Persze, a mai napig ott a GTI és az R is a Golf palettáján, de az igazán ínyenc falat mégis a hathengeres változat volt annak idején, amely az ötödik generációval búcsúzott el a sorozatgyártástól. Egy prototípus azonban a hatodik Golfból is készült a VR6 erőforrással, amely még extra különlegességeket is kapott. A Motor1 csapata egyenesen a gyártóhoz fordult a prototípushoz köthető kérdésekkel. Kiderült, hogy az egyetlen, 2009-ben épült VR6 Golf VI az R32 jelölésű Golf V motorját kapta meg. Ám a prototípus 463 lóerőt tudott, ami jelentős előrelépés az előző generáció sorozatgyártott 247 paripájához képest.
A hathengeres motor újításain felül is akadt még érdekesség a prototípuson. Megkapta például az Audi RS6 fékrendszerét a komoly teljesítménynövekedés miatt, illetve 19 colos Lamborghini felnigarnitúrán gurulhatott. A futómű gyárilag Bilstein B16 ültetőkészlettel érkezett, a beltérben pedig főként az Alcantara dominált, amelyet a teljes egészében bőrrel bevont műszerfalhéj egészített ki. Hajtás terén a hétfokozatú DSG automataváltó továbbította az erőt mind a négy kerékhez.
A különleges VR6 gyorsulási adatait sajnos sohasem adta ki a Volkswagen, ám az biztos, hogy egy eléggé kemény rakéta lehetett ezzel a motorral a Golf karosszéria. Csak annyit árultak el a gyáriak a Motor1 kérdésére válaszolva, hogy 250 km/óra feletti végsebességre biztosan képes volt a prototípus. Felmerül azonban a kérdés: szerinted szükség lett volna sorozatgyártásban még egy VR6 motorral szerelt Golf generációra?
Igen, szükség lett volna rá és szükség is lenne…