Egész évben a Ford Focus és a Skoda Octavia mérkőzött a piac legnépszerűbbjének járó serlegért. A két ideális cégautó közül decemberben szoros versenyben a Focus vezetett, de kettejük sorrendje még az utolsó hónapban is megváltozhatott. A harmadik helyen álló Volkswagen Golf semmiképp sem lehet győztes, dobogós helyezése azonban biztos
Jelentősen apadt az újonnan forgalomba helyezett autók száma 2010-ben a 2009-es szinthez mérten. A valaha évi 200 ezer példányt elnyelő kereslet a 2009-es, 60 189 példányról tavaly 43 464 példányra csökkent, azaz a piac visszaesése 28 százalékos. Derűlátó az adatokat közlő Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), az idei esztendőre 58 000 példányos személyautó eladást, azaz 25 százalékos növekedést jövendölnek. Nem a magánvásárlóktól, hiszen a lakosság jelentős része devizahitelekkel eladósodott. Az autók esetében mindez nem csak azt jelenti, hogy a törlesztő részletek jelentősen megemelkedtek, a deviza árfolyama alapján korrigált tőketartozás mértéke szinte minden esetben meghaladja az autók piaci értékét. Így ezen tulajdonosoknak még évekig nem lesz módjuk autójukból, illetve annak finanszírozásából való kiszállásra és új autót vásárolni. Pozitív változást hozhat azonban a lakosság nettó jövedelmének emelkedése, ám igazi áttörést a magánszemélyeknek szóló, a mostaniaknál kevésbé szigorúbb finanszírozási konstrukciók jelenthetnének. A piac bővüléséhez egyelőre a vállalati autók elmúlt években elhalasztott cseréje járulhat hozzá leginkább, hiszen a magas futásteljesítményű, egyre nagyobb szervizigényű cégautók leváltása várhatóan idénre már mindenképpen szükségessé válik. Mindezek alapján a tavalyi 65 százalékos céges vásárlói arány tovább növekedhet.
A szűkülő piacon viszonylag jó évet zárt a Nissan, a Qashqai sikere sokakat meglepett, ám a kifutó Micra már nem sok vevőt vonzott
A piac bővüléséhez táplált remények nem alaptalanok, tavaly év elején a megelőző évhez mérten 50 százalék feletti visszaesés mutatkozott, majd a második félévben már összességében növekedtek az eladások, így az előző évhez viszonyított lemaradás hónapról hónapra csökkent. Ugyanakkor az MGE számításai alapján a személygépjármű forgalomba helyezések volumene továbbra is messze elmarad attól a szinttől, ami az eddig is folyamatosan csökkent, most mintegy 800 tagú kereskedelmi hálózat talpon maradását biztosítaná, így a kereskedések bezárása ez évben is folytatódhat.
Friss négyajtóséval, a Mégane alapú Fluence-szel több hónapban is szegmens-vezetőnek bizonyult a Renault. Nagy kérdés, hogy a másfél kategóriával feljebb induló Latitude ismétli-e a sikert
A személyautókénál nagyobb mértékben csak a motorkerékpárok piaca csökkent, ott 37 százalékos a visszaesés. A személyautókénál is jelentősebb, 70 százalékos céges vásárlói arányt mutató kishaszon járműveknél a visszaesés mértéke mindössze 14 százalék. A 90 százalékban vállalatok uralta nagyhaszon járműveknél pedig 9 százalékos eladás-növekedés adódott 2010-ben.
Noha az összesített számok már most ismertek, a márkánkénti eladási adatok, így azok piaci részesedése és rangsora egyelőre nem ismert, de várhatóan e héten fény derül ezen információkra is.