Tudja mi az a követési távolság?
Elkészült a hazai autós szabálytalanságok toplistája
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy friss felmérés alapján 10 autósból 4 szerint ismétlődő KRESZ-vizsga kell. Azt kell mondjam, lenne értelme. Ahogyan persze a vezetéstechnikai képzésnek is.
Betalált egy friss felmérés eredménye. Ugyanis annyira azért nem vészes a közlekedési morál, mint amit ma reggel tapasztaltam. 12 éves Toyota Priusom a maga csaknem 4,5 méterével nem egy vészesen kicsi autó, állapotával messze a magyar átlag feletti, tehát nem kellene nem észrevenni az úton. Egy Porsche Cayenne mégsem látott a holtterében, úgy húzta rám a kormányt. Legalább indexelt, nem úgy mint néhány napja egy Peugeot 106-os néni. Fék, apró kürt, mert látszott, hogy tényleg nem lát. Vészvillogóval elnézést kért/megköszönte, hogy beengedtem. A következő lámpánál (Váci út, Lehel tér, kifelé vezető oldal) viszont egy Suzuki Ignis úgy jött át elém, hogy autóink között legfeljebb 1,5 méter volt. Hogy miért kellett az üres szélső sávból a középsőbe jönnie, azt máig sem értem. Jelentősen fékeznem kellett, dudáltam is, majd mindketten pirosat kaptunk. Emberünk kiszáll, ingerülten kérdez:
Tudja mi az a követési távolság?
A fentiek alapján abszolút nem lep meg az Automax közlekedési morált vizsgáló, 3000 autós körében végzett felmérése. A szemetelés, a követési távolság figyelmen kívül hagyása, a jobbra tartás elmulasztása, illetve az index mellőzése a legjellemzőbb látható szabálytalanságok a hazai autósok szerint. Mindezek alapján nem egy döbbenet, hogy a válaszadók több mint 40 százaléka úgy látja, a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk a KRESZ-ből.
„Szerencsére az eredmények között van pozitív is, a megkérdezettek szerint például az egyik legkevésbé jellemző az, hogy nem segítjük a megkülönböztető jelzéssel közlekedő jármű továbbhaladását” – részletezte az eredményeket Nagy Tibor, az Automax Kft. ügyvezetője. A kutatás keretében azt is vizsgálták, hogy melyik egyértelműen látható és beazonosítható szabálytalanság a legelfogadhatatlanabb az autósok körében. Itt a piroson való áthajtás végzett az élen, amit a megkülönböztető jelzéssel érkező jármű figyelmen kívül hagyása, illetve az indexelésről való „megfeledkezés” követett. Ezek közül a második tehát nem túlzottan jellemző, utóbbi azonban erősen.
Minden 10. autós belefásult a közlekedési morálba
Ha a szabályosan közlekedő autóst egy másik balesetveszélybe sodorja, először is igyekszik azt elkerülni. „Ahogy egy válaszadó fogalmazott, addig jó, míg a másik autós tud segíteni a szabálytalan sofőrnek. Persze utána már jöhet a feszültség levezetése, ami legnagyobb valószínűséggel egy kiadós dudálásba torkollik, ezt a káromkodás, a reflektorozás, illetve az előbbi három kombinációja követi” – mondta Nagy Tibor. El kell ismerjem, a dudálás és a reflektorozás rám is jellemző. Hogy ezt nem kellene, arra már több jelzést is kaptam - hogy szolidan fogalmazzak.
Nagyjából minden 10. autós ugyanakkor belefásult a közlekedési morálba, ezért ha szabálytalansággal szembesül, még akkor sem alkalmaz „stresszlevezetőt”, ha őt magát a másik autós balesetveszélyes helyzetbe hozza: rezignáltan tudomásul veszi, hogy ez a közlekedés velejárója. Nagy ritkán – körülbelül minden 200. esetben – viszont elszabadulnak az indulatok: a felbosszantott vezető a szabálytalan után iramodik, hogy annak szemébe nézzen, illetve elégtételt vegyen. „A beszámolók szerint a tipikus forgatókönyv, hogy a szenvedő alany megelőzi a szabálytalankodót, majd befékez előtte, de ásványvizes palack, illetve félig elfogyasztott alma is repült már a másik sofőr felé. Egy vitás közlekedési helyzet eredményeként előfordult olyan eset is, hogy az egyik sofőr egészen addig követte a másikat, míg az negyedórányi kocsikázás után egy rendőrkapitányság felé vette az irányt, s ott leparkolt” – tette hozzá Nagy Tibor. Meg kell jegyezni, hogy az ilyen „móresre tanítás” ugyanolyan, vagy még jobban veszélyes tud lenni, mint az azt kiváltó szabálytalanság.
A prémium márka = szabálytalankodás?
Az Automax kutatásában inkább már a bennünk élő sztereotípiákra mutat rá az a két toplista, melyek a márkák viszonyában rangsorolták a szabálykövetés, illetve szabálytalanság tényét. A magyar autósok sorrendben a BMW, Audi, Suzuki, Mercedes, illetve Volkswagen márkájú járművek vezetőit gondolják a leginkább szabálytalankodóknak, míg szabálykövetés tekintetében a Suzuki, Opel, Volvo, Toyota és Ford végzett az élen.
„Nem hiszünk abban, hogy minden BMW-s szabálytalankodik, vagy hogy a Suzuki-tulajdonosokra a legkevésbé jellemzőek a kisebb-nagyobb közlekedési kihágások, már csak azért sem, mert ez utóbbi márka mindkét toplistában helyet kapott. Az eredmények sokkal inkább az előítéletekre mutatnak rá, vagyis arra, amiket egy márkatulajdonosról általában véve feltételezünk” – árnyalta az eredményeket Nagy Tibor. A szakember hozzátette, a kutatás során megosztott történetekben sokszor kérdőjelezik meg az autósok a másik járművezető KRESZ-tudását. Éppen ezért nem véletlen, hogy a válaszadók több mint 40 százaléka szerint a sofőröknek javára válna, ha bizonyos időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből. Az életre szóló KRESZ-vizsga hívei körében egyébként magasabb a nők, illetve a 40 év alattiak aránya.
Meg kell jegyezni természetesen, hogy a kötelezően ismétlendő KRESZ-vizsga önmagában nem lenne elegendő hatású a közlekedésbiztonság fokozása érdekében, ha viszont összekötik olyan oktatással, ami a felelősségteljes közlekedésre ösztönözne, akár balesetek elemzésével, az egyes szabályszegésekből eredő kockázatok és az azokért kiosztható büntetések bemutatásával, már lehetséges, hogy javulna a közlekedési kultúra.
Ha kialakult a párhuzamos közlekedés minden feltétele, akkor elhaladok a külsőben, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. Mivel nem mindig minden feltétel szokott teljesülni, ezért dinamikusan szoktam elhaladni mellettük.
Két dolgot viszont soha nem teszek: nem büntetek senkit soha sem azzal, hogy utána ráfékezek, sem azzal, hogy ráhúzom az autót. Valószínűleg pont ezek miatt a nagy részük inkább engem néz ezek után is felelőtlen száguldozónak, eszükbe sem jut, hogy elaludtak a belsőben.
Már a refizésről és a balra indexelésről is leszoktam, kikerülés után meg maradok a külsőben.
[i]„Jobbra nem tud tartani autópályán? Kikerülöm jobbról.”[/i]
Én azt nem nevezném kikerülésnek. Haladok szabályosan a külső sávban.
Szerintem nem kresz-ből kellene vizsgázni, hanem vezetésből.Általában a paragrafusokat tudják csak nem tartják be. (Pl: jobbkéz-szabály, jobbratartás,parkolá STB.)
Na most kivételesen egyetértünk.
Még ha újból vizsgáznának is a nagy /drága/ autótulajok továbbá is úgy vezetnének.Netán figyelmeztetik ilyen vagy olyan módon még agreszívak is lesznek és ők „kérnek” elégtételt !!
De előző gumitesztjük-nél épp ezt írtam hogy hiába szuper /modern kor szerinti/ megfelelő gumi ha
nincs /nem hagynak/ elegendő féktávot a baj megtörténik /sajnos e megjegyzésem miatt sok okos-
kodó még engem kritizált !!/
Én találkoztam már egy ilyen gyökérrel……
Motorfék alatt azt értem, hogy csak elveszem a gázt, minimálisan csökkentem a tempót (inkább féktávot növelek az előttem lévőhöz képest), rögtön veszik a lapot és 99.99% villogni sem szokott. A maradékkal miatt kár idegeskedni, ha meg tolatni szeretne, ott van a kamera, de tolatást én eddig csak figyelmetlenségből láttam orosz videókban, direkt nem lehet hülye senki. Már csak azért sem, mert egy helyszínelő meg tudja a sérülésből állapítani, melyik autó állt/mozgott ütközés közben.
Engem az idegesít fel hogy a feljogosítottakban a tisztesség csírája nincs meg mikor az lenne a feladatuk hogy olajozottabbá tegyék a dolgokat.
Elharapózott ez az ország, és a fejétől bűzlik a hal.
Rohadt politkusok akik leosztják a lapot, az egyik botrány jön a másik után, az emberek kevés eredménnyel vagy semmilyennel távoznak a felháborodás után. ez minden területre igaz már, ebben az országban élni normáisan nem lehet csak túlélni ha egyáltalán, vagy megszökni ha lehetséges.
Olyan jó lenne egyszer megtudni, hogy hova a francba siet ennyire egyébkent mindenki. Meg miért gondolják azt ezek az emberek, hogy rajtuk kívül nincs senki a világon illetve mi jogosítja fel őket ilyen viselkedésre.
Nem mindig jön be a lassítás ha a seggedben jönnek. Ilyenkor szoktak az ember elé vágni majd satuféket nyomni ezek a parasztok. Vagy lámpánál rükvercben rátolatni az emberre.
Magyarországon még mindig kiemelkedően jó a közlekedési morál a környező országokhoz képest. Az elmúlt két évben Romániát és Szerbiát leszámítva mindenhol mentem, a legjobb helyzet Szlovéniában volt, a legrosszabb Szlovákia, holtversenyben Olaszországgal (Szlovákok valószínűleg a magyar rendszámot nem díjazták, olaszok meg borzasztóan szarnak a másikra viszont nem gond gyorsan/lendületesen menni, ha dudálsz észrevesznek).
Az, magyarországon nem indexel kanyarodás közben/nem teszi ki időben, jobbra nem tud tartani, a seggemben autózik mindenre van megoldás: nem indexel? Lesz*rom, kikerülöm még úgy is, hogy a bunkónak legyen rosszabb, nemérdekel. Jobbra nem tud tartani autópályán? Kikerülöm jobbról. Seggemben autózik? Elveszem a gázt, motorfékkel lassítok, szintén leszarom a baját, arra figyelek, hogy ne akarjon majd előttem fékezni, arra van a dashcam. Meg a vipera 😉
Amióta tényleg deffenzíven vezetek annyi hülye majommal találkozom és olyan jókat röhögök rajtuk, mint még eddig soha.
Csak lazán kell mindenhez hozzáállni és akkor mi sem kapunk idegbajt nap mint nap. (Ha meg nyugisan akarok vezetni, éjjel megyek)
volt afférom közteressel (a rendőrség tisztázta és nekem adott igazat) . ki hozta be ezt a közteres dolgot, melyik kormány? a mostani nem? mert rájuk illik ez az önkényuralmi maszlag.
egyébként közteresekkel a tapasztalatom : sofőr nélküli parkoló autókra vadásznak, vagy lesből vadásznak olyanokra,ahol megváltoztak a szabályok és nincs kitáblázva rendesen, de a sok sofőr rutinból/megszokásból a tiltott rész felé megy.
közterest még nem láttam intézkedni : részegekkel szemben, kutyákat szabálytalanul sétálókkal (vagy szaratókkal) szemben, részeg csövesekkel szemben, hátrányos balhézosakkal szemben, voltaképp senkivel szemben nem intézkednek ezek a csúszómászok, csak az autósokat vegzálják.
Örömmel tölti el a szívem, hogy engem mint toyotást szabálytisztelőnek tartanak a többiek.
Remélhetőleg nem szoktam komoly csalódást okozni a forgalomban, de azért vannak kétségeim. 😀
Jókat szoktam derülni azokon a szánalmas kívánságokon, hogy egy két balfék autós videója alapján büntessenek meg bárkit.
Érdemes megnézni, milyen semmilyen eseteket raknak fel egyesek a YouTube-ra szörnyülködés gyanánt . Szánalmas, de nevetséges is egyben.
Az meg a legjobb amikor a rend őrei járnak elől jó példával, hogy milyen komoly szabálytalanságokat nem illene csinálni az úton. Azokat is fel szokták tölteni. 🙂
Én mindig felháborodva olvasom a közterület felügyelők tevékenységét mert ez a hab a tortán a rendőrség szakmaiatlansága a trafipaxcunami baleseti statisztika közti összefüggés mellett.
Mi az hogy KÖZTERÜLET FELÜGYELET? Gyakorlatilag EGY ÖNKÉNYURALMI SZERVEZET.
INDOKOLATLAN JOGON FOGLALKOZIK A KÖZLEKEDÉSSEL.
KÉPZETLEN SZERVEZET AKIK JOGTALANUL FOGLALKOZNAK ÖNKÉNYURALMI MÓDON RENDFENNTARTÓKÉNT, AMI A RENDŐRSÉG ERRE KÉPZETT ÁLLOMÁNYA VÉGEZHET.
AMELYIK KORMÁNY EZT ÍGY KITALÁLTA JOGTALANSÁGOT ÖNKÉNYURALMI SZERVEZETET HOZOTT LÉTRE.
AZONNALI HATÁLLYAL BÜNTETŐELJÁRÁST INDÍTANÉK TÚLKAPÁS ÉS FOGLALKOZÁSBAN ELKÖVETETT BŰNCSELEKMÉNY ELKÖVETÉSE VÉGETT A KÖZTERÜLET FELÜGYELET ELLEN.
A KÖZLEKEDŐ MAGYAR ÁLLAMPOLGÁROK SZABAD MOZGÁSÁBA GÁTOLJA.
JOGTALANUL IGAZOLTATHAT MIVEL NINCS MEG A KÉPZETTSÉGE HOZZÁ!!!!!!!!! JOGI SZEMÉLYNEK NEM MINŐSÜLHET, AZ ÁLLAMPOLGÁR ELLEN BŰNCSELEKMÉNYT KÖVET EL MÁR AKKOR MIKOR HOZZÁ MER SZÓLNI.
AZÉRT ÍRTAM NAGY BETŰKKEL MERT BÍZOM BENNE HOGY JOGI ÚTON BETILTJÁK A TEVÉKENYSÉGÜKET A MEGALAPOZATLAN HATALMUKAT. AZ EMBEREKNEK AKIKET MEGBÜNTETTEK FELJELENTÉSRE BUZDÍTOM A KÖZTERÜLETFELÜGYELET ELLEN.
Azt lehet tudni, hogy objektív felelősség mellett mi a fenének kell trafizni küldeni a rendőröket, több embert és egy járőrautót elpazarolva? Nem személyes állásfoglalást akarok kiprovokálni, csak érdekelne hogy van e valami jogszabályi hiányossága, amiért nem lehet gépekre bízni. A belgáknál szinte alig látok trafizó autót, a szép új csili-vili volvóik mindig sietnek valahova intézkedni (amikor kellett ott is voltak gyorsan), és pár totemoszlopot költöztetgetnek a gócpontokra (pl pályabejárat). Ott van állandó trafi ahol bele van programozva a helyzetbe a baleset (felhajtók, nagy kereszteződések, szerintem napi 2-3 beleset lenne nélkülük).
Érdekesség a belgáknál, hogy csak a hátulról lőtt fotó érvényes (!!!!), nem tudok objektív felelősségről, és a büntetések 50 EUR körül vannak. A németeknél a pályarendőrség jobban figyel a követési távolságra mint a sebességre (szerintem általánosságban a fő ellenség a tilosban parkolás és piros lámpa és nem a gyorshajtás), a Luxemburgi közlekedési miniszter pedig pár éve nyiltan kacagott fel arra az újságírói kérdésre, hogy terveznek-e végre fix trafipaxokat az országba (ez mondjuk vagy 7-8 éve volt).
Tisztában vagyok a hazai morál hiányosságaival de én is azt érzem, hogy kicsit túl nagy a lehúzási faktor az intézkedésekben.
Ez ami a cikkben van szerintem egy összetett dolog. Nem ismerem személyesen a forgalmi helyzetet ahol ezek a kamerák kint vannak. Nem tudom, hogy ez is olyan-e mint a kint felejtett 30-asnál a sebességmérés, vagy esetleg egy iskola melletti 30-as táblánál mérnek. Az egyáltalán nem tetszik, hogy a bírságok be nem fizetésre biztatják az embereket. Viszont ha kétes a forgalmi helyzet, időközben egy megszokott forgalmi rendet megváltoztatnak és egyáltalán nem egyértelműen majd erre nem hívják fel a figyelmet mert pl hiányzik a tábla, vagy lekopott a felfestés és ott kameráznak és büntetnek az nem etikus. Én ezeket azért nem kezelném együtt azzal, hogy valaki szándékosan veszélyezteti a másikat az utakon, mert nem vagyok benne biztos, hogy itt 10-ből 9 autós szándékosan kanyarodott be, és ha tisztába van azzal hogyan kellene ott közlekedni, akkor is befordulna-e.
Az túlzás hogy katasztrofális, de a rosszabbak közé tartozik. Jobb mint az olasz vagy a román, valahol a franciákhoz közelít (van amiben rosszabb (forgalomszervezés), van amiben jobb (pl szervezettség, autók „tisztelete”), de az alapmentalitás (egocentrikus, szabálykikerülő) hasonló). Az oroszokkal meg nem lehet egy napon említeni. De van ova javulni, és ebben (sem) keletre kellene igazodnunk.
Nekem ez a tapasztalatom. Én ahol eddig jártam, ott egyedül a románoknál voltak agresszívabbak és bunkóbbak, sehol máshol. És úgy vettem észre, hogy itthon sokszor már Budapesten is normálisabban vezetnek mint egyes vidéki városokban.
[url]http://index.hu/belfold/2017/03/25/megbuntettek_szabalytalan_kozlekedesert_budapesten_ne_fizesse_be_a_birsagot/[/url]
Tessék egy friss hír a kamerás ötletedhez. Ez alapján a hitelesített térfigyelő kamerák képe alapján se fizess. http://index.hu/belfold/2017/03/25/megbuntettek_szabalytalan_kozlekedesert_budapesten_ne_fizesse_be_a_birsagot/
Sajnos kellemetlen beismerni, de rengeteget javított a 2008 körüli első keménykedés (objektív felelősség és keményebb bírságok, talán Draskovits alatt).
Ha belegondolok, hogy akkor még mindenkit Suzukikba kényszerített az idősesebb autókat ellehetetlenítő regadó, mégis tele volt az út agresszor idiótákkal, akiknek már egy öreg BMW vagy céges Astra is elég volt ahhoz, hogy leszálljon a lila köd. Manapság ilyen mutatványokat csak a 4-es úton látunk román (rendszámos) sofőröktől.
Sajnos nem tudunk felnőtt módjára, kulturáltan és csapatjátékosként viselkedni.
Az agresszív sofőrök között egy alfaj a kisebbségi komplexusát céges autóval kezelő lúzer, a tünete pedig régen a céges Astra volt, míg manapság ezeket az Oktáviák váltották. Letol belső sávban, előz a leállósávon, a céges Passatosokkal együtt lexarják a következményeket, mert nem az övék az autó.
De ez legfeljebb némi statisztikai túlsúly, tolt már le Volvo S60 (jellemzően 10 éves darab, amiben a tulaj a falukirályának gondolta magát), öreg stift, de a kedvencem az a BMW roncs volt, amelyik addig nyomult mögöttem az esőben, amíg meg nem látta a csili vili vadiúj 5ert a szalagkorlátva futva.
Na akkor kicsit elgondolkozott, hogy a propelleres márka nem garancia arra hogy túléli a a nagy sebességet, attól még hogy a motor elmozgatja…
Párhuzamos közlekedésű úttesten a gyalogosátkelő helyen másik autó mellett elhaladás. Nem egy ilyet látok hetente. Lakó pihenő övezetben száguldozás a gyerekek közt. De szerintem a legveszélyesebb az a követési távolság nem betartása és a másik „letolása”, villogás rá, stbstb bunkóságok amiket képesek egyesek elkövetni ilyenkor. Főleg mindezt olyankor, egyébként teljesen indokolatlan esetben amikor egyébként sem tud előzni mert jönnek szemben, illetve az ember előtt is számos másik autó megy sokszor a megengedett sebességgel egyébként teljesen szabályosan haladva. Ez gyakorlatilag mindennapos esemény.
Ezek szerint akkor gyökeresen mások a tapasztalataink. Kár vitázni.
Egyébként ahogy az a legelső hozzászólásban is szerepelt annyit kellene csak tenni, hogy fedélzeti kamera felvétellel az ilyen eseteket lehessen jelenteni valamilyen felületen, amin ha egyértelmű a helyzet azonnal valamilyen módon bírságolnak. Ennek kellene valamilyen törvényt vagy szabályozást és folyamatot létrehozni. Onnantól szerintem már csak a törvénynek is visszatartó ereje lenne és már ez is rengeteget javítana az aktuális helyzeten. De az a baj, hogy ilyen itt soha nem lesz……
Egyetértek. Szolgálatonként 10-12 durva közlekedési szabálytalanságot észlelek (és ebből 1-2 olyan hogy vagy közvetlenül mögötte megyek és csak a tükörbe kellene nézni, vagy pedig szemből jövök és simán láthatna). Ebből a 10-12-ből max. 1 amit szankcionálni van idő és alkalom. Kevés. Magához a cikkhez egyébként még hozzátenném, hogy szerintem az irányjelzés hiánya áll az első helyen mint elkövetett szabálysértés (és nem az enyhébb sávváltásos, hanem a bekanyarodás jelzésének elmulasztása), majd ezt követi a kötelező haladási irány figyelmen kívül hagyása, amit rengetegen csak egy kéz legyintéssel intéznek el. Ezek mellett még nagyon gyakori (és személy szerint a legdühítőbbek közé tartozik számomra) a gyalogos átkelőn való elsőbbség meg nem adása gyalogos részére. Még ha én meg is állok a szolgálatival és a gyalogost már le is lépett, akkor is képes szemből simán elhaladni, úgy hogy engem bámul a gyalogost észre sem veszi. A civil autós ötlet nem rossz csak néha még a kékkel is nehéz rávenni az állampolgárt a megállásra,nemhogy egy jelleg és megkülönböztető nélkülivel. Egyébként az alkalmazható jogszabályi háttér és ponttáblázat szerintem alkalmas lenne arra, hogy utóképzésre és a vezetői engedély újra megszerzésére ítélje a szabálytalankodót (pl. előzni tilos tábla figyelmen kívül hagyása 6 büntető pont, ebből megcsinál kettőt egy évben az tizenkettő, kétszer kézben tartott telefonnal mobilozik vezetés közben az kétszer három pont és már meg is van a 18).
Papíron. Agyban meg a Balkánhoz. Ami a vezetést illeti több országban is jártam, sőt múlt héten is, és hidd el megéreztem amikor átértünk a határon…..
Igen is kell a retorzió. Szabályok és azok betartása nélkül nincs társadalom. Még az állatvilágban is vannak szabályok. És ezalatt nem az ártatlan emberek szívatására gondolok, amikor esetleg valaki tényleg figyelmetlen és benéz valamit.
A vezetőengedély elvételéhez pedig meg kell teremteni a jogi/törvényi hátteret az ilyen esetekre. A pénzbírságnak sok esetben nincs visszatartó ereje. És ezeket szerintem pontosan a rendőrségnek kellene indítványozni a törvényhozás fele.
[i]Európában, ahova elvileg tartozni szeretnénk sehol sem így vezetnek.[/i]
Hehe, nem sok európai országban járhattál te még, ha szerinted a hazai közlekedési morál katasztrofális. 🙂
Amúgy több, mint 1000 éve Európához tartozunk.
vannak itt túl érzékenyek, frusztráltak (meg amúgyis a magyar társadalomban), akik már egy index elhagyásért a semmi közepén éjszaka is agyonlövetnék az embert, ha meg megmeri őket valaki előzni az andalgós tötymörgésben, akkor olyan szinten vérig vannak sértve, hogy hihetetlen.
a közlekedési morál sok összetevős szerintem, az oktatók minőségét és a magyar társadalom frusztráltságát mutatja. az okok gyökerét itt kellene keresni, javítani megint itt lehetne. pl. szigorúbb és minőségibb oktatás. plusz a fő baleseti tényezőkért jóval nagyobb büntetés (figyelmetlenség, elsőbbség meg nem adás,előzési vagy kanyarodási szabályok megszegése ez kb kiteszi a balesetek 60%-át, a szándékos gyorshajtás meg kb 2%-át). A relatív „gyorshajtásra” sok ötletem nincs, mert az megint tapasztalatlanság,figyelmetlenség általában. A frusztráltságot meg az életminőség javításával lehetne kezelni, ahhoz viszont nem balkáni,kgb-s gondolkodású emberek kellenének.
Elolvastam amit írtál, szerintem minden válasz benne van. Ami a csíkost illeti az szerintem nem reprezentatív, mert ahogy meglátják nem fognak úgy viselkedni, hogy probléma legyen. Civil autóval kellene minél többet menni és igen is kiszedni a forgalomból aki szándékosan nem képes viselkedni.
Ami az állományt illeti én megértem, de ez szerintem akkor sincs így jól mert ez lássuk be egy komoly probléma. Most már ott tartunk, hogy nincs olyan nap, hogy ne találkozzak egy olyannal aki nem képes viselkedni az utakon. Pár éve hetente volt max 1 ilyen.
Ha ezt bővebben kifejtenéd annak örülnék. Ha én járőrözöm a csíkossal az utakon attól miért is lesz rosszabb a morál?
Mint aktív Budapesti rendőr vettem az üzenetet. Azt azért az igazsághoz hozzátenném, hogy a traffipaxot nem kell nyomogatni, automata. Illetve azt is hozzátenném, hogy ki is vannak szedve a forgalomból a valóban durva és súlyos szabálytalankodók. Az már más kérdés, hogy az állampolgárok teljes homályban vannak azzal kapcsolatban, hogy a Magyar Rendőrség milyen alacsony létszámmal üzemel az elmúlt 1-2 évben. Így nem meglepő, hogy a perem kerületekben jó ha egy vagy két páros van egyidejűleg akik pedig a küldésként kapott oltári baromság lakossági bejelentéseket (tisztelet a kivételnek) járják le, és egy másodpercük nincs a közlekedési morállal törődni (elmagyarázni a hibát, figyelmeztetni, büntetni). Ez a mai magyar helyzet (Budapestről beszélek). Mint utcai járőr meggyőződésem, hogy az elmúlt évek nagy mértékű közlekedési kultúra romlás összefüggésben van azzal, hogy egyszerűen nincs elég kapacitás a retorzióra. És itt nem csak a pénz beszedésre, helyszíni bírságolásra illetve a közigazgatási bírságra kell gondolni, hanem egyáltalán arra, hogy a vétkes autós figyelmeztetve, megállítva legyen a szabálytalanság miatt. Egyébként a vezető engedély elvétele sem olyan egyszerű. Ittas vezetés vagy a közlekedési előéleti ponthatár elérése kell hozzá. Hozzászólásomat ne vedd magadra, csak szeretném ha a cikk olvasói, és a hozzászólásod olvasói tisztább képet kapnának a helyzetről.
de egyébként, ha már itt tartunk, akkor lehetne a fejere is kamera és azért ne álljunk meg ennyinél ! merthát, mégis csak van némi kgb vérvonal a jómagyaremberben. szóval, fejkamera és akkor a bicikliseket motorosakat is mind feljelenteni.
ha gyalogolsz sem kell tétlenkedni, hiszen rengetegen dobálják el a csikket, szemetelnek, és otthagyják a kutyájuk sz@rát, szóval……lenne „meló” bőven 😀
ez jó ötletnek tűnik egyébként, régen már én is mondtam. bár nem árt a valódi kgb-s vércsoport a spicli illetőnek. kell rá gps és sebesség mérő. így az indokolatlan lassan hajtókat is ki lehetne emelni / bírságolni. plusz, aki nem tartja be a jobbratartást azokat is szépen lehetne büntetgetni.Egyre több ilyennel találkozok az utakon, sőt jóval többel mint gyorshajtóval, szóval a rendőrségnek ezekből jó pénze lehetne.
aki napi szinten vezet pl. budapesten már több szezer km óta baleset mentesen, annak f@sznak újra vizsgázni? újra vizsgázás ha keveset vezet valaki x év alatt, vagy ha balesetezik (szintén kevés km-el és ő volt az okozója).
Ezt a kialakult helyzetet egyébként teljes mértékben, 100%-ig a rendőrség számlájára lehet írni, miattuk ilyen a morál. Ezt kellene elemezni nem a sok idióta baleset-megelőzési statisztikát gyártani, hogy miért nincs visszatartó ereje semminek sem, miért nem tartják be az emberek a szabályokat és miért nem kerülnek felelősségre vonásra az olyanok akik notóriusan nem tartják be. És nem az óvatlan sávváltásról van szó, vagy arról ha valaki benéz valamit, hanem a szándékosságról. A közlekedési morál a balkáni szintet képviseli. Európában, ahova elvileg tartozni szeretnénk sehol sem így vezetnek.
Ugyan már, letöltendő büntetés? Amikor a Népszabadság volt főszerkesztőjét épp a múlt héten, másodfokon, halált okozó cserbenhagyásos gázolásért felfüggesztettre ítélte a bíróság?
Itt lehetne olyan szorgalmas a rendőrség nem a traffipax nyomogatásában, üzenem nekik, hogy nyugodtan ki lehet ám az így közlekedő autósokat szedegetni a forgalomból. És a pénzbüntetés az semmit nem ér mert sokan csak röhögnek rajta egyet. El kell venni szépen a jogsit egy időre, aztán akkor lesz ideje gondolkodni az illetőnek, azt akkor nem lehet pénzzel „megoldani”.
Ugyan már, ezeknek a sz@rháziaknak személyiségi jogaik vannak! Az mindegy, hogy közúti veszélyeztetésről van szó, az nem számít.
Azt kellene tudatosítani az emberekben, hogy a közlekedés nem játék, a szabályok pedig nem azért vannak, hogy leszarják. Nem igazán látják át az emberek, hogy egy jelentősebb gyorshajtásnak, vagy a követési távolság be nem tartásának olyan következménye is lehet, hogy például megölnek valakit. (Akit ez nem hat meg: ilyenkor befigyelhet letöltendő büntetés is).
Pedig például a követési távolságot simán lehetne ellenőrizni, 2017-ben minden technikai feltétel adott lenne erre.
Palsa ötlete is jó.
Csak hát a lézerblokkolós politikusok országában ebből úgysem lesz semmi, mert ők lennének az első áldozatai.