Az autógyárak szívesen szállítanának vasúton, de ez egyre nehezebben lesz kivitelezhető, ha minden így marad
Komoly gondok vannak a hazai vasúti infrastruktúrával, ezért sürgős fejlesztéseket sürgetnek logisztikai szakértők - hangzott el Herceghalmon a Közlekedéslogisztikai Konferencián. Jelenleg Magyarországon mintegy 400 ezer autót gyártanak együttesen a már meglévő üzemek, ez a szám pedig rohamosan nő önmagában is, ráadásul éveken belül megkezdi működését hazánkban a debreceni BMW és a szegedi BYD-gyár is, amelyek külön-külön is 200 ezer autót fognak gyártani a tervek szerint. Az győri Audi ha csak teheti a vasúton bonyolítja a szállítást, de Medgyasszay Gábor, a vállalat logisztikai vezetője elárulta, már most komoly korlátokba ütköznek a menetrendek és a vasúti rendezés miatt, viszont ez a probléma Ausztriában és Németországban is fennáll. A megoldást az infrastruktúra fejlesztésében látja a szakember, csakúgy, mint Gyűrűs Bence, aki már az épülő BMW-gyár problémáit részletezte. Elárulta, hogy a bajor márka itteni üzeme is főként a vasúti szállítást preferálja, de az már most látják, ez megoldhatatlan feladat elé fogja állítani a magyar infrastruktúrát, és akkor még nem esett szó az épülő akkumulátorgyárakról, amelyek Nyugat-Európa nagy részét is kiszolgálják majd.
A szakértők egyetértenek abban, hogy azonnali korszerűsítésre van szükség, ahhoz, hogy az új autókat gördülékenyen lehessen szállítani a célállomásra, lehetőleg környezetbarát módon. Persze, a kamionok még mindig rendelkezésre állnak, ám felhívták a figyelmet rá, hogy ez nem éppen a legzöldebb megoldás, bár a gyártók e tekintetben is igyekeznek alternatív üzemanyagokkal kísérletezni, de az LNG-töltőhálózat Magyarországon még nagyon gyerekcipőben jár. A legégetőbb probléma minden résztvevő szerint a V0-ás vasútvonal megépítése lenne, amely egy az országot kettészelő, az legtöbb autógyárat összekötő szakasz lenne.
Süketelés, hazudozás, mellébeszélés, szereptévesztés… “Elárulta, hogy a bajor márka itteni üzeme is főként a vasúti szállítást preferálja,” Ki árult el és mit? Egy fel nem épült gyár miféle szállítási módot használ folyamatos jelenben? Semmilyet. 😀
“de az már most látják, ez megoldhatatlan feladat elé fogja állítani a magyar infrastruktúrát,” Tehát ők már látják, hogy a jövőben a jelenlegi infrastruktúra nem lesz működőképes? 😀 Milyen kormányzati információt szereztek be, ami az épülő gyárakkal kapcsolatos logisztikai fejlesztéseket érinti? Hol, ki meri, és főleg miért nyilatkozza le, hogy sok év múlva a mai vasút kevés lesz? 😀
Ezek a gyárak JIT üzemben szeretnének működni, az nem jó nekik, ha mondjuk hétvégén pótolja be a szállító a hét közbeni késéseket. Erre a vasút már most sem alkalmas, ezért kellett az Audinak a 2010-es években bővíteni a raktárát (meg mondjuk részben a saját bénaságuk miatt is, de mernék élni a gyanúperrel, hogy az újonnan betelepülők sem lesznek sokkal ügyesebbek és ugyanúgy tökön szúrják majd magukat termelésoptimalizálás közben).