Tudja, hol a helye – Audi A6 allroad
Audi A6 allroad quattro 3.0 TDI, 2012 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hétévesen már nehéz olyannak mutatnia magát egy prémiumautónak, mint újkorában, pláne Magyarországon. Nem a korrektül megőrzött autókhoz vagyunk szokva, de itt egy ellenpélda.
A harmadik generációs A6 allroad a kategória etalonja, méltóságát minőségével tartja fenn
Drága lesz a fenntartás? Naná, prémiumautóról beszélünk, úgy is kell hozzáállni.
A quattro hajtás és a légrugós futómű mindenképp járt, a műanyagozás szolid, de az A6 allroad jól felismerhető általuk
8 centi van a futómű legfelső és legalsó állapota között, rugózása mindvégig határozott, bólogatásmentes marad
Az allroad modellek esetében az Audi természetesen a tehetős vevőket célozta, közülük is leginkább valamilyen úri hóbortot űzőknek, mint például hobbi vadászoknak.
Ennek az autónak az első tulajdonosáról nem tudunk semmit, jelenlegi gazdája viszont alapos utánanézés és korábbi A6 Avantok után jutott az allroadhoz. Családapaként szüksége volt a kombi méreteire, az SUV-k nem az ő világa, amit valahol meg tudok érteni. Üzletemberként elegáns autó kellett, a napi ingázás pedig az ország legtávolabbi pontjait jelenti nála, így a hosszú távon való kényelem és főként a megbízhatóság is szempont volt. Bányamérnökként az úti cél megközelítése üzemszerűen a földutakat, munkagépek által kijárt ösvényeket jelenti, ebbe a halmazba tökéletesen passzol egy ilyen A6 allroad. Fontos, hogy tudjuk, mire is fog kelleni a kiszemelt autó, ide már egy alap Avant nem feltétlenül lett volna elég.Az utastér dizájnja kellemes, a mai gépszerű hidegség helyett otthonosak a formák és az anyagok
Kulcsmentes a nyitás-indítás és eltüntethető az MMI kijelzője, ami hatalmas érték
Az A6 trükkje a mezőny további indulóival szemben, hogy nem csak 35 km/h-ig tarja meg a futómű 3,5 centis emelését, hanem 80-ig, így földúton haladni is lehet vele tempósan, nem mellesleg a menetkomfort mit sem változik az aszfalton haladáshoz képest.
Kényelmes, nagyon is, a bőrfotelekből így a nyári hőségben hiányzik a szellőztetés, de nagyon puhák és jó a tömésük, a huzat pedig vastag bőrből készült, nincs is rajtuk sérülés. Hétéves korára már lehetnének bajai, de az egyetlen, amit észreveszek a földúton való közlekedés alatt, az a csomagtérben mocorgó kárpitelemek cicergése, egyébként rettenetesen merev a karosszéria, és főként csöndes.Vastag, időtálló bőrből készültek a huzatok, az anyaghasználat remek, masszív minőségérzetet sugároz, az ülések motorosan mozognak
Frissítették a váltó szoftverét, még mindig nem az igazi, de jobb, mint a duplakuplungos, lambdaszondát kellett cserélni, ehhez a motort is ki kellett venni
Aszfalton döbbenetes gyorsításra képes, terepen, mély sárban sem hozható zavarba, de a technika azért nem volt gondozásmentes.
Fékbetétekből is gyárikat kapott, igényli a minőséget, a földutas használat rendszeres volt vele eddig, kiválóan viseli
Rugózása kényelmes, nincs billegés rossz úton sem, zaj is csak minimálisan fedezhető fel az utastérben
Szervizköltsége magas, olajcserét 15 ezrenként kapott, tervezett használatát kiválóan viseli
A prémiumautók értékvesztése jelentős és egyben letaglózó is.
Az egy évvel ezelőtt 9 millióért vásárolt, vezetett szervizkönyves autóért a Welt Auto már csak 6,7 millió forintot adott volna, miközben az állapota jelenleg nem rosszabb, mint volt, sőt.A vétel után lomhának tűnt, első tulajdonosa vélhetően javarészt városban használta főleg alacsony fordulaton, amitől a szívósorok és a turbók alaposan lekokszolódtak.
Ezt a problémát az első pár hosszabb autópályázás meg is oldotta, azóta tökéletesen húz a TDI. A nyolcfokozatú bolygóműves váltó szoftverét is frissítették, ezen a ponton még mindig lehetne ügyesebb, de így is messze jobban muzsikál, mint a gyengébb verzió a duplakuplungos váltóval. Frissítették a navigációját is, tökéletesen naprakész és az MMI szoftvere sem tűnik réginek, még vannak piacon modellek, amiben ezzel találkozunk az Audinál. Futásteljesítménye nagyot ugrott az utóbbi évben, de gondoskodása is, amivel sikerült tökéletesen megőrizni az állapotát. Újkori értékének jelentős részét mára elvesztette, presztízse és kényelme, műszaki tartalma viszont modern, prémium hangulata és minőségérzete pedig még mindig kikezdhetetlen.Előfordult ilyen is, a quattro hajtás aszfalton ördögi gyorsulást, terepen torpanásmentes haladást biztosít
„Ez a fekete A6 allroad is csak egynek tűnik a számos fekete kombi közül, amikkel az utcán találkozunk”
Igen. Ezt fehérben kell venni.
Remélem is, hogy tudja, hol a helye. Mélyen a Lexusok alatt 😀
Vegyél Lexust ! 😀
Közel annyi éves, mint az orvos tulajdonostól tuning BMW a másik reklámcikkben.
Erre tényleg vigyáztak, felniken semmi komoly sérülés, néhány sérülés az orrán azért van, meg némi mosokarc, de amúgy korrekt állapot.
Viszont ha letakarom a lámpákat és csak az autót nézem, olyan, mintha 20 éves modell lenne..
Én mindig úgy kerestem kocsit, hogy magyarországi vásárlás legyen kevés km-rel. A sok okos autós újságíró meg mindig azt írta, hogy nem a km-t kell nézni, mert lehet, hogy 300 ezret ment, de autópályán, jobb, mint 35 ezer a városban, meg hasonlók. Lehet persze ilyen is 100-ból 1-2, de a cikkben is beigazolódott, hogy ez a két szempont talán a legfontosabb. 98 ezer km egy ilyen autónak nagyon kevés 6 év alatt. Igaz most az utóbbi évben azért kapott rendesen 🙂
Amúgy én azt hittem, hogy már nem nagyon van bányánk, esetleg kavicsbánya, meg homokbánya külszíni fejtéssel. Nem tudom, mit csinálhat egy bányamérnök az ország legtávolabbi pontjain.
„Nem tudom, mit csinálhat egy bányamérnök az ország legtávolabbi pontjain.”
Kincset keres, hogy fenn tudja tartani ezt az autót. 🙂
98 ezer 6 év alatt? Mi a rendszám, úgy lekérdezném!
Ezekkel annyit szoktak járni mint a mostani tulaj, évente 60-80 ezret..