Már több mint félmillió Opel fut a hazai utakon, a fotón a kilencvenes évek villámosai: az Astra (F), a Corsa (B) és a Vectra (A)
A KSH adatok alapján több mint félmillió a hazai Opel állomány, amivel egyértelmű vezető. De mégis miként válhatott a legnépszerűbb magyar autóvá az
Opel, amikor a rendszerváltásig zömében csak KGST országok autóit vásárolhattuk, azóta pedig egy másik márka kapcsán hallhattuk, hogy a „mi autónk”? Nos, az Opel magyarországi gyökerei meglehetősen régre nyúlnak vissza. Első hazai márkaszervize, a Hungaroszerviz már a hatvanas évek második felében megnyitotta kapuit, s onnantól kezdve akár állami autóként, akár a legkiváltságosabbaknál bizony előfordultak Opelek. Például Commodore, Diplomat, Olympia Rekord, a nyolcvanas évekből pedig magam is emlékszem Kadettokra, Asconákra, Rekordokra, még a szögletesekre. Aztán persze ott volt a Kadett E, az 1984-es Év Autója, ami szintén beszivárgott már a rendszerváltás előtt, s a kor egyik legmenőbb autója volt, bár megjegyzem, akkoriban még a szögletes Kadett D is bőven állakat ejtett, hiszen a Ladák, Trabantok között elképesztően modern és finom autónak számított, a rendszerváltás után pedig politikusok autójaként is feltűnt az első Omega.
Ötvenes évekbeli Opel Olympia Rekord, ami persze a hatvanasakban is bőségesen ámulatba ejtő volt még - a nyugati álomvilág megtestesítője volt a márka, ekkorra datálható a mondás: Opel sose kop el
Még fontosabb persze, hogy az Opel már a nyolcvanas évek végén kelet-európai motorgyártó helyet keresett, s az ennek kapcsán készíttetett tanulmány alapján a piacgazdaság kiépítésében, valamint pénzügyileg és politikailag hazánkat tartotta a leginkább vonzónak az új gyár telepítéséhez. Hogy ne csak motorgyár, hanem autógyár, pontosabban összeszerelő üzem is létesüljön, azt a magyar fél vetette fel, hiszen így az import autókat sújtó vámot elkerülve olcsóbban juthatott modern autóhoz a hazai piac. A nyolcvanas években nem mellesleg a magyar autógyártás témája a rendszer kereteinek feszegetéseként gyakorta felbukkant, hiszen a KGST felosztása szerint hazánknak nem jutott autógyártás. Az első modern magyar autó, az Opel Astra F 1992. március 13-ára esett ünnepélyes legördülése ezért mindenképp a történelembe vonult, meg persze reklámszövegével mindenki fejében megmaradt.
Az ön igaz barátja
Az első Astra Szentgotthárdon is készült, modellfrissített verziójából rendőrautók és kupás versenyautók is születtek
Hiába volt hazai gyártású autó az Astra, már korábban, mint az esztergomi Suzuki Swift, nem lehetett a legolcsóbb, hiszen már egy kompakt kategóriás és az Opeltől megszokott minőségi nívót hozó modellről volt szó, pont arról, amire már vágyni lehetett, amit nem csak kényszerből, vagy racionalitásból vásároltak az emberek. A hazai gyártás persze kétségkívül jót tett a márkának, az itthon összeszerelt és eladott mintegy 80 ezer Astra F a többi Opelt is még értékesebbé, még közelebbivé tette, így aztán később az Astra G is óriási népszerűségnek örvendett, ahogyan a kor Vectrái is. Emlékezzünk csak vissza a kétezres évekre, amikor épp a kilencvenes évekbeli álom beteljesítéseként annyi import Vectra A érkezett hazánkba, hogy megszületett a legenda: Németországban már bizonyára nincs is belőle.
Összkerekes és V6-os motorral szerelt Vectrák is léteztek, a modell mindig vágyott volt, persze a hazai vevők zöme újonnan nem, csak használtan tudta megvásárolni, sok-sok import példány érkezett belőlük
Persze az újautó-piacon is sok ízben meghatározó volt az
Opel: a 2010-es évek első felében vezette a piacot, a márkahűség kifejezetten erősnek mondható, ami nem csupán a márka, a márkakereskedői hálózat munkáját is dicséri, hiszen lehet bármilyen jó a termék, ha ahhoz kelletlen kiszolgálás társul, a vevők el fognak pártolni. Az Opelnél azonban a számok bizonyítják, hogy megmaradtak, ezért is lehet még mindig a villámos a legnagyobb példányszámban futó autómárka hazánkban. A kérdés pedig adott:
Keressük a legtöbb kilométernyit "Opelezett" honfitársunkat.
Lehet egy, de akár több modellel is: küldd el Opel-történeted kommentben vagy akár e-mailen a szerkesztoseg"kukac"autonavigator.hu címre, azt is köszönettel vesszük, ha néhány fotóval illusztrálod, hogy bemutathassuk, már amennyiben hozzájárulsz ahhoz! A legtöbb - Opellel megtett - kilométert bevalló és azt kellő alapossággal alátámasztó olvasónknak a dicsőségen túl természetesen egy ajándékcsomagot is ajánlunk, továbbá következő, december közepén megjelenő Autónavigátor.hu Magazinunkat, amiben szintén lesz
Opel, a márka legújabb modellje, az új dizájnvilágot és egyéb szempontból is új fejezetet hozó
Mokka.
Archív fotó: 1992. március 13-án Antall József vezette le a gyártósorról az első hazai Astrát