Az öregedő Golf Sportsvan eladási számai egyre csökkennek, hamarosan eltűnhet a kínálatból, így két egyterűje maradna a Volkswagennek
Több más gyártóval egyetemben a Volkswagen is reagált a vevői igényekre, a kisebb
T-Cross és
T-Roc mellett a kompakt kategóriában induló
Tiguan (illetve a hosszabb
Tiguan Allspace) és a felső kategóriában játszó
Touareg is a divatos termékek közé sorolható, ám ezek mellet egyterűekből sincs hiány. A 2013-ban debütált
Golf Sportsvan mellett a
Touran és a
Sharan is a vevők kegyeit keresi, utóbbi kettő hazai népszerűsége az állami támogatás miatt még nőhet is, azonban a globális eladási számok nem feltétlenül indokolnak ennyi egyterűt, legalábbis erre utalt Arno Antlitz, a márka pénzügyi igazgatója.
A Touran ötödik évéhez közelít, idén körülbelül 75 ezer találhat gazdára az egyterűből, ami nem egy rossz volumen
Az idei év első tizenegy hónapjában a Touran és a Golf Sportsvan eladási csökkentek, előbbiből 70 ezer, utóbbiból pedig 40 ezer példány talált gazdára. A Sharan kicsivel felülmúlta tavalyi népszerűségét, a legnagyobb egyterűből 21 ezer példány talált gazdára, az ikertestvérnek számító
SEAT Alhambrából is közel ennyi fogyott, összehasonlításképpen a Tiguanból 245 ezer, T-Rocból pedig 193 ezer példányt vittek haza a vásárlók. Hivatalosan még nem nevezték meg, hogy melyik modell eshet ki a kínálatból, azonban korábban már utaltak a Sportsvan megszüntetésére. A döntés logikus lenne, mivel szinte ugyanannyit vesznek belőle, mint a drágább Sharanból (és Alhambrából), amin nagyobb a haszon, továbbá a Sportsvan már nem számít fiatal modellnek, a nagyon hasonló árban kínált Tiguan pedig átvehetné a helyét.
A Sharan jövőre tíz éves lesz, a SEAT Alhambrával együtt évente 40 ezer fogy méretes egyterűből
Érdekes kérdés lehet a Sharan sorsa, mivel a típus hamarosan 10 éves lesz, ami egyébként sharani értelemben nem kirívó, mivel az első generáció 15 évig volt gyártásban, ám egy ilyen tágas és praktikus típust nehezebb lenne egy SUV modellel pótolni.