TRD Griffon Toyota GT86: ízfokozó
Gyári parázzsal tüzelik fel a Toyota hátsókerekes kupéját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Úgy tűnik, hogy a japán négykerekű ikerpár - a Toyota GT86 és a Subaru BRZ - a világ vezető utólagos beépítésű alkatrészgyártóinak kedvencei lettek.
Rengeteg olyan kiegészítő és átalakító jelent meg amelyekkel a japán Subaru BRZ/Toyota GT86 kupé gyorsabb, fürgébb és szebb lesz. Ez érthető, hiszen eddig a Toyota és a Subaru nem igazán adott alapot ahhoz, hogy vagy gyári, vagy tuning alkatrészekkel felspécizzék autóikat. A kis hátsókerekes sportautókkal megváltozott a világ, a gyári tuning-alkatrészekre specializálódott Toyota Racing Development (TRD) bemutatta a saját fejlesztésű TRD Griffont, amely a GT86 sportosabb újraértelmezése.
A szériaautóban a TRD rengeteg karosszériaelemet kicserélt. Az új alkatrészek között szerepel a szénszálas motorház- és csomagtértótető, a mintázott tető és oldalajtó, valamint a kisméretű verseny visszapillantó-tükör és egy hatalmas hátsó szárny, ami szintén szénszálból készült. Az új első és hátsó lökhárítók szénszállal megerősített műanyagból készültek, és mind a hat üvegablakot polikarbonát ablakokra cserélték ki. Az autó könnyebb, kinézete sokkal agresszívabb lett; szaporábban ver az ember szíve, ha ránéz. A versenysportból eredő tömegcsökkentés az autó belterében is folytatódik. A TRD beszerelte a saját pehelykönnyű vezetőülését, de házi gyártású a váltó karja, az indítógomb, valamint az a három kiegészítő mérőműszer, ami az olaj nyomását, hőmérsékletét, valamint a vízhőmérsékletet mutatja. Ezek a rádió helyére kerültek be. A kormány Momo, a biztonsági öv Takata gyártmány.
A kocsi műszaki tartalmát tekintve van jó és rossz hír. A rossz hír hogy a Griffonnak egy sima gyári 200 lóerős kétliteres négyhengeres boxermotor jutott. A jó hír pedig az, hogy számtalan segítség van ahhoz, hogy nagy sebességet érjünk el akár kanyarban is az autóval. Ilyen például a spirálrugóval egybeépített lengéscsillapítóval megfűszerezett felfüggesztés, plusz a sokkal combosabb fékek, valamint a Yokohama Advan gumikkal felszerelt 18 hüvelykes TWS felnik. A Torsen-féle elektronikus differenciált, pályabarát, mechanikus és részlegesen önzáró differenciálművel váltották fel. A hatsebességes váltó utolsó fokozatát rövidebbre vették, az áttételi arány 4.8:1.
Megéli vajon a Griffon a sorozatgyártást? Szinte biztosan nem. Azonban számos alkatrésze bekerül majd a TRD katalógusaiba, így elérhető lesz a világ minden táján. Akár Magyarországon is megvásárolhatunk egy olyan GT86-ost, amelyet aztán a TRD nyalánkságaival finomíthatunk, olyanokkal, mint a már említett 18 hüvelykes kerekek, az első és oldalsó szoknyák, a hátsó légterelő, vagy akár a négycsöves kipufogórendszer.