Traffipax áldozata lett a versenyautó
Elvették Solberg jogosítványát, a navigátora vezetett
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Svéd Rali utolsó gyorsaságiján Petter Solberg navigátora ült a Citroën WRC volánja mögé, miután a sofőr jogosítványát gyorshajtás miatt bevonták.
„Az utolsó gyorsasági előtt, a gyűjtőben tudtam meg, hogy én fogok vezetni” – mondta Patterson. „Soha sem vezettem előtte ilyen autót. Mindenképpen Loeb előtt akartunk maradni, ezért nagyon óvatosan, minden hibázási lehetőséget kizárva teljesítettük az utolsó gyorsaságit. Nagyon mulatságos volt az egész.”
Petter Solberg is csak elismerően nyilatkozott navigátoráról: „Le a kalappal Chris előtt. Most vezette először az autót, de végig biztonságban éreztem magam mellette.”
A rali szabályai egyébként lehetővé teszik, hogy akár a gyorsasági szakaszon is a navigátor vezesse az autót, ám a pontot a sofőrként nevezett versenyző kapja.
Más kérdés, hogy mi lesz Solberg jogosítványával, amelyet a jövő évi Svéd Raliig elvileg nem kaphat vissza.
…és akkor most nem vezethet a további versenyeken sem??? Hát az hulla jó…
Ez hülyeség!
Nem azért kellett vezetnie a navigátornak, mert a versenyek közúton voltak, hiszen akkor nem csak a jogsi kellene hozzá, hanem a KRESZ-t is be kellene tartani.
Tehát a lezárt és versenypályának minősített közút nem küzút.Viszont egyik etapról a másikra közúton kell menniük, az autót meg csak az vezetheti aki a versenyen is vezeti, helycserére nincs lehetőség, hogy verenyen én megyek az etapok közötti úton meg más…Ez a nagy büdös helyzet..(ezért kell az autóknak érvényes műszaki vizsgájuknak, rendszámuknak, stb lenniük.)
Ha jól tudom versenypályákra nem kell jogosítvány, így el nem tudom képzelni, hogy ez a ralira miért nem vonatkozik. Az etap az más téma.