Turbómotorral erősít a Suzuki

Ősszel érkeznek az első turbós Suzukik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az SX4 S-Cross mellett az idén bemutatott Vitara is megkapja az 1,4 literes benzines turbómotort, amely 160 lóerős teljesítményre képes.


Ősszel a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Suzuki legújabb erőforrása, az 1,4 literes turbós benzines, amely a Vitarában és az SX4 S-Crossban érhető majd el. A 160 lóerős teljesítményű modellekhez hatfokozatú kézi vagy a nemrég megjelent hatfokozatú duplakuplungos váltó kapcsolódhat. Az első darabok már elkészültek az autókból Esztergomban, melyeket japánba szállítottak, hogy további vizsgálatokat végezzenek rajtuk.
Hirdetés

A Suzuki számára nem újdonság a turbómotor, ugyanis japán piacra már évtizedek óta gyárt turbós benzinessel szerelt autókat. Európában eddig a szívómotor hódított a márkánál, ősztől viszont már bárki vásárolhat feltöltött motorral ellátott példányokat, melyek minden bizonnyal tovább fokozzák majd a vezetési élményt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

27 thoughts on “Turbómotorral erősít a Suzuki

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    A helyi fotelhuszárok azért nem tudnak róluk, mert ahogy mondani szokták, szétestek 100 ezernél. 😀

    0,7 T 😀 Itt most páran belevizelnek a 220-ba.

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    [i]„…sajnos a gyártók se kommunikálják le a fogyasztók felé azt, hogy turbómotor milyen gondoskodást igényel.”[/i]

    Direkt megnéztem az autóink egyikének a használati utasítását! Vastag betűvel (értsd felkiáltó jeles szedet) van benne. Minden egyes lényeges dolog. Ennél többet aligha tehet egy gyártó. A hülyék persze nem olvassák el, hanem itt hörögnek.

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    Nem mondtál újat, a szívódízelek egyszerűen elavulttá váltak. Hiába evett keveset és volt megbízható, nem hozta azon paramétereket amiknek meg kellett volna felelnie. Ennyi! A többivel egyet értek, sajnos a gyártók se kommunikálják le a fogyasztók felé azt, hogy turbómotor milyen gondoskodást igényel. És itt nem csak a szervizelésre gondolok, hanem arra amire te is céloztál (hidegen nem taposom, leállítás előtt alapjáraton járatom, hogy visszahűljön a turbó, stb….). Az elektronikai csemegékről viszont az a véleményem, hogy azok nem az autóba valóak, egyszerűen elvonják a paraszt figyelmét a vezetésről. 🙁

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    Miert olte ki a turbo a szivo dizeleket? Akassz ra egy zoldseges mercire 3, 4 katalizatort hogy teljesitse az Euro 4,5,6-ot. Mire nyugdijas leszel talan oda is vele ahova akartal. Amugy nem a turboval van a baj. A tulbonyolitott szerkezetekkel, mnt amilyen egy turbodizel. Turbos benzines sokkal egyszerubb szerkezet. A gond abbol adodik hogy az emberek nem tartjak karban a kocsijaikat, nincs bennuk olajhofok mero sem, mert az az Eu szabvanyokkal egyutt kihalt. Vajon miert? Erre varjal gombot. A turbo nem szereti ha hideg olajjal fut, sem ha tul van melegedve az olaj, csak a muszer az sajna nincs ami jelezzen is, de legalabb van bluuutussz, meg minden mas nagyon szukseges elektronikai csemege. Erre az 1.4 turbora en is kivancsi leszek.

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    [i]„Nem értem a kétkedőket, hogy miért tiltakoznak ilyen mértékben.”[/i]

    Tájékozatlanságból és/vagy ostobaságból.

    [i]„Anno a turbódízelek megjelenésekor is hasonlóak voltak a reakciók, s lám mára a szívó dízel a kihalt állatfaj kategóriába tartózik.”[/i]

    Rengetegszer leírtam ugyanezt. Ne legyenek illúzióid, mindig elő fog kerülni egy teljesen hülye, amelyik ezt nem fogja föl. A többi hülye mellé, akik mint fogatlan budiszörnyek csámcsogják ezt a marhaságot.

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    Ideje volt már a kínálat bővítésének, az elavult szívómotorokkal szerintem már kezdett cikivé válni maga a márka is! Az 1.6 jó lesz alapmotornak, addig amíg az ezres turbó meg nem érkezik, aztán kuka, ez az 1.4 turbó viszont egész ígéretesen hangzik. Nem értem a kétkedőket, hogy miért tiltakoznak ilyen mértékben. Anno a turbódízelek megjelenésekor is hasonlóak voltak a reakciók, s lám mára a szívó dízel a kihalt állatfaj kategóriába tartózik. A volkswagenes példát is a valóságtól elrugaszkodottnak tartom, elvégre egy több miliős darabszámban gyártott motorról beszélünk, ahol igen van néhány pórul járt egyén, de ellenben van több millió boldog felhasználó is! A Renault már 2002-óta kínálatban tart turbós benzinmotorokat lásd: megane II-III scenic II-III, laguna II, espace IV, clio III, pl: (2.0 T ,majd a 2.0 tce, 1.4 tce, 1.2 T, 1.2 tce, 0.9tce)stb….tehát nem újdonságról beszélünk. Ezen motorok kapcsán nincsenek rémtörténetek/horror sztorik, csak futnak eszik a kilométereket hibamentesen. A tágabb ismeretségi körömben is van olyan clio III amely 1.2 T motorral fut, 200.000 km feletti futással hibamentesen gyári turbóval. Mondjuk azt meg kell jegyezni, hogy márkaszervizbe hordott szervizelt autóról beszélünk….

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    Az most már biztos, hogy a benzines turbók ugyanúgy átveszik a hatalmat, mint anno a dízelnél. Ha jóra, megbízhatóra csinálják őket, nem is baj.

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    ne legyél illúzió romboló 😀 (bár egy forrás tényleg jó lett volna a cikkben)
    én is mondjuk 1000cm3-is motorról tudok turbóval (ami mát materializálódott)…ezt az 1.4-es variánst még nem hallottam, de 150 ló körüli teljesítményt már hallottam valamikor pletyka szinten….de azért nem gondolnám, h csak az 1.0-ás varrógép maradna a jövőben, mint „kínálat” meg az öreg szívók.

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    én csak szeretném látni a hivatalos kommünikét erről (amit állít), mert én egyébként nem így tudom…ettől függetlenül, lehet a nap is sok volt.

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    A cikkíró értesülései mire támaszkodnak? 160 lóerő inkább 139, a duplakuplongos váltó inkább „csak” hagyományos, amiket egyéb autós sajtóban lehet olvasni.

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    Bla-blabla-blablabla

    Encore mai szóf….sást olvashatta, aki akarta.
    Én nem tettem meg, épp elég szenny ömlik az emberre a médiából, muszáj szelektálni.

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    Végül is nem nagy baj ám hogy ezt mondod, persze én nem tudom kik voltak akik az összes turbo-t leszólták.
    Velem ellentétben én csak a VW konszern turbomotorjait minősítem.
    Végül is a tulajdonos sara ha megveszi, 1000km-enként 2 litert beletol az alig használt autójába, a kartergáz meg az egr visszavezetés meg teleköpi a motort kormos gázzal, turbo meghal ha eddig az utána nem töltött olajtól nem halt meg. Közben még telekormolja párszor a szívócsövet, (persze a szelepek zárószöge is megkapja a magáét a hengerfejben lévő szelepülékkel együtt, néha gyakran még a vezérművet is ki kell cserélni ha még nem szakadt el, végül is túl vékony hozzá a gyári olaj, de nem lehet bele vastagabbat tenni mert az garanciavesztés, motorkárosodáshoz vezet.
    Ja hogy már a gyárban a két tök egyforma autó ugyanolyan hőmérsékletű motorral ugyanolyan körülmények közt teljesen más hangon szól. Egyik jobban krákog mint a másik.
    Minden 5. 10. de legjobb esetben 15. motorblokkot eldobnak mert a vákumteszten megbukik. (olajtér nyitott a víztérrel.
    Azért előfordul hogy egy egy átcsusszan, megy tovább a soron és beépítik kész állapotban, majd valamelyik tulajnál kibukik nagyok a problémák. Ez csak egy v6 dízel épp dupla turboval készült szörnyeteg, és hopp pont garancia lejárta után történik ez.
    De te megmondóember ne változz te kellesz kommentgyártónak.
    A nyekergő kórust tanítsd meg hogy kell ezt csinálni, énekelj muzsikálj zengj és költs ódákat a hihetetlen makulátlan megbízhatóságról, mondd el hogy a japánok soha, eddig nem gyártottak turbo motorokat, azt csak európában tudnak, japán meg turbo olyan nem létezett eddig, csak az übermarha német csak az tud igazán, veled az élen.

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    Azért, mert az itteni nagy megmondó emberek szerint a turbós motorok 150 ezernél szétesnek. 😀 Eddig ez az európai gyártási trendek ócsárolására remek gumicsont volt. Vajon most a nyekergő kórus melyik dalba kezd?

    Egyetértek veled, jó ideje mondom itt a sok ostobának ugyanezt. Képtelenek megérteni. 🙂 Üdv a klubban!

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    [i]Most akkor 150 ezernél mind szétesik majd ugye? [/i]

    Miért esne szét?
    Vannak tulajdonosok, akik [b]odafigyelnek[/b] az autójukra. Ha normálisan hajtják, megkapják a megfelelő karbantartást, akkor 300e km-t simán elmegy a turbó (ennyire is kalibrálják a gyárak).
    Amikre Te gondolsz, azok nem az ilyenek, na, tőlük hallhatod a nem megalapozott horrorsztorikat…

  • 2017.10.28. at 15:23
    Permalink

    Toyota-Honda s most a Suzuki is, miután a Subaru már évtizedek óta nyomja a turbót a benzinmotoroknál.
    Srácok, komoly identitás zavar ez. :-DDD
    Most akkor 150 ezernél mind szétesik majd ugye?

Vélemény, hozzászólás?