Nem friss kép, de hiszen mindig ez van, most meg különösen
Vidéki vagy külföldi olvasóinkat, talán még a peremkerületekből ki nem mozdulókat sem érinti a téma, de fővárosunkban, fővárosunk szívében és a tranzitútvonalakon már megint dugókban tobzódunk. Az elhúzódó tél és a korán érkező nyár után most épp tavasz van, igazi szeszélyes
áprilismájusi idő, s a zivataroktól fenyegetve sokan használják esernyőként is az autójukat. Ez lenne a fő oka a napokban tapasztalt és megszenvedett torlódásoknak? Vagy túl olcsó az üzemanyag? Mi folyik itt
GyöngyösönBudapesten?
Tegnap, 2013. május 8-án reggel 8:30-kor indultam Budáról át Pestre, a 12. kerületből a 13. kerületbe, dolgozni. Autóval, naná. És a 8 kilométeres félelmetes távot uszkve 1,5 óra alatt abszolváltam. És útközben semmi olyat nem tapasztaltam, ami magyarázatot adott volna a rút bedugulásra. A rádióban semmi. Előttem egy volvós a Margit körúton kiszállt, megkérdezett egy taxist, láttam-hallottam, hogy ő sem volt bölcsebb. A menekülőutak álltak, állt a forgalom kifelé is, remek.
Sok-sok "intelligens" táblát kérünk, gyors, pontos és hasznos tájékoztatást
Tegnapelőtt tesztautót adtunk le és vettünk át Budaörsön, visszafelé sansztalan lett volna "egyenesen" jönni, hát Budakeszin át hajtottunk egy hűvösvölgyi rendezvény felé. Na de onnan át a Váci útra, abból megint csak egy bő félórás kocsikázás lett, amit az már nem indokolhatott, hogy korán reggel komoly baleset volt az Árpád hídon.
Arról nem is beszélve, hogy kábé kiszámíthatatlan, mikor érdemes útra kelni, milyen menetidővel érdemes kalkulálni, merre érdemes kerülni, stb. A rádiók általában késve közlik a közlendőket. TMC? A Traffic Message Channel, forgalmi információs csatorna a híreket kvázi mechanikusan, adminisztrátor által gyűjtött és továbbított információk alapján és rádióhullámon keresztül juttatja el a GPS-vevőkig, azonban valósidejű útvonaltervezéshez és - módosításhoz kevéssé ideális a forgalomfigyelő érzékelők, hurokdetektorok, miegymás (khm, pénz) hiányában. Akkor már az okostelefonok mozgásából és sebességéből számolgató és iránymutató Google Maps lehet az igaz és hasznos barát - szerintünk jelenleg ez a legjobb szolgáltatás.
Tisztelt okostelefonos autósok, tessék használni a dugófigyelő alkalmazásokat, mert ha mindenki használja, jobb kell hogy legyen
Mindenki ezt használja? Negatív, mert akkor nem lennének dugók. Ellenben ma már majdnem mindenki okostelefont használ, nem? De. Akkor meg mi a bánatért vagyunk ennyire buták? Egymást szívatva húzzuk keresztbe az időterveinket nem egyszer, nem kétszer, hanem szinte folyamatosan. Késünk innen, késünk onnan, rontjuk a levegőt, égetjük a benzint. Apropó: lehet, hogy túl olcsó az üzemanyag, s ezért a néhány héttel-hónappal összevetésben több autó? Nos, annyira azért nem mondanánk olcsónak a literenként nagyjából 410 forintos benzint vagy gázolajat. Pszichésen persze feldobhatja az embert, hogy - tele tanknál - pár százassal kevesebbet hagy a kúton, de a túlnyomó többség hamar úgy feldobódik, hogy vesz egy vizet/csokit/bármi mást, s máris ugrott a pazar megtakarítás.
Keressük tovább a megoldást! Nem arra, hogy miként lehet elkerülni a dugót, arra sem, hogy miért autóznak szokásból és - Budapesten - perverz kedvtelésből, hanem arra, hogy mi okból kell a szokottnál is kétszer-háromszor több időt szánni az útra. A nyárias tavasz, a hormonok túltengése, a szabadságvágy a megfejtés? Utóbbi az okostelefon kontra buta beduguláshoz hasonlóképp ellentmondásos, mert minimum fura, ha valaki mondjuk a Margit hídon érzi magát szenzációsan szabadnak. A volán mögött dugóban tespedve. Vagy pont a tavaszi fáradtsággal, a kábultsággal/fásultsággal, esetleg az allergiaszezon kezdetével magyarázhatnánk az elégtelen bizonyítványt? Kapufa.
Sok jó ember kis helyen is elfér. Sok hülye autós sok időt és pénzt veszteget el azzal, hogy egymásra mutogatva várja a megoldást. Mindig mástól. Mindig más a hibás
Lezárások, építkezések, felújítások? A neuralgikus pontokon (Ferenciek tere, Keleti pályaudvar) már rég tart a munka, megszoktuk, ismerjük őket. Az M0-s "körgyűrűn" mindennapos balesetek hatása? Hogy sokan nem mennek arra, mert attól félnek, hogy Budapestet elkerülni még tovább tart, mint átszelni Budapestet? Passz. Egyéb? A Fővinform ügyeletesével beszélgetve kiderül, hogy (keddig) Zsidó Világkongresszusnak adott otthont a főváros, de ettől még nem állt volna le így az élet. A keddi mini-armageddon néhány közlekedési lámpát kicsinált, viszont még aznap megvoltak a javítások, szerdára mindenhol helyreállt a rend. A rend. Az a rend, hogy gigadugó van? Az a rend, hogy aki autózik, az dőljön nyugodtan a saját kardjába?
Tömegközlekedjünk, bicajozzunk, ha ragaszkodunk a motorhoz, motorozzunk, mármint kétkerekűvel, mert az mindenhol elmegy. A kocsihoz ragaszkodunk, a hótól-széltől-esőtől-jégtől is óvó, télen meleg, nyáron - klímával - hűvös kocsihoz? Na ja. És hát az elektromos autó sem jó, legfeljebb csak környezetvédelmileg. De egy amúgy horrordrága elektromos autó sem tud hova menni csendben és emissziómentesen, ha előtte és utána is hömpölyög a tömeg - hiszen itthon ugye, a példának is tekinthető
norvég példával ellentétben az sem mehet a buszsávban.
Nemrég adtuk hírt egy olyan kütyüről, ami dobszerkót imitál a kormányon. Pótmegoldásnak nem rossz, de ezekből tele van a padlás
Nem, nem lettünk okosabbak. A Fővinform friss híreit böngészgetve sem. Még az jutott eszembe, hogy a fogyasztói társadalomnak is méretes pofon egy, az autózást konstans dugókkal ellehetetlenítő város, mert ha az ember leteszi az autót, akkor nem költ rá. És egy idő után autót sem vesz. Vagy ez utópia? Autó=drog? Nem, ez az egész helyzet így, ahogy van, senkinek sem jó, mégis lubickolunk benne, hát jogos a taps, veregessük magunkat vállon, s bízzunk abban, hogy munkából hazafelé valahogy csak enyhébb lesz a forgalom. Aha, persze, talán majd nyáron, az iskolaszünetben, a szabadságolások szezonjában. Addig is kedves mindenki, aki nem szigorúan munkacélból autózik egyszerre, együtt és már minden mindegy alapon egyetemes egykedvűséggel: lécci, ne! Vagy ne arra, amerre én. Ugye, hogy ez mennyire emberi és mennyire szánalmas/gyerekesen naiv gondolat? Na ennek szellemében jó utat mindenkinek!
Igazából nem érdekelnek Budapest problémái, szerintem mindenki, akinek nem lenne muszáj ott laknia, mégis ott lakik, magára vessen. Egy 1700 lakosú községben élek BP-töl 250 km-re, nincs parkolási díj, bárhol megállhatok az út szélén, nincsenek többsávos utak, még csak közlekedési lámpa sincs a településen, és ez jól is van így, élem a nyugis kis életemet és röhögök a pesti barmokon meg a problémáikon! (Viszont ha véletlen egy évben 2x betévedek BP-re, 10 perc alatt idegbeteg leszek a sok egoista vadállattól, akiknek a tolerancia ismeretlen fogalom, de ez más tészta!) Hogy visszatérjek a témánkhoz: miért vannak dugók? Hát sok nagy városban jártam már, és van egy fontos ok, ami az autósok 99%-nak meg sem fordul a fejében: ez pedig a körforgalomból történö kiindexelés elmúlasztása! Egyre több körforgalom épül és egyre trehányabbak vagyunk, ha a kiindexelésröl van szó. A múltkor épp az egyikhez közeledtem, elöttem egy 30 tonnás kamion várt a „sorára”. 13 autót számoltam meg, akik indexelés nélkül elhagyták a körforgalmat, mielött a kamion elé értek volna, ezáltal szabad utat „biztosítva” a kamionnak, hogy behajthasson, aki persze nem mert megindulni, mert mégsem akart senki elé bevágni, behemót tempójával. Ez azt jelenti, hogy a kamion már 40 másodperccel korábban bemehetett volna a körforgalomba (meg a mögötte álló kb. 20 autó is!), ha mindenki szépen tekintettel van a másikra és használja azt a nyavalyás indexét! Talán nevetséges a 40 másodperc, de ha felszorozzuk a 20 autóssal, akkor elég szépen rabolták az idönket az ökör nem-indexelök. Hát ott pl. szép kis dugó alakult ki, csak a puszta hanyagság miatt…
Sajnos itt a gond, hogy a sok idétlen állat (mert nem tudok mit mondani a Budapesten lakó ökrökre) átmegy a XII. kerületből autóval a XIII. kerületbe és vissza és ezért autót vesz igénybe úgy, hogy nincsen cipelni való nehéz dolog az autójában, amit tömeg-közlekedve nem tudna elvinni.
Én minden nap vidékről járok be és Pestlőrinctől Óbudáig minden nap keresztül-kasul szelem a várost vagy 10-15 kerületen átmenve. Ehhez inkább egy teljes nap kéne tömeg-közlekedve.
Ha meg motorral megyek, csak röhögök a sok autós majmon.
Szóval egy szűk városrészen belül az autót használók magukra vessenek, csak ott a gond, hogy azokat akadályozzák, akik sokkal nagyobb távolságokat járnak be, mert nincsenek egy kerülethez kötött dolguk.
Évekig vonatoztam Pilisvörösvárról és meg voltam elégedve vele. Most hogy felszedték a síneket katasztrófa. Az egyik vonatpotló busszal elmegyek a másik vonatpótlóhoz, amivel aztán állok a dugóban a 10-es úton. Így most autózom és sajnos semmivel nem drágább, mint a vonat és a BKV együtt. Viszont szívesen mennék biciklivel, ha végre Óbudáról kihoznának egy normális bicikliutat mondjuk Piliscsabára, az egyetemig. Ezt valaki magyarázza már el nekem miért megoldhatatlan? Az igazi persze az lett volna, ha mielőtt felszedik síneket.
Bringára lekvárok !
Autót leteszed és fogod a kétkerekűt. Ilyen egyszerű. Az autósok 60-70%-a megtehetné. Akár útközben váltva járművet. Csak ehhez használni kéne azt ami megkülönböztet minket az állattól! A ‘modern’ világ butításainak ez is egy káros mellékhatása.
Talán [url=http://atv.hu/bunugy/20130508_baleset_a_margit_hidon_jelentos_torlodas]ez[/url] volt az oka.
kedves cikkíró, próbálnád csak ki egyszer brüsszelt, ott hogyan lehet közlekedni! budapest az autós szemszögből nézve már majdnem amerika. az utak szélesek, a város meg van tervezve és autóból, hiába látszik az ellenkezője, viszonylag még mindig elég kevés van.