Vajon a Fiestában jobban teljesít az 1,0 literes, háromhengeres turbómotor, ha padlógázon tiporják?
Kár a városi kisautók méretosztályáért, főleg, hogy igazából csak átvették a helyüket a belül ugyanakkora, ám általában rosszabb futóművel és légellenállással rendelkező, de jóval több pénzért eladható, megemelt változataik. Ennek esett áldozatul a Ford Fiesta is, ám a platformtársa, a Puma crossover természetesen jelenleg is kapható. Néhány héttel ezelőtt
a Pumát vetették alá végsebesség tesztnek a német autópályán: ugyanezzel a motorral a megemelt modell nem volt képes a 200 km/órát elérni. A Fiesta azonban minden gond nélkül lépi át ezt az álomhatárt, vélhetően a jobb légellenállási együtthatónak és a feszesebb futóműnek köszönhetően. Persze, tudományos szintű tesztelésről szó sincs az alábbi videóban, de aligha lehetne szó nélkül elmenni amellett, hogy a 125 lóerős erőforrás a Fiestában 7,5 literes fogyasztási adattal érkezett meg a teszt helyszínére, ezzel szemben a Pumából 8,5 literes átlagot töröltek induláskor. Sajnos a padlógázon eltöltött időt két különböző módszerrel mérték a korábbi és a jelenlegi próbán, így azt egyenesen szürreális lenne összevetni, ám a menet közben mért adatok arra engednek következtetni, hogy nagy sebességnél még radikálisabb a különbség a két modell között. A Fiesta Autobahn-kalandját az alábbi videóban nézhetitek végig.