Turbó és összkerékhajtás az új Swiftben
Hamarosan bemutatkozik az új Swift csúcsváltozata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tokióban mutatják be a következő generációs Suzuki Swift turbós, összkerékhajtású, duplakuplungos váltóval szerelt koncepcióautóját.
Az új Swift várhatóan jövőre debütál Genfben, a sport változatból viszont már idén bemutatkozik egy koncepció az októberi Tokiói Autószalonon. A külső meglehetősen agresszív megjelenést kap. Szélessége 1,8 méter lesz és komoly aero csomag is megjelenik a sportos kisautón. A motorháztető alatt a vadonatúj 1,4 literes Booster Jet turbós benzinmotor dolgozik majd, a hajtás pedig duplakuplungos váltón keresztül jut el az aszfaltig.
A hírek szerint lesz egy speciális sport üzemmód is, melyet gombnyomásra lehet aktiválni. Ezt használva az alapesetben elsőkerékhajtású autó kanyarban illetve megcsúszás esetén összkerékhajtásúvá válik. Részben hibrid hajtás is helyet kap majd az új Swiftben. Az S-Energy névre keresztelt rendszer nagy kapacitású lítium-ion akkumulátoraival néhány kilométert tisztán elektromos módban is megtehetünk majd - feltételezhető, hogy az összkerékhajtás is elektromos lesz, azaz a hátsó kerekeket villanymotor hajthatja.
Maradok az egyszeru megfogalmazasna:l premium markak.(BMW, Audi, VW) Ki nevez ma egy Suzukit premiumnak? Megprobaltak a Kizasahit, nem jott be pedig nekem nagyon teccett.
Ez eseteben elnezest kerek! A legutobbi Swift 136Le-tud. Ehhez a kesztnihoz mar az is boven eleg a mindennapokra, de meg kisseb palykara is! Ha ebben 180Le lenne akkor mar Porsche vero szinten lenne es majdnem felszallna, vagy elszallna az utakrol. Volt 1x Honda CRX 160LE-val. Nem sok maradt beloluk, szaguldo koporsoknak hivtak oket, jogosan. Ha ebben lenne 180 paci rengeteg elektronika kellene hogy az uton tartsak ami elvenne az elmeny faktort, sztem. Ebben a kategoriaban talan csak a mini erosebb, nem? Amugy ha en csinaltam volna a kovi Suzukit akkor megtartottam volna az 1.6 szivot, de ugye nem en csinaltam.
kicsit elvesztél a részletekben…. 😀 sport autóról beszélünk nem? senki sem említett ez esetben dízelt…1.6T 180 lóval, ezt említettem én…a normálokba meg mehet a kicsi benzines, keversz mindent, mindennel.
Mit akarsz egy Twingót BMW jelvénnyel és egy 2 literes turbódízel motorral, Suzuki jelvénnyel? Alíz ébredj fel!
Nem úgy mutatja a hozzászólást mint ahogy azt a szerkesztés alatt mutatja. Ezzel csinálhatnátok valamit Kedves Autónavigátorosok!!! És akkor folytatnám. A listából látható hogy a Suzuki a 2. legyorsabb, csak majdnem dupla annyit felmutató Nm-vel veri az Audi 0,2 másodperccel, 3 misivel drágábban.
Miért lépne nagyobb kategóriébaaz új turbós Suzuki ??? Nemhiszem hogy fog. Arra vannak más modellek. Az 1,4 turbó egy kicsivel fog jobban menni mint a leköszönő 1.6 szívó, szerintem. Csakhogy ők is belépjenek ebbe a játékba. Aztán lehet hogx lesz belőle 1.6 turbó is később, ki tudja? De a Suzuki eddig sem csinált Renault Rs Cup-hoz (Type-R, Focus RS)hasonló pályázóautókat és ez sem az lesz. Mindegyik nagyobb is.
Mind turbós kivéve a Suzukit! Ló Erő Súly 0-100Kmh HUF
Volkswagen Polo 1.2 TSI 90Le 160Nm 1064Kg 10,8s 4.5m-tól
Audi A1 1.4 TFSI S tronic 122Le 200Nm 1125Kg 8,9s 5m -tól
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI 140Le 250Nm 1325Kg 8,4s 7,5m-tól
BMW 316i Touring 136Le 220Nm 1470Kg 9,3s 8,5m-tól
Suzuki Swift 1.6 SZÍVÓÓÓ 136Le 160Nm 1045Kg 8,7s 4,6m-tól
A linkek:
http://www.autonavigator.hu/teszt/volkswagen_polo_1_2_tsi_dsg_bmt_teszt-13159
http://www.autonavigator.hu/teszt/audi_a1_1_4_tfsi_s_tronic_ambition_teszt-4030
http://www.autonavigator.hu/teszt/audi_a3_limousine_1_4_tfsi_cod_s_tronic_teszt-12128
http://www.autonavigator.hu/teszt/bmw_316i_touring_teszt-11986
http://www.autonavigator.hu/teszt/suzuki_swift_1_6_sport_5_ajtos_teszt-11207
mármint…bicikli pedál :D:D
azt én értem, de hol marad akkor a VW-nél, audinál, bmw-nél stb? legtöbb a bmw-nél is a 20-asokból kel el..az meg 2000-es…az újak meg turbósak ráadásul, akkor most, hogy és mi alapján megy ez? alap swifteknél úgyis ott lesz az 1.2- meg 1.0 turbós….most az 1.6-ot downsizingolják…ne már….mi lesz majd a mk8? 0.9-es tce? vagy lesz benne pedál is? 😀
downsizing?
„A külső meglehetősen agresszív megjelenést kap.”
ezt mégis honnan tudjuk? vagy volt ilyen hivatalos kommüniké a S-tól, hogy majd agresszívabb lesz? nem azért, csak kíváncsi vagyok tényleg…akkor nem képek szivárogtak ki gondolom. 1.8 méter széles, a szélesítő szettel, ami talán 3-5 centi lesz max oldalanként? akkor a normál autó olyan 1.70-1.74 széles lehet majd? méretre nem tudunk semmit amúgy? még mindig ilyen pici marad? (attól tartok igen, mert a baleno most jön 4.03 méterrel, gondolom nem akarnak neki konkurenciát? )
ha pedig nagyobb lesz, nem hinném, hogy elég az 1.4-es turbómotor. gazdaságosan abból (hogy ne hulljon szét 80k után, vagy ha nem hullik szét, akkor meg drága lesz) olyan 140 ló jön ki….az sokminden, de még nem sportos. miért nem tudták már az 1.6-ot megcsinálni? 180 lóval mondjuk…
Bla-bla-bla-bla! Lol 🙂
Látom nem csak a hülyeségben közösködsz kempelennel, hanem a szöveg meg nem értésében is. 🙂
Nem vontam kétségbe az állításodnak azt a részét, hogy az új jobban gyorsul a réginél, így kár volt linkelgetni.
Azt írtam, hogy a jobb gyorsulástól még nem lesz jobb autó, hiszen a jóságnak rengeteg fokmérője van, ezek között számos szubjektív és objektív elemmel.
Mellesleg megjegyzem, hogy a sport változatok nem csak a jobb gyorsulásban tűnnek ki a hétköznapi társaiktól. 🙂
Mégis mit idéztem tőled te szerencsétlen?
Jól van manófiam ne menőzz!
A kis hot hatch ek közös jellemzője fokmérője, amivel kitűnnek szabvány hétköznapi társaiktól, az a gyorsulási képesség. Pontosan ettől jobb az új mint a régi, mivel ezen mérce alapján jobban teljesít. De hogy te aki az egysejtű szintjén vegetál is megértsd, nézd meg a videót, és röhögj csak, ahogyan én is azt teszem!
https://www.youtube.com/watch?v=ieNXoxYQBLk
S még egy kérés ha már tőlem idézel, akkor légyszíves a lábjegyzetben forrás megjelölésként tüntesd fel hogy „kopasz”. Lol 🙂
Lehet, hogy újat mondok, de nem a hozzád hasonló gyenge képességű „csicskák” (másolatok) döntik el, hogy mi igaz és mi nem!
Javaslom, hogy ne röhögtesd ki magad jobban a szokásosnál ezzel a bárgyú és szánalmas kempelent védő szövegeddel, mert csak magadat jártod le.
Bennetek épp hogy pislákol az értelem lángja (ezért tudsz még ide írogatni), így túl nagy kihívás lenne számotokra mások személyiségének a formálása pozitív irányban.
Negatív hatás tapasztalható, de a trollokat nem igazán szokták komolyan venni.
Én is csak kiröhögtelek a Cliós gyorsulásos megjegyzésed alapján. 🙂
Elég szomorú hogy a szellemi szinted csak eddig terjed kedves Menő manó! Nem érzek kényszert semmire sem, csupán egy észrevételt tettem, vállalható formában ami igaz! Kempelen azon kevés értelmes fórumozók közé tartozik, akik képesek betartani ezen szabályokat, s például nem „szarturbósoznak” vagy „szarfranciáznak”. Van egy tanító jellegű stílusa ami pont az ilyen magadfajta sekélyes és végtelenül korlátolt emberekre lett kitalálva! De nincs ebből probléma, ti csak az ilyen szöveg környeztet tudjátok értelmezni! Nézd a dolog jó oldalát „menő”ő legalább veszi a fáradtságot, és próbálja formálni a személyiségedet, energiát fektet beléd, s megpróbálja elvetni az értelem magvait. Ha Kempelen venné a fáradtságot és megkérdezett volna engem, azt javasoltam volna neki, hogy meg se próbáld, felesleges.
Javaslom, hogy mielőtt véleményt formálsz Mosd ki a szádat, és próbáld meg betartani az általad magasztald szabályokat! Én pedig sohasem értettem az ilyen egysejtűeket, és ezt menő börtönszlenget!
Attól, hogy valami jobban gyorsul még nem jobb.
Nem tudom miért érzel mindig kényszert arra, hogy „csicskaként” viselkedj?
Javaslom, hogy mielőtt véleményt formálsz tájékozódj!
Sosem értettem a szolgalelkű embereket, de van belőlük bőven, mint a példa is mutatja. 🙂
Kempelen maximálisan betartja kulturált viselkedés szabályait! S egyesekkel ellentétben, nem menősködik! 🙂
A clio esetében összehasonlították a régi szívómotoros kézi-váltós Rs-t az újjal! Az új Rs a gyorsulási versenyen látványosan alázta a régit! Ettől függetlenül hogy jobb az új, az én szívem is régi kézi-váltós modell felé húz.
Sajnos fel kell, hogy világosítsalak.
Te vagy, aki senkit és semmit nem tartasz tiszteletben.
Nagyképű és lekezelő stílusban írogatsz.
Neked elég lenne egy szabályt betartanod, mégpedig a kulturált viselkedés szabályát.
Megszólítva érezted magad?
Kinek inge, kinek nem….
Édes öcsém, itt kettőnk közül én tudom elképzelni, hogy az igényeink, elvárásain bizony különbözőek és én is tartom ezt tiszteletben. Ezért nem szarjapánozok, nem szarmanuálisváltósozok, nem szarvonatozózok, nem szarszívómotorózok,….mert én, veled ellentétben el tudom fogadni azt, hogy mindenkinek más a jó. Ezzel szemben te ugye másképpen nyilvánulsz meg nap, mint nap.
És a szabályokat is ezért igyekszem betartani veled ellentétben.
Látom a szöveg értelmezése ismét nehézségekbe ütközik nálad. Motorról és turbóról szó sem volt.
Kinek mi a normális?
Azt el sem tudod képzelni, hogy valakinek más az igénye?
Persze, hogy nem tudod, ahogy sok minden mást sem. 🙂
Aggódás kezdődhet a Toyota és Honda után ezen a fronton is. „jajistálomistálomdenagyabaj!”
Ez a jövő Don Quijote, persze lehet pisikélni a széllel szemben, aki szereti.
Egyszer a sírógépek is eljutnak oda, hogy lesz egy normális autójuk. Turbo motorral.
Remélem nem lesznek annyira dilettánsok mint a németek (régebbi Fabia RS, Ibiza Cupra) és a franciák (új Clio RS), hogy csak a „fos” automata váltóval fogják árusítani.