Turbó? Kösz, de nem: Suzuki Swift Sport teszt
Suzuki Swift 1.6 Sport teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy Suzuki Swift hátul szűk, a csomagtartója pedig kicsi. Ez a Swift még kevésbé praktikus: csupán három ajtaja és négy ülése van. Az ára ráadásul 4,5 millió forint. Szól bármi mellette? Naná.
Úgy tapasztaltuk, hogy nagyon is tetszik az új SSS az utca népének. Lehet, hogy elképesztő méretűek az első lámpái, de akkor is
Az elődmodellnek még nem volt áldiffúzora, ami manapság már-már kötelező látványelem
Külön-külön csöppet bazáriak a stíluselemek, az összhatás mégis rendben van
Bent kemények, de nem olcsók a műanyagok, a komor hangulatot piroscérnás varratok, a szupernek tűnő ülések háttámláiban Sport feliratok, no meg alupedálok oldják. Más kérdés, hogy utóbbi kettő nem látszik, miután behuppantunk a kellőn vaskos, bőrözött multikormány mögé – olyan ez, akár a túlmotorizáltság: az esetek elenyésző százalékában használjuk ki a rendelkezésre álló erőt, viszont jólesik csak tudni is, hogy ha akarnánk, ha nem lenne veszélyes és tiltott, hű, de szörnyű gyorsan mehetnénk…
Elöl jó oldaltartású, kényelmes, elég mélyre ugyanakkor nem engedhető az ülés, hátra viszont csak az másszon be, akinek muszáj. Legfeljebb ketten sanyargathatják magukat, mert amellett, hogy a Swift Sport ötajtósan nem kapható, ötszemélyesen sem
Jó tudni
Fájóbb, hogy a vezetőülés még mindig nem engedhető elég mélyre (magasra azonban nagyon), s az is, hogy a hátsó két helyre be- és onnan kiszállás nehézkes: míg a balegy előre sem csúszik, az anyósoldali ugyan megteszi, de nem talál vissza a korábban rögzített pozícióba. A helykínálat elöl megfelelő, hátul szűkös annak ellenére, hogy a tengelytáv 50 mm-rel gyarapodott. Hát a csomagtartó? A Swift Achilles-pontja: pöttöm, 211 literes, a rakodóperem magas, a kalaptartó nem emelkedik fel az ajtóval, a Sport második sorának támlája pedig osztatlanul bukik csak előre.
Komor, de a korábbi Swiftekhez viszonyítva és a kategóriában is minőségi, korrekt ez a beltér. A műszerfal egyszerű, a kilométeróra 30-as tagolása fura
Magas perem, csekély befogadóképesség, itt csak egyben dönthető üléstámla - a csomagtartó nem pusztán a Sport, minden Suzuki Swift gyenge pontja
Arra bizony, hiszen ez egy sportváltozat a régi ismerős, 1,6 literes benzinmotor átfésült és valamelyest továbbgyúrt változatával az orrában: a legfrissebb SSS teljesítményileg 11 plusszal 136 lóerős, a nyomatékcsúcsa 12-vel javulva 160 Nm. A 0-100-as gyorsulása két tizeddel jobb az elődénél: 8,7 mp, hogy végsebességben 5-tel rosszabb (195 km/h), tökéletesen mellékes. Ami nem az, hogy már 6 fokozatú a váltó. Első és második fokozata hosszú, a 100-at kettesben éri el, a többi sebesség aztán rövid. 130-nál percenként 3500-at forog a motor, az autópályázás zajos, de elviselhetően zajos. Más tészta, hogy a kipufogó hangolása fárasztóra "sikeredett".
Magas, tengelytávja rövid, sportos, de lehetne sokkal vadabb, vagányabb
A hatos, elsőre szokatlan, idővel közel tökéletesnek talált, pontosan, rövid utakon, élvezetesen kapcsolgatható váltó nyilvánvalóan a fogyasztásra is jótékony hatással van: a teszt végén a számítógép 6,2 literes átlagot mutatott, s noha tankoláskor csak saccolni tudtunk (ugyanis nem két teletank között mértünk) mi 7 litert állapítottunk meg, ez sem rossz annak fényében, hogy mit tud az autó. Sokat. Ereje nem letaglózó, de mindenképp vidám perceket szerezhet gazdájának. A motor zokszó nélkül forog el 7000-ig, elemében 4000 fölött érzi magát. A fék kitűnő, a szerkezetileg hétköznapi (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) futómű szintúgy. A korábbihoz és a többi Swifthez képest egyaránt keményebb a felfüggesztés, csökkent a rugózatlan tömeg, csekélyebb a kasztni oldaldőlése. Rossz úton ráz, mint a nyavalya, minőségibb burkolaton, száraz aszfalton aztán mindent megbocsátunk neki. Meg hát, mert a 195/45 R17-es gumikon abnormális kanyarsebességet villant a csak egészen minimálisan orrtolós, egy laza 15-öst felszedve is csak 1045 kilós Swift Sport, amely az ESP kiiktatása után gázelvételnél finoman mozgatja a fenekét, s játszi könnyedséggel tartja az ívet - a motor és a kipufogó - ilyenkor lelkesítő - üvöltése mellett. Nem kell turbó, se kompresszor, se 2-300 vagy még több lóerő és Nm az élményautózáshoz - ismét csak erre a következtetésre kell jussunk. Az elektromos rásegítésű kormány leheletnyivel lehetne közvetlenebb (végállásai között majd' hármat fordul), azonban így is messze jobb az átlagnál.
4,5 millió forintból a többség egészen bizonyosan más modellt venne, aki viszont új élményautóról álmodozik elérhető áron, gazdag felszereltséggel és relatíve olcsó fenntarthatósággal, számára tökéletes választás lehet a Suzuki Swift Sport
A Swift Sport maradt olyan jó, mint volt, ha meg vásárlója egyáltalán nem használja ki képességeit, spórolós - és valljuk be, perverz - üzemmódban akár a gyár által ígért 6,4 literes átlagfogyasztást is reprodukálhatja. A 4,5 millió forintos ár a tudás és a felszereltség okán vitathatatlanul értékarányos, kár, hogy máskülönben szimplán drága, sokak számára elérhetetlenül drága autóvá teszi az eddigi legütősebb Suzuki Swiftet. Vadabb hanggal, nyersebb viselkedéssel ugyanakkor még szimpatikusabb lenne - aki több tüzet, több játékot vár el egy ilyen kis sportkocsitól, az okosabb, ha a Renault Twingo RS-t is elviszi egy körre.
nem tudok szkennelni, de a márciusi auto bildbe volt, és az ajtónál rozsdásodott
Mindegy vitatkozhatunk itt napokig hónapokig ezen, de kérdezz meg Der Milan rendes hozzáértő szerelőket hogy a Japán vagy az európai autók-e a jobbak vagy megbízhatóbbak.
Der Milan visszatérve a témámra, nem a levegőbe beszéltem, hanem a legközelebbi ismerősök, rokonok autóján láttam, hogy mennyire katasztrófa egy Renault vagy egy Peugeot. De viszont a barátomnak van egy 10 éves Yarisa (1000-es VVT) és bármikor huzatja simán bírja. Azzal sosincs gond. Amúgy meg te mondtad, hogy nem szeretsz olyat mondani amiről nem győződtél meg, akkor a Toyotáról se kell faszságokat mondani mert a világ egyik legmegbízhatóbb márkája. Nem viccből járnak az Amerikaiak Japán kocsikkal. Abban igazad van hogy sok kilómétert elmennek a német haszonjárművek, de arról nem tettél említést hogy mennyi gond van velük! Koreai kocsikat meg azért nem kell annyira védeni, mert az Auto Bildbe szétkaptak egy 100 000 km-t futott i30-at és spóroltak a festékkel a koreaiak. Szóval lehet hogy mind a kettő ferdeszemű, de azért jelentős eltérés van minőségben. A statisztikákkal kapcsolatba meg csak annyit, hogy az kerül előre aki a legtöbbet fizeti, ennyi!
Röhelyes ,hogy milyen a Magyar öntudat szint…. Köszönhetjük az uttóbbi hetven év gyarmatnak!!!! Azért hordják le a suzukit ,mert sok van belőle, olcsó és magyarországon gyártják!!!! 3 millió forint alatti autóban a praktikumot kell nézni meg a fennttartást nem a belső minőséget… Amúgy japán ver szinte minden autót, mert európai autókat szervízre tervezik. Mennyi lenne egy japán mérnököt felvenni a vw-hez???? semennyi…
Én is ezt mondtam, hogy ha több pénzem lenne, akkor Toyota vagy Mazda, én sem halottam egy Toyota vagy Mazda tulajdonostól, hogy elégedetlenek lennének e a kocsijukkal. De viszont Renaultososktól meg Peugeotosoktól viszont már sokszor halottam, hogy mégegyszer franciát nem vennének. Mitsubishit meg a a Nissant ezért sem hoztam szóba, mert nem olyan kiemelkedőek megbízhatóságba, mint az említett másik kettő.
A Suzukik szervízköltségeiről meg énis ugyanazt tudom elmondani amit a Roland olajcsere azt csókolom, az meg nincs 30000 Ft!
Toyota meg a Mazda se fapadosak, tele vannak elektronikával, de mégis 1000 szer megbízhatóbbak, mint egy Saab vagy egy Lancia vagy egy Mercedes. De én ha a 2002es Swfitemet lecserélnem, tuti nem lenne még 1 ilyen megbízható autóm!
A mostani Ypsilonra gondolsz???Lehet hogy tele van mindenféle presztízsnövelő anyaggal meg igényes de sokszor átgondolatlan részletekkel de az nem jelenti azt hogy nagyobb élvezetet nyújt a vezetése mint egy Swifté.+ még ronda is mint a bűn.Tény hogy nem egy ligában játszik a Suzuki és a Lancia viszont azt is megnézhetnénk hogy melyik márka sikeresebb a maga ligájában.A mostani Lancia-k már nem olyanok mint régen.Lásd: Delta az is csak egy Bravo szebb köntösben.Nem akarom fikázni a Lanciat mert tiszteletreméltó történelem áll mögötte de ha most akármelyik kategóriából kéne választanom a két márka autói közül akkor nem kérdéses,hogy melyiket választanám.Ha meg vki azt kérdezné hogy 4félért Ypsilon vagy SSS akkor annak a vkinek kénytelen lennék az arcába neveteni.Bocsi!Csocsi!
Ja,4.5 mihály:
http://totalcar.hu/tesztek/2011/12/16/nem_kerek_elnezest/
vagy SSS? Szerinted?
De a Suzukik sokkal megbízhatóbbak mint a Lanciák, kérdezz meg bárkit!!
A Suzukit csak az szidja aki buta ember és más olyan tudatlanok véleményére hallgat mint ő maga, holott még nem is ült nem vezetett Suzukit.Persze nem mondhatok sok mindent én sem másfél éve van jogosítványom ez idő alatt volt szerencsém kipróbálni egy Hona Civicet, G astrát és egy Skoda fábiát és őszintén mondom, hogy a civicben nem volt meg az a vezetési élmény mint egy swiftben.Igaz nekünk is egy Suzukink van,de nem vagyok elfogult.
Nekem egy 10 éves Swiftem van 1.3-as 86 LE-s. Nagyon meg vagyok vele elégedve. Nagyon megbízható, nem eszik sokat, átlagba 6 litert. Szóval ne szidja az a Suzukit akinek még nem volt.
A Szombati Automániát én is néztem és nagyot röhögtem, amikor a Mininek 4000 km után felforrt a hűtővize egy kis hajtás után, a Swiftnek meg meg se kottyant.
Sokan lenézik itthon és mégis nagyon sokan járnak. Nem adnál ki 4.5 milliót, mert nagy böhöm 3-5-10 éves autókat lehet ugyanennyiért venni? Vegyél! Én meg venném! Mentem is az új Sporttal!
Nekem nem kell Audi, Mercedes, BMW!! Ezek csak viszik a pénzt! Szervízeld ezeket a presztízs autókat, de még a Skoda, Seat is szervíz igényesebb és jóval többet is költhetsz szervízre. Nekem nem egy Swiftem, Ignisem volt, van. Egy baj van ezekkel, hogy rohadtul lopják itthon. 120ezer 3 év alatt ennyivel lopták el. Nagyon ment és csak kopó alkatrészt cseréltem!!! 1 pár féktárcsa, 3 pár fékbetét, olaj, 1 garnitúra gyertya! Ennyi volt!! átlagban 30 ezerben se nagyon volt egy- egy 15 ezres karbantartás.
Szerintem ennyiből a Skodát se lehet kihozzni!
Ha lelném azt a 4.5 milliót,akkor sem adnám ki egy Suzukiért.Azért ennyi pénzből már lehet venni elég komoly autót.