Akár mosolygós elektromos autó is kapható Kínában, ekkora méretű autókért körülbelül kétmillió forintot kérnek a Távol-Keleten
Kína elektromos autók terén is világelső, itt helyezik forgalomba a legtöbb villanyautót, és az ázsiai országban a legnagyobb a négykerekűek választéka. Az állami támogatás reményében rengeteg új cég kezdett alternatív hajtású járművek gyártásába, ezek közül számos már csődbe is ment, egy jelentős részük pedig a napi túlélésért küzd, amit megelégelt az ország vezetése.
Komoly kihívás lenne megtanulni a kínai márkákat és azok típusait, rengeteg gyártó tengernyi típust kínál Kínában
Jelenleg körülbelül 300 cég állít elő villanyautókat, amit az állam túlzásnak tart. Az elképzelés szerint a kisebb gyártókat összevonnák, esetleg a nagyobb, stabilabb cégekbe beolvasztanák. Így ugyan kevesebb szereplő lenne a szektorban, de azok rentábilisan működnének, és hosszú távon képesek lennének a fennmaradásra. Az országnak a villanyautó-gyártás területén hatalmas kihasználatlan kapacitásai vannak, a jelenlegi üzemekkel is szinte duplázni lehetne a volument, az Ipari és Technológiai Minisztérium szerint az átalakítással a mostani 53%-os mutatót is feljebb lehetne tornászni.
Az állam a töltőhálózat fejlesztésére is rengeteget áldoz, a vidéki Kínát is szeretnék bevonni az elektromos autózásba
A kapacitás jobb kihasználásával elért többletnek már piacot is találtak az ország vezetői. A városokban viszonylag népszerűek a tölthető autók, viszont a vidéki településeken még lehetne növelni az eladott mennyiséget, így a jövőben erre is nagyobb figyelmet fordít az állam.