Érdekes felmérést végzett a VDA
A felmérés első és legfontosabb konklúziója, hogy ha a jelenlegi ütemben halad a töltőpontok kiépítése, akkor nem tudnak teljesülni a kontinens e-mobilitási céljai. A VDA egy érdekes módszerrel számolta ki, hogy a töltőpont-sűrűség megfelelő-e. Összesen 31 európai országot vizsgáltak úgy, hogy az adott tagállamban forgalomba helyezett autók számát osztották a töltőpontok számával. Ám nem csak a villanyautókat számították bele, hanem az összes járművet, ráadásul a 2021. január elsején érvényes számokat vették alapul. Ez egy kicsit torzítja a felmérést, bár megmutat egy olyan képet, hogy mi lenne, ha hirtelen mindenki villanyautóra cserélné a járművét. Ugyanakkor már az év eleje óta is nőtt a töltőpontok száma, ezért is torz így kicsit a kép.
A felmérés nem a valós, pillanatnyi képet mutatja, de érdekes látni az eredményeket
A felmérés szerint átlagosan 887 autóra jut töltőpont Európában. Arra viszont nem tér ki a felmérés, hogy a töltőpontokon mekkora sebességgel lehet tölteni, illetve a földrajzi eloszlást sem mutatja. Tehát az nem derül ki, hogy hol vannak sűrűbben a töltőpontok, és hol lehet nehezebben ráakadni egy-egy oszlopra. Mindenesetre a legjobb töltőhálózattal Hollandia rendelkezik a felmérés alapján, ahol 109 autóra jut egy töltőpont a fentebb vázolt számítási módszer alapján. A valóságban persze jobb a helyzet, mert még kevesebb a villanyautó, illetve a konnektoros hibrid modell. A második helyen Norvégia áll, ahol 147 autóra jut egy töltőpont, a harmadik helyre pedig Svédországot rangsorolták, ahol 353 autóra jut egy töltő. Németország csak a 12. helyen végzett az 1014 autó/1 töltővel. Magyarország pedig a 17. helyen áll, itt 1813 autóra jut egy töltőpont.
Magyarország a 17. a töltőpont-sűrűségi térképen
És a kevés európaiból még le kell húzni az Ionity töltőket, mert az áraikon még a jobb érzésű drogdílerek is elsápadnak.