Túl a csúcson: amire az autógyártók már nem képesek

Tuningautók a Genfi Autószalonról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autógyártók mellett tuningcégek is szép számmal képviseltették magukat Genfben, növeltek teljesítményt, alakítottak át karosszériát, kombinálták a színeket.

Mindössze 499 példány készül az Abarth 500 különleges Maserati-elemekkel átépített változatából. 1,4 literes 180 lóerős turbó, ötfokozatú automata váltó, 305 mm-es féktárcsák, keményített futómű adják a műszaki alapokat, a dizájnelemek pedig a Maserati stílusában készültek. Tőlük származik a Pontevecchio Bordeaux szín, a kipufogók hatszögletű vége és az utastér bőrözése, a karbonbetétek és a Jaeger műszerpanel, így nyer értelmet az Abarth 695 Tributo Maserati elnevezés.
Az A4-hez kialakított aerodinamikus karosszériaelemek mellett a típus motorsorából is átszabott három tagot az ABT. A kezeik közül kikerülő kétliteres TSI motor 211 helyett 275 lóerőt teljesít, az S4-es V6-osából 333 helyett 435 lóerőt csiholtak elő, míg a háromliteres V6-os TDI-ben 102 plusz lóerőt találtak. Az S4 végsebessége az átalakítás után 250 helyett 282 km/h-ra növekszik.
A VW up! kiskocsihoz spoilereket, sportfutóművet és kipufogórendszert építettek, az új Beetle számára pedig légterelőket, 20 colos felniket, ültetett futóművet és a kétliteres TFSI teljesítményét 240 lóerőre emelő tuningkitet is kialakítottak. A Q3-as benzinmotorja 270, a dízelmotoros AS6 Avant pedig ABT kezelés után 360 lóerővel szaggatja az aszfaltot.

Két tizeddel gyorsul jobban az alapmodellnél 0-ról 100 km/h-ra a 328i alapjaira épített ACS3: teljesítményét 240-ről 295 lóerőre, legnagyobb nyomatékát pedig 350-ról 410 Nm-re növelték átprogramozott motorvezérlés és az új kipufogórendszer segítségével. Pár alkatrész cseréjével felkeményítették a futóművet, és 18-19-20 colos könnyűfém felniket kínálnak a 3-ashoz. Az aerodinamikai elemek külön-külön és csomagban is megvásárolhatók, az utastérhez egyedi kialakítású alumíniumbetéteket javasolnak AC Schnitzerék.
Az ACS5 Sport Saloon az M5-ösre épül, a 4,4 literes biturbó V8-asból 612 lóerőt és 790 Nm-t hívtak elő, a sebességhatároló eltávolítása pedig 305 km/órára emelte az autó végsebességét. A matricázás opcionális, akárcsak a 20 és 21 colos felnik, a kasztnit pedig karbonszálas műanyagból épített légterelők, szárnyak és diffúzor teszik lendületesebbé.
Szintén az M5-ösre ugrott rá a G-Power, ők 640 lovat és 777 Nm-t csalogattak elő a V8-asból, amivel az autó 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t és 11,9 alatt a 200 km/h-t. A nagy teljesítménynél is több mókát rejtegethet a kilencféle eltérő beállítással használható GM5-RS futómű, a megerősített fékrendszer az elöl 265/30, hátul 305/25-ös gumikat viselő 21 colos felnikkel. Mellette azt is bejelentették, hogy már építik a világ leggyorsabb szedánjának szánt G-Power Hurricane RR következő kiadását.

A Hamann is ráugrott az új M5-re, de még nem készültek el a 720 lóerőt és 900 Nm-t kínáló teljesítménynövelő csomaggal. Viszont átszabták a McLaren MP4-12C-t, a Mercedes SLS kabriót, a Range Rover Evoque-ot és a Porsche Cayenne-t. Legutóbbi modelljük Guardian Evo néven kerül piacra, a gyárinál 10 százalékkal erősebb motorral, 278 helyett 300 km/h-s végsebességgel, erőteljesen kiszélesített karosszériával.
Hirdetés

Csak csúcsmodellekhez nyúl a Mansory, Genfbe metálnarancs fényezésű McLarent és Lamborghini Aventadort hoztak. Nem csupán a szín különleges, az Aventador 700 helyett 754 lóerőt, a gyári 690 helyett pedig 750 Nm-t teljesít. Egy tizeddel jobb 100 km/órára gyorsulása alig 2,8 másodperc, és 335 km/h-s végsebessége is felülmúlja valamivel az alapmodellét. Ugyanebben a stílusban kezelték a McLaren sportkocsiját is, elöl 20, hátul 21 colos felnivel, az utastérbe is továbbvitt narancs-fekete kombinációval. Bár gyengébb (670 LE, 675 Nm) az olasz rakétánál, mégis jóval nagyobb, 353 km/h-s végsebességre képes. 60 mm-rel szélesebb kasztni, karbon légterelők, alumínium pedálok és betétek teszik teljessé az átalakítását.
Viccesen festenek a 17 colos felnik a kétüléses smart fortwo alatt. A Carlsson sportlégszűrővel és átprogramozott vezérléssel emelte 110 lóerőre és 158 Nm-re az egyliteres benzinmotor erejét, az utastérben nappabőr burkolat, hátul pedig négy kipufogóvég hökkenti meg a bámészkodókat. Még tovább ment a Brabus, akik egészen 120 lóig húzták a teljesítménycsúcsot, felnijeik 18 colosak, és a futóművet, valamint fékrendszert is átdolgozták, aminek az árát is megkérik: pontosan 45 900 eurót, azaz bő 13 millió forintot. Vörös cérnával varrt fekete Recaro Sportster bőrülésekkel, egyedi Brabus kormánykerékkel, alupedálokkal lesz kerek a történet. Mellette pedig a valamivel erősebb villanymotorral hajtott, feketébe és elektromos zöldbe öltöztetett, csak pár piacon elérhető Brabus smart ED látható.

A Porsche 911 mindig is kedvelt célpontja volt az átépítéseknek, a 991-es új modellre most a Techart és a Speedart is rávetődött. A Techart egyelőre csak az autó megjelenését alakította, az orr-rész két darabból álló spoilerrel, oldala széles kötényekkel, hátulja pedig új diffúzorral és szárnnyal gazdagodott. Teljesítményfokozás terén egyelőre csak sportkipufogót készítettek az autóhoz, viszont a kormánykereket és az üléseket örömmel bőrözik a karosszériával megegyező színűre.

A fekete küllőkkel készült, ezüst karimájú felnikkel felszerelt SP91 R-hez többféle motorerő-fokozó csomagot is készített a Speedart, kezdve a plusz 25 Nm-t/20 lóerőt adó új chippel, amit még kipufogóval, sportkatalizátorral és egyéb fogásokkal lehet tovább növelni. Dinamikusabb utcai és pálya futóművet is építettek, levegős karosszériaemelő berendezésük pedig fekvőrendőrökön és parkolóházakban segítheti majd a megrendelők közlekedését. Aki tehát épp nem kívánja lecserélni vadonatúj szupersportautóját, a március 18-áig, azaz e hét végéig nyitva tartó Genfi Autószalonon átalakítást is bőven vásárolhat ahhoz, hogy egy kicsit izgalmasabbá tegye sanyarú életét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?