Tud még újat mutatni? Teszten a benzines Astra kombi!
Hatalmas csomagtartóval és benzinmotorral is kipróbáltuk az új Opel Astrát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyobb, mint egykoron a Vectra volt, ráadásul kínosan ügyeltek rá, hogy érzetre tökéletes "német autó" legyen, ám mindenki tudja, hogy mi bújik meg a lemezek alatt. Vajon tud még olyat mutatni az Astra kombi, amit nem láttunk már korábban?
Miféle szerzet ez?
Az új Astra Sports Tourer pontosan az, aminek hangzik, egy tágas, modern kombi. Ez a konkrét autó a zöld rendszám nélküli csúcs-benzines a modellből, ami az 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor 130 lóerős változatát jelenti. Ráadásul a tesztalany kényelmi extrák terén is egy magasan felszerelt, GS változat, ami nem a sportmodelleket jelöli, csak a sportos külső megjelenést adja. A színe a "kobaltkék gyöngyház" fantázianevet kapta.
Hogy mekkora?!
Ügyesen elcsalták oldalról nézve, hogy mekkora autó az új Astra Sports Tourer. Akadt olyan ismerősöm is, aki messzebbről, első ránézésre meglepődve konstatálta, hogy mégsem a kombi változatot hoztam el, aztán természetesen szóltam neki, hogy nézze meg újra, egy kicsit közelebbről. Persze, manapság már szinte népszokás hosszú, elnyújtott hátsó ajtókkal leplezni az ablakokat, illetve a fekete borítás miatt az oszlopok száma sem egyértelmű elsőre, sőt, még az ötajtóshoz képest megnövelt tengelytávolság is segít az autó arányain, ám ez ne tévesszen meg senkit. Az új Astra Sports Tourer minden külső méretében messze meghaladja az ezredforduló idején gyártott Vectra Caravan modellt. Aprócska probléma ezzel, hogy a valóban új információk sora az Astra Tourerről nagyjából itt ér véget.
Kombinak milyen?
Ebben a kérdéskörben aligha éri meg köntörfalazni: a platformtárs Peugeot 308-hoz kísértetiesen hasonló a csomagtér mérete és kialakítása. Az úrtartalom 57 literrel nőtt az elődhöz képest, ám egyes "régi" Opel funkciók, például a kreatív nyitási opciókkal rendelkező takaróroló egy az egyben hiányoznak a francia megoldások javára. Természetesen a variálhatóság terén is kiváló a puttony, hiszen három részre osztottan dönthető a hátsó üléstámla, ezt követően pedig teljesen sík a közel 2 méteres csomagtérpadló: szinte hihetetlen, hogy ekkorák a kompakt kombik manapság.
A műszerfal is francia?
Ez most akkor még az a motor?
Vezetni milyen?
Mennyibe fáj?
Az alap Astra kombi minden kedvezménnyel jelenleg 8,59 millióba kerül, ami az egyik legnagyobb fegyvere lehet a jelenlegi piacon, ugyanis a méretkülönbségek ellenére kényelmesen alá tud ígérni a Peugeot 308 SW modellnek. Ez az ajánlat azonban 110 lóerős motorral, jóval kevesebb extrával és kézi váltóval értendő. A tesztautó hajtáslánca és GS csomagja kedvezménnyel 10,61 millióról indul, a képeken látható extralistával pedig - amelybe a rengeteg biztonsági extra mellett az intelligens LED csúcs-fényszórók is beletartoznak - nem kevesebb, mint 13,83 millió forintot kóstál listaáron, ám ebből a többi változathoz hasonlóan lefaragható még félmillió a kedvezménnyel.
Árak
Tesztmodell alapára
10 610 000 Ft (2024.04.03.)
Tesztautó ára
13 330 000 Ft (2024.04.03.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
230 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.90 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7-5,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4642 mm
Szélesség:
1860 mm
Magasság:
1480 mm
Saját tömeg:
1421 kg
Össztömeg:
1900 kg
Tengelytáv:
2732 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
597 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
230 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.90 s
CO2-kibocsátás:
129-133 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7-5,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,3 l/100km