ezt nem fogja föl. A többi hülye mellé, akik mint fogatlan budiszörnyek csámcsogják ezt a marhaságot.
Cigányozol? Zsidózni is fogsz?
Források:
http://www.globalsuzuki.com/globalnews/2015/0420.html
http://indianautosblog.com/2015/02/suzuki-sx4-s-cross-1-4-turbocharged-engine-china-168920
http://indianautosblog.com/2015/05/suzuki-sx4-s-cross-1-4l-turbo-petrol-in-china-179699
Javaslom a fordító program alkalmazását! 🙂
Ideje volt már a kínálat bővítésének, az elavult szívómotorokkal szerintem már kezdett cikivé válni maga a márka is! Az 1.6 jó lesz alapmotornak, addig amíg az ezres turbó meg nem érkezik, aztán kuka, ez az 1.4 turbó viszont egész ígéretesen hangzik. Nem értem a kétkedőket, hogy miért tiltakoznak ilyen mértékben. Anno a turbódízelek megjelenésekor is hasonlóak voltak a reakciók, s lám mára a szívó dízel a kihalt állatfaj kategóriába tartózik. A volkswagenes példát is a valóságtól elrugaszkodottnak tartom, elvégre egy több miliős darabszámban gyártott motorról beszélünk, ahol igen van néhány pórul járt egyén, de ellenben van több millió boldog felhasználó is! A Renault már 2002-óta kínálatban tart turbós benzinmotorokat lásd: megane II-III scenic II-III, laguna II, espace IV, clio III, pl: (2.0 T ,majd a 2.0 tce, 1.4 tce, 1.2 T, 1.2 tce, 0.9tce)stb….tehát nem újdonságról beszélünk. Ezen motorok kapcsán nincsenek rémtörténetek/horror sztorik, csak futnak eszik a kilométereket hibamentesen. A tágabb ismeretségi körömben is van olyan clio III amely 1.2 T motorral fut, 200.000 km feletti futással hibamentesen gyári turbóval. Mondjuk azt meg kell jegyezni, hogy márkaszervizbe hordott szervizelt autóról beszélünk….
http://injektor.hu/hu-HU/kezdolap/10-hogyisvanez/108-hogy-is-van-ez-19-vw-golf-1-4-tsi-motor
ez se rossz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9170066
hivatalos:
http://www.volkswagen.hu/volkswagen_koeruel/innovacio/meghajtas/tsi-motor
Téged meg már születésedkor megsütöttek kiscigó.
Te hogy tudod, láttad?
Hivatalos kommüniké pont a VW konszern részéről hahaha.
Az most már biztos, hogy a benzines turbók ugyanúgy átveszik a hatalmat, mint anno a dízelnél. Ha jóra, megbízhatóra csinálják őket, nem is baj.
ne legyél illúzió romboló 😀 (bár egy forrás tényleg jó lett volna a cikkben)
én is mondjuk 1000cm3-is motorról tudok turbóval (ami mát materializálódott)…ezt az 1.4-es variánst még nem hallottam, de 150 ló körüli teljesítményt már hallottam valamikor pletyka szinten….de azért nem gondolnám, h csak az 1.0-ás varrógép maradna a jövőben, mint „kínálat” meg az öreg szívók.
én csak szeretném látni a hivatalos kommünikét erről (amit állít), mert én egyébként nem így tudom…ettől függetlenül, lehet a nap is sok volt.
Félrebeszél szegényke. Megsütötte őt a nap. Bízzunk benne, hogy csak ennyi a baj.
A cikkíró értesülései mire támaszkodnak? 160 lóerő inkább 139, a duplakuplongos váltó inkább „csak” hagyományos, amiket egyéb autós sajtóban lehet olvasni.
biturbó v6 dízel nem pont a legjobb példa erre, nem?
mehet is a swiftbe 😀 csak lenne egy 15 centivel nagyobb….mármint, a swift. piciknek úgyis ott van a celerio meg splash…
Bla-blabla-blablabla
Encore mai szóf….sást olvashatta, aki akarta.
Én nem tettem meg, épp elég szenny ömlik az emberre a médiából, muszáj szelektálni.
Végül is nem nagy baj ám hogy ezt mondod, persze én nem tudom kik voltak akik az összes turbo-t leszólták.
Velem ellentétben én csak a VW konszern turbomotorjait minősítem.
Végül is a tulajdonos sara ha megveszi, 1000km-enként 2 litert beletol az alig használt autójába, a kartergáz meg az egr visszavezetés meg teleköpi a motort kormos gázzal, turbo meghal ha eddig az utána nem töltött olajtól nem halt meg. Közben még telekormolja párszor a szívócsövet, (persze a szelepek zárószöge is megkapja a magáét a hengerfejben lévő szelepülékkel együtt, néha gyakran még a vezérművet is ki kell cserélni ha még nem szakadt el, végül is túl vékony hozzá a gyári olaj, de nem lehet bele vastagabbat tenni mert az garanciavesztés, motorkárosodáshoz vezet.
Ja hogy már a gyárban a két tök egyforma autó ugyanolyan hőmérsékletű motorral ugyanolyan körülmények közt teljesen más hangon szól. Egyik jobban krákog mint a másik.
Minden 5. 10. de legjobb esetben 15. motorblokkot eldobnak mert a vákumteszten megbukik. (olajtér nyitott a víztérrel.
Azért előfordul hogy egy egy átcsusszan, megy tovább a soron és beépítik kész állapotban, majd valamelyik tulajnál kibukik nagyok a problémák. Ez csak egy v6 dízel épp dupla turboval készült szörnyeteg, és hopp pont garancia lejárta után történik ez.
De te megmondóember ne változz te kellesz kommentgyártónak.
A nyekergő kórust tanítsd meg hogy kell ezt csinálni, énekelj muzsikálj zengj és költs ódákat a hihetetlen makulátlan megbízhatóságról, mondd el hogy a japánok soha, eddig nem gyártottak turbo motorokat, azt csak európában tudnak, japán meg turbo olyan nem létezett eddig, csak az übermarha német csak az tud igazán, veled az élen.
Azért, mert az itteni nagy megmondó emberek szerint a turbós motorok 150 ezernél szétesnek. 😀 Eddig ez az európai gyártási trendek ócsárolására remek gumicsont volt. Vajon most a nyekergő kórus melyik dalba kezd?
Egyetértek veled, jó ideje mondom itt a sok ostobának ugyanezt. Képtelenek megérteni. 🙂 Üdv a klubban!
[i]Most akkor 150 ezernél mind szétesik majd ugye? [/i]
Miért esne szét?
Vannak tulajdonosok, akik [b]odafigyelnek[/b] az autójukra. Ha normálisan hajtják, megkapják a megfelelő karbantartást, akkor 300e km-t simán elmegy a turbó (ennyire is kalibrálják a gyárak).
Amikre Te gondolsz, azok nem az ilyenek, na, tőlük hallhatod a nem megalapozott horrorsztorikat…
Toyota-Honda s most a Suzuki is, miután a Subaru már évtizedek óta nyomja a turbót a benzinmotoroknál.
Srácok, komoly identitás zavar ez. :-DDD
Most akkor 150 ezernél mind szétesik majd ugye?