Lehet, hogy kissé elhamarkodott volt az utóbbi évek villanyautó-őrülete. A gyártók sorra jelentették be azokat a céldátumokat, melyek után hagyományos meghajtású modelleket már nem mutatnak be; a nyugat-európai nagyvárosok a benzines és dízel autók tiltását helyezték kilátásba; illetve az EU is hasonló korlátozást tervez bevezetni. Ezzel párhuzamosan a leghétköznapibb és a legexkluzívabb autómárkák is büszkén számoltak be arról, hány elektromos modellt fognak bemutatni a következő években. Aztán szembe jött a valóság: az utóbbi hónapokban a villanyautók eladásai nem várt mértékben csökkenni kezdtek, amin nem fognak segíteni az USA-ban hamarosan életbe lépő, és potenciálisan az EU-ban is bevezetni tervezett, kínai villanyautókra kivetendő vámok.
A Lanzadorra még 2028-ig kell várni
Ebben a környezetben ismerte fel a Lamborghini vezérigazgatója, Stephan Winkelmann, hogy a teljesen elektromos szupersportautók ideje még nem érkezett el. A Carscoops szerint a nagyfőnök úgy látja, a villanyautókból hiányoznak egyes "érzelmi szempontok", amik a benzines kocsikban megtalálhatóak. Nem sok emissziómentes szupersportkocsi van a piacon, de ami elérhető, azokat is "lassan veszik". Winkelmann szerint ezért ezeknek "még túl korai, és meg kell várnunk, megvalósulnak-e ezek a jövőben és mikor."
A villanyosítás persze elkerülhetetlen, a Lamborghininél két konnektoros hibrid modell is elérhető, de ezeket viszik is, mint a cukrot. A Revuelto és az Urus után a Huracán utódja, a Temerario is zöld rendszámos lesz, de ezek mindegyikében egy V12-es vagy egy V8-as dolgozik, ami hozza az ezen a szinten elvárt vezetési élményt, miközben a kiegészítő villanymotorok segítenek megfelelni a környezetvédelmi szabályoknak, és még a benzinmotorok hiányosságait is tudják kompenzálni. A Lamborghini egyébként bízik az e-üzemanyagokban, melyek fejlesztésében jelenleg a Porsche jár az élen. Ezek akár még kivételt is kaphatnak az EU tiltó szabályai alól a jövőben, bár ez még nincs eldöntve.