A krómozás és a díszítés nem hiányozhat, a korszak nagyobb típusait másolja a Playboy (Forrás: RM Sotheby's)
Teljesen eltűnt a történelem süllyesztőjében a Playboy Automobile Company. A név manapság egyet jelent a magazinnal, ám az autómárkát hat évvel az újság megjelenése előtt alapították, és mire nyomdába került az első Playboy, az autógyártó már csődbe is ment. Lou Horwitz, a márka alapítója számára nem volt ismeretlen az autós világ, ő ugyanis Packardok értékesítésével foglalkozott, ami már szintén csak történelem. Az alapító a második világháború után úgy látta, hogy lenne igény egy olyan kisautóra, ami olcsóbb a Packardoknál. Az időzítés rosszul sikerült, pont akkoriban robbant a
Tucker autómárka botránya (lásd
Tucker, az autóbolond című film), ami hosszú bírósági huzavonával és hoppon maradt kereskedőkkel végződött, így a dílerek szkeptikusak voltak az új márkákkal kapcsolatban.
A félbehajló keménytető mögött még rendes méretű csomagtartónak is jutott hely (Forrás: RM Sotheby's)
A fellelhető adatok szerint 99 példány készült, amiből 1 prototípus, 97 befejezett szériamodell, egyetlen autó félkész állapotban maradt. A Playboy A48 típus felépítése kétüléses kabrió, a hossza közel négy méter, ami az Egyesült Államokban egészen aprónak számított. Ez a típus volt a világ első olyan keménytetős kabriója, aminek a teteje több darabból állt, hasonlóan a kétezres évek összes keménytetős kabriójához. A kisautó egy 1,5 literes négyhengeres motorral készült, ami 40 lóerő leadására volt képes, a végsebességet 100-120 km/h közé teszik. Váltóból háromsebességes kézit kapott, az autó súlya kicsivel egy tonna alatt maradt, ahogy az ára is hajszál híján volt 1000 dollár alatt.
A Playboy márka épphogy megszületett, máris csődbe ment (Forrás: RM Sotheby's)
Hiába a maroknyi legyártott példány, néhány darab azért átvészelte az elmúlt 70 évet. Aki ilyen autóra vágyik, annak decemberben érdemes körülnéznie az RM Sothesby’s oldalán, ekkor árverezik el a 79-es alvázszámú példányt. Az autó mindössze 12 ezer kilométert futott, de a padlólemez rozsdás, és a karosszérián is van mit javítani. Annak idején hiába számított olcsónak, manapság megkérik az árát, három évvel ezelőtt 132 ezer dollárért (nagyjából 40 millió forintért) cserélt gazdát egy apró Playboy.
Olcsó dolce vita, a kis kabrió akkori 985 dolláros ára ma 3,5 millió forintnak felel meg (Forrás: RM Sotheby's)