Tudja, amit kell. Chevrolet Malibu dízel teszt
Chevrolet Malibu 2.0 D LTZ teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem sokkal a benzinmotoros verzió bemutatkozása után már kétliteres dízelként is kapható a Chevrolet európai zászlóshajója, a Malibu. Alap, hogy így lesz sikeresebb.
Az áttételezés spórolósan hosszú, mindamellett a 9,7 mp-es 100-as sprintidő nem rossz – padlógázra dinamikusan gyorsul, s kellően rugalmas is a dízel Malibu. A négyhengeres kerepelés illően szigetelve jut csak az utastérbe. A váltási segédberendezés mondjuk csupán felfelé kapcsolásra buzdít, és ennél is szomorúbb, hogy a nagyvárosi araszolásban a már említett áttételezés kissé elkedvetleníti az embert. A kettesben csorgás, a szinte kötelező kuplungcsúsztatás kínszenvedés.
Kifejezetten tetszett bezzeg az elektromos szervokormány és az alapvetően kényelmesre hangolt elöl MacPherson, hátul többlengőkaros futómű - még a hatalmas, 18 collos, 245/45-ös kerekeken sem zötykölődtünk, és tempós kanyarban is egész semlegesen viselkedett az uszkve 1,6 tonnás, nagyon nem kicsi autó. Az ülés oldaltartása ilyenkor persze minimális, de egy Malibu, főleg egy dízel Malibu úgyis a komfortos utazásról, sztrádázásról szól, és abban remekel.
Mutatós, tipikusan GM, hátulról és műszerfalával csöppet camarós, 4 felnőttnek (és csomagjaiknak) tágas, kényelmes, érzetre minőségi és szépen kistafírungozott szedán a Malibu. Nem rossz vétel így 8-9 millióért, ám ennyi pénzért lehetne élvezetesebben vezethető, izgalmasabb is. A váltóáttételezésen meg tessék reszelni. Vagy ne. A 450 ezres automata-felárat ebben a ligában már ki kell tudni alkudni.
Árak
Tesztmodell alapára
7 599 000 Ft (2012.10.28.)
Tesztautó ára
9 000 000 Ft (2012.10.28.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1956 cm3
Teljesítmény:
117 kW (159 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
350 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,7 s
Végsebesség:
213 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4865 mm
Szélesség:
1855 mm
Magasság:
1465 mm
Saját tömeg:
1620 kg
Össztömeg:
2200 kg
Tengelytáv:
2737 mm
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Csomagtér:
545 l
Belső szélesség elöl:
1475 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
900-990 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1190 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1030 mm
Csomagtér magassága:
550 mm
Csomagtér hossza:
1160 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2000 mm
Raktérnyílás szélessége:
950 mm
Raktérnyílás magassága:
470 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1956 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
350 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
117 kW (159 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
213 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,7 s
CO2-kibocsátás:
134 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Ebben is a fiat által fejlesztett 2.0 multijet motor dolgozik több mint valószínű.Fiat-GM.Kicsit megtévesztő az ECOTEC felirat a motor burkolatán. Az opel insigniában is pont ugyanígy van.
Nem szeretnék összetalálkozni egy sötét utcában azzal az emberrel, akinek egy ilyen autó az álma, ráadásul dízelben.