Trendforduló: beelőzték a dízeleket a konnektorosok

Augusztusban fordult a trend, elektromos és hibrid autóból több fogyott, mint dízelből

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az európai vásárlók egyre kevésbé szeretnének gázolajos autóval járni, de az elektromos hajtás elsősége még messze van, toronymagasan a benzinesekből fogy a legtöbb.

Nem újdonság, hogy a gázolajosok népszerűsége csökkenőben van, augusztus hónapban már csak a dobogó harmadik fokára fért fel az öngyulladásos konstrukció. A JATO jelentése - a szokásos módon - 26 európai ország összesített adatait tartalmazza, melyből jól láthatóak a kontinensünkön élő autóvásárlók preferenciái.
Hirdetés
A dízelbotrány óta csökken a gázolajos modellek népszerűsége, a szigorodó emissziós normák pedig szinte csak elektromos meghajtással teljesíthetők, így kizárólag idő kérdése volt a két diagram találkozása. Erre 2021 augusztusáig kellett várni, immár a második legnépszerűbb kategória a tisztán elektromos és a plug-in hibridek modelleké, amelyeket egy kalap alá vesz a JATO Dynamics. Dízelből 141 ezer darab fogyott, ami 20%-os piaci részesedésnek felel meg, alternatív hajtásúból (az öntöltő hibrideket nem számolva) 151 ezer példány talált gazdára, ami 21%-ot hasít ki a tortából. A benzines négykerekűek a piac 56%-át tették ki, ami nagyjából 400 ezer autót jelent. A tisztán benzines modellek aránya évről-évre csökken, ennek oka a villanyautók és a benzines-elektromos modellek rohamos terjedése. E téren hatalmas az ugrás, január-augusztus között 1,32 millió EV és PHEV autót helyeztek forgalomba Európában, 2020 azonos időszakában csak 158 ezret.
Az elektromos autók mezőnyében a Volkswagen ID.3 győzedelmeskedett (7904 db), őt a Tesla Model 3 (7824 db) és a Volkswagen ID.4 (4624 db) követi. A külső forrásból tölthető hibridek közül a Ford Kuga remekelt, utána a Mercedes GLC és 3-as BMW következik. Ugyanebben a mezőnyben a Cupra Formentor (5.) és a Peugeot 3008 (7.) is szép helyen zárt. A tisztán benzines motor szinte már csak az olcsóbb modellek kiváltsága, ez jól látszik a listából. Az első helyen a Dacia Sandero tanyázik, utána a VW Golf és a Toyota Yaris következik. Az olcsóbb autót vásárlók sem vetik meg a SUV felépítést, a Dacia Duster (4.), a VW T-Roc (5.) és a Hyundai Tucson (9.) is befért az első tízbe.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?