Tripla X helyett tripla V az Aston Martintól
Az Aston Martin Vantage leköszönő generációjának hattyúdala
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újra felkerül az emlékezetes V600 jelzés néhány Aston Martinra.
Múltidézéssel búcsúzik a Vantage leköszönő generációja
Az első V600 jelölésű Aston Martin 1998-ban gurult az utakra. Akkor a V8 Vantage legextrémebb változatának számított, és ezt a különlegességet igyekeztek az új változatnál is elérni. Az új tripla V jelölésű modell alapját a V12 Vantage adja, de nem a legújabb generáció, úgyhogy a limitált szériás modell egyben a leköszönő széria hattyúdala. Az autó orrában hatliteres, V12-es motor dolgozik 600 lóerővel, amelyhez a manapság szinte már egzotikumnak számító hétfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik. Az autó további különlegessége az adaptív lengéscsillapító, amely három fokozatban állítható.
Látványos légterelők kaptak helyet az autó orrának alsó részén
A V600 külsejét jól láthatóan megkülönböztették a „mezei” változatoktól. Rengeteg szénszálas elemet használtak fel, hogy még agresszívabb legyen az összkép, illetve, hogy az 1990-es évek modelljére hasonlítson. A motorháztető jellegzetes domborítást kapott, amely mellett apró lyukak díszítik a fedelet. A légbeömlő szintén lyuggatott, egy reszelőre emlékeztet, de természetesen mindezt úgy oldották meg, hogy a motor hűtése megfelelő maradjon. Változtattak a küszöbökön, illetve a szénszálas diffúzor is új kialakítású hátul és a négy kipufogóvégződést is ebbe az új egységbe illesztették bele. Végül a versenyautókon látott megoldással, központi anyacsavarra rögzített kovácsolt alumínium felnik teszik fel az i-re a pontot.
Hátulról is egyből felismerhető a V600 modell
A szénszálas műanyagok uralják az utasteret, ám még sötét eloxált alumínium is felbukkan, illetve az elmaradhatatlan bőr is említést érdemel. A tömegcsökkentés érdekében az ülések könnyű szerkezetűek, a vezető pedig egyedi műszerekről olvashatja le a fontosabb adatokat. Az autó nemesítéséért a Q by Aston Martin felel, akik mindössze 14 darabot gyártanak. belőle. Hét kupé és hét roadster készül az üzemükben kézzel. Az autókat a harmadik negyedévben kapják majd meg az ügyfelek.
A kartámasz megér egy külön misét. Fantasztikus, ahogy a bőr és a karbon találkozik a kardánalagúton