Túltolták a downsizingot a Jaguarnál
Négyhengeres motort kap a Jaguar F-Type sportkocsi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bővül a Jaguar sportautójának motorkínálata, hengerhalmok és lóerőhegyek helyett viszont csak egy fél V8-assal. Erőből persze nem lesz hiány, nézzük a jó oldalát, legalább nem hibrid.
Dübörög a downsizing-őrület a Jaguar mérnökeinél, elbántak az F-Type sportkocsival, de szerencsére a V6 és V8-as motorok is maradnak a kínálatban. Egy négyhengeres motorral bővül a paletta, méghozzá az új, saját fejlesztésű Ingenium motorcsalád kétliteres benzinesével. Annak is a legerősebb verziójával, az F-Type-ban ugyanis 300 lóerőt teljesít a turbós egység, aminek teljes egészét a hátsó kerekekhez küldi. A motorhang tehát leginkább egy hot hatch-hez lesz hasonló, lehetséges, hogy sokakat ez inkább eltántorít majd.
Persze így is egész jó sportautónak ígérkezik, a mérnökök szerint igencsak nagy előnyt jelent, hogy az első tengelyt 52 kilóval kisebb súly terheli, ezzel kanyarokban igazán fürge tud lenni. Emellett gyorsulása is tisztességes, 5,4 másodperc elég a 60 mérföld/órához (96 km/h), végsebessége pedig limitáltan 250 km/h. A turbólyuk jelenségét megpróbálták a lehető legkisebbre redukálni az előtöltőrendszerrel. Ugyanakkor a fogyasztásról is érdemes beszélni, ugyanis a négyhengeres Jaguar sportkocsi akár 7,2 literrel is beéri 100 kilométerenként. Kicsit illúzióromboló lehet a Jaguar újítása, persze biztosan lesz, aki az egyszerűség kedvéért, valamint a gyerkőc első autójának inkább egy visszafogottabb négyhengeres F-Type-ot választ. Az újítást szentségtörésként megélő benzinvérűeknek megnyugtatásul legalább nem CVT váltós hibrid lett.
Dögnehezek? Hm…
Belátom: Nyilván van súlya az akksinak. De ha azt a néhány száz NM többletnyomatékot Otto motorból akarjuk kinyerni, akkor annak is lesz ám súlya!
A Porsche 918 is inkább akksit cipel, a még-nagyobb motort helyett. Aztán mégsem lett lomha.
Persze ha valaki órákon át autópályázik padlógázon ( ! ), akkor ott, abban a helyzetben valóban csak ballaszt az akksi, mert nem tudja feltölteni.
De csak egy hibrid kupé van ami ennek jelenleg konkurenciája lehet az pedig a Lexus Lc 500h és abban van cvt váltó az elektromos motornál és egy 4 sebességes bolygómű váltó a benzinesnél . Szoftveresen pedig ebből emulálják a 10 sebességes váltót … (biztos élvezetes lesz ) 😀
Egyébként a hibrideknek van egy másik ” jó” tulajdonsága is mégpedig hogy az akkumulátorok miatt dögnehetzek ami egy sport kupénál nem épen előnyös tulajdonság …
“nézzük a jó oldalát, legalább nem hibrid”
A hibridek mely tulajdonságával nem tud megbékélni a tisztelt szerző? Az alacsony fogyasztással, nagy nyomatékkal vagy a csendes futással? Ugye nem kell részleteznem, hogy nem mindegyik hibridet szerelik CVT-vel…