Tudod mennyit érnek a legértékesebb autómárkák? Mutatjuk!

Sorrendben a legértékesebb autómárkák, nem meglepetés az első hely

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Kantar Millward Brown idén is elkészítette a márkák értékrangsorát. Az autóipar hangsúlya ugyan apad, de az autómárkák között zsinórban nyolcadik éve első a Toyota.

Idén tizenötödik alkalommal állította össze a világ legértékesebb márkáinak rangsorát, a BrandZ Top 100 listát a Kantar Millward Brown piacelemző szervezet. Az autóipari szereplők mezőnyét idén tizenharmadszor – sorban nyolcadik alkalommal – a Toyota vezeti.
Hirdetés
A 2020. évi felmérésre alapvetően rányomta a bélyegét a globális koronavírus-járvány. A pandémia világgazdaságra gyakorolt hatása ugyanakkor nem volt tisztán negatív. A Kantar Millward Brown kutatásai a széles gazdaság viszonylatában is megerősítették azt, amit sokan személyesen is tapasztaltak:

minden korábbinál nagyobb mértékben nőtt az online kiskereskedelem jelentősége, az emberek tudatosabban törekedtek arra, hogy a lehető legjobb értéket kapják a pénzükért, illetve minden eddiginél szélesebb körben részesítették előnyben a helyben előállított termékeket és szolgáltatásokat.


Hirdetés
Ennek nem mond ellent az, hogy a BrandZ Top 100 listán szereplő márkák – a világ száz legértékesebb piaci szereplője – további hat százalékkal növelték összértéküket 2019-hez képest. Ez a 277 milliárd dolláros gyarapodás elegendő volt ahhoz, hogy a világ száz legértékesebb vállalatának az értéke együttesen megközelítse az 5 billió (azaz 5 ezer milliárd) dollárt. Feltűnő az internetes kereskedelemmel (Amazon, Alibaba, Tencent), illetve az elektronikus fizetéssel (Visa, Mastercard, PayPal) foglalkozó vállalatok értékének emelkedése, nem meglepő a legjobb tízben szereplő étteremlánc visszaesése – talán csak a tavaly még a lista hatodik helyén szereplő Facebook térvesztése mond ellent a mindennapokban tapasztalható trendeknek.
Hirdetés
Ha túltekintünk a tíz legértékesebb márkán, és egyetlen globális trenddel szeretnénk jellemezni az elmúlt egy évet, a digitális technológiai és szórakoztató platformokat működtető vállalatok növekedését lehet kiemelni: a középmezőny élén az Instagram 47 százalékkal, a Netflix 34 százalékkal, a LinkedIn 31 százalékkal erősödött 12 hónap alatt.
Ugyanakkor az sem véletlen, hogy az autóipar, amelynek fajsúlya már tavaly is gyengült a globális gazdaságon belül, tovább veszített jelentőségéből. A Covid-19 járvány a közlekedési és beruházási kedv csökkenése, illetve az ebből adódó gyártásbeszüntetések miatt különösen kedvezőtlen hatást gyakorolt a szegmensre. Öröm az ürömben, hogy

a tíz legértékesebb autómárka jelenleg 130 milliárd dollárt ér.

Közülük azonban csak hárman olyan nagyok és jelentősek, hogy felkerülhettek a Top 100-as listára: a Toyota a 48., a Mercedes-Benz az 56., a BMW pedig a 61. helyen. Hármójuk közül arányaiban a Toyota veszítette a legkevesebbet.
Az okok leginkább arra vezethetők vissza, hogy az autóipar annak minden területét érintő radikális átalakulásban van, a hajtástechnológiák villamosításától kezdve az értékesítési és marketing stratégiák hangsúlyváltásán át a mobilitás alapvető koncepciójáig. A felmérések tanúsága szerint továbbra is a Toyota találja el legjobban a válaszokat a változó igényekre.
Hirdetés

Ezt a mérőszámok is bizonyítják: a tradicionális autógyártók körében a márka megkülönböztető ereje tekintetében (megbízható autók és ügyfélkapcsolat) éppúgy a legjobb értéket érte el, mint a diszruptitivás, azaz a vadonatúj értékek és rendszerek teremtése terén. Ezek után nem csoda, hogy a vállalat idén tizenharmadik alkalommal (2013 óta sorban nyolcadszor) bizonyult a legértékesebbnek valamennyi autógyártó közül.
Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?