Túl a csúcson: amire az autógyártók már nem képesek
Tuningautók a Genfi Autószalonról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az autógyártók mellett tuningcégek is szép számmal képviseltették magukat Genfben, növeltek teljesítményt, alakítottak át karosszériát, kombinálták a színeket.
A VW up! kiskocsihoz spoilereket, sportfutóművet és kipufogórendszert építettek, az új Beetle számára pedig légterelőket, 20 colos felniket, ültetett futóművet és a kétliteres TFSI teljesítményét 240 lóerőre emelő tuningkitet is kialakítottak. A Q3-as benzinmotorja 270, a dízelmotoros AS6 Avant pedig ABT kezelés után 360 lóerővel szaggatja az aszfaltot.
Két tizeddel gyorsul jobban az alapmodellnél 0-ról 100 km/h-ra a 328i alapjaira épített ACS3: teljesítményét 240-ről 295 lóerőre, legnagyobb nyomatékát pedig 350-ról 410 Nm-re növelték átprogramozott motorvezérlés és az új kipufogórendszer segítségével. Pár alkatrész cseréjével felkeményítették a futóművet, és 18-19-20 colos könnyűfém felniket kínálnak a 3-ashoz. Az aerodinamikai elemek külön-külön és csomagban is megvásárolhatók, az utastérhez egyedi kialakítású alumíniumbetéteket javasolnak AC Schnitzerék.
Az ACS5 Sport Saloon az M5-ösre épül, a 4,4 literes biturbó V8-asból 612 lóerőt és 790 Nm-t hívtak elő, a sebességhatároló eltávolítása pedig 305 km/órára emelte az autó végsebességét. A matricázás opcionális, akárcsak a 20 és 21 colos felnik, a kasztnit pedig karbonszálas műanyagból épített légterelők, szárnyak és diffúzor teszik lendületesebbé.
A Hamann is ráugrott az új M5-re, de még nem készültek el a 720 lóerőt és 900 Nm-t kínáló teljesítménynövelő csomaggal. Viszont átszabták a McLaren MP4-12C-t, a Mercedes SLS kabriót, a Range Rover Evoque-ot és a Porsche Cayenne-t. Legutóbbi modelljük Guardian Evo néven kerül piacra, a gyárinál 10 százalékkal erősebb motorral, 278 helyett 300 km/h-s végsebességgel, erőteljesen kiszélesített karosszériával.
Csak csúcsmodellekhez nyúl a Mansory, Genfbe metálnarancs fényezésű McLarent és Lamborghini Aventadort hoztak. Nem csupán a szín különleges, az Aventador 700 helyett 754 lóerőt, a gyári 690 helyett pedig 750 Nm-t teljesít. Egy tizeddel jobb 100 km/órára gyorsulása alig 2,8 másodperc, és 335 km/h-s végsebessége is felülmúlja valamivel az alapmodellét. Ugyanebben a stílusban kezelték a McLaren sportkocsiját is, elöl 20, hátul 21 colos felnivel, az utastérbe is továbbvitt narancs-fekete kombinációval. Bár gyengébb (670 LE, 675 Nm) az olasz rakétánál, mégis jóval nagyobb, 353 km/h-s végsebességre képes. 60 mm-rel szélesebb kasztni, karbon légterelők, alumínium pedálok és betétek teszik teljessé az átalakítását.
A Porsche 911 mindig is kedvelt célpontja volt az átépítéseknek, a 991-es új modellre most a Techart és a Speedart is rávetődött. A Techart egyelőre csak az autó megjelenését alakította, az orr-rész két darabból álló spoilerrel, oldala széles kötényekkel, hátulja pedig új diffúzorral és szárnnyal gazdagodott. Teljesítményfokozás terén egyelőre csak sportkipufogót készítettek az autóhoz, viszont a kormánykereket és az üléseket örömmel bőrözik a karosszériával megegyező színűre.
A fekete küllőkkel készült, ezüst karimájú felnikkel felszerelt SP91 R-hez többféle motorerő-fokozó csomagot is készített a Speedart, kezdve a plusz 25 Nm-t/20 lóerőt adó új chippel, amit még kipufogóval, sportkatalizátorral és egyéb fogásokkal lehet tovább növelni. Dinamikusabb utcai és pálya futóművet is építettek, levegős karosszériaemelő berendezésük pedig fekvőrendőrökön és parkolóházakban segítheti majd a megrendelők közlekedését. Aki tehát épp nem kívánja lecserélni vadonatúj szupersportautóját, a március 18-áig, azaz e hét végéig nyitva tartó Genfi Autószalonon átalakítást is bőven vásárolhat ahhoz, hogy egy kicsit izgalmasabbá tegye sanyarú életét.