Mérföldkőhöz érkezett a berlini hidrogéntaxi-projekt
A Toyota és partnerei 2022 végén indították útjára Berlinben kétéves kísérleti programjukat. Az eredetileg ötven darab Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) szedánból álló flotta üzembe állításával a technológia mindennapi használhatóságát kívánták demonstrálni. A szemléltetés végül minden várakozást felülmúlt: ma már kétszáz Toyota Mirai szállítja az utasokat szervezett nemzetközi rendezvényeken éppúgy, mint a szürke mindennapokban, az Uber fuvarmegosztó szolgáltatás keretében. Az Anglo American globális bányatársasággal, a SafeDriver Group limuzinszolgáltatóval és az Ennoo mobilitási szolgáltatóval közösen megvalósuló projekthez a Toyota biztosította a világ legnagyobb hatótávolságú hidrogén üzemanyagcellás járművét, a második generációs Mirai szedánt.
Már 200 Toyota Miraiból áll a flotta a német fővárosban
A Mirai hidrogéntartályainak teljes feltöltése mintegy öt percet vesz igénybe, ezt követően a jármű akár 650 kilométert is képes megtenni, mielőtt ismét tankolnia kellene. Az új mérföldkő kapcsán a projektben részt vevő partnerek kihangsúlyozták, hogy a hidrogénüzemanyag-cellás hajtástechnológia rövid töltési idejének és jelentős hatótávolságának köszönhetően fényes jövő előtt áll a taxik, a buszok és a nehéz teherjárművek piacán. Ugyanakkor legalább ilyen fontos, hogy a technológia alkalmazásával kiváltható a nagy hatótávolság eléréséhez szükséges akkumulátorkapacitás a hétköznapi használat során is.
Nincs szükség hatalmas akkucsomagokra és több órás töltésekre a kellő hatótávolság eléréséhez