Tőzsdére lépett az AutoWallis
Kis pénzzel is beszállhatsz a hazai autópiacba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az elmúlt években szépen ment felfelé az autópiac, így az ott csaknem 30 éves múltra visszatekintő Wallis is. Múlt héten a cégcsoport autós érdekeltségeit az AutoWallis Nyrt-be helyezte, a részvények mától jegyezhetők a Budapesti Értéktőzsdén.
Két szempontból is fontos a mai nap a Wallis életében: nyilvánosságra hozta autópiaci érdekeltségeinek tavalyi eredményét, ami az előző évhez mérten 5,9 százalékos növekedéssel 70 milliárd forintos összesített árbevételt mutat, továbbá féléves előkészítés után tőzsdére lépett a múlt héten bejegyzett AutoWallis Nyrt., ami a Wallis cégcsoport autós portfólióját jelenti - a Wallis Automotive Europe (WAE), a Wallis Motor Duna, a Wallis Motor Pest és a Wallis Autókölcsönző (azaz a Sixt hálózatának magyarországi tagja) által.
Talán a legtöbben BMW és Mini kereskedőként ismerik a Wallist az autópiacon, pedig a WAE által SsangYong és Isuzu importőr is, de még fontosabb, hogy a Balkán-térségben (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Szerbia, Szlovénia, Macedónia, Montenegró, Románia), valamint tavaly óta Szlovákia és Csehország piacain is ők a Jaguar-Land-Rover és SsangYong forgalmazók. Hazánkban 3283 autót adtak el tavaly (ezek 17 százaléka volt használt), szolgáltatóként 44 ezer szervizórát könyvelhettek el, átlagosan 535 autós, de a nyári csúcsidőszakban akár 800 autósra is hízó bérautó flottájukkal pedig 25 ezer bérleti eseményt regisztráltak. Veres Tibor, az AutoWallis fő tulajdonosa, a Wallis Csoport elnöke elmondta: az AutoWallis tőzsdei megjelenésének fő célja, hogy a tervezett dinamikus növekedéshez kihasználhassák a nyilvános tőkepiac nyújtotta finanszírozási és tőkebevonási lehetőségeket. Terveik között szerepel, hogy az AutoWallis a piaci átlag feletti növekedést mutasson fel, és emellett osztalékot is fizessen a részvényeseknek. A Wallis Csoport elnöke kifejtette: hosszú távon meg kívánják tartani többségi részesedésüket, ugyanakkor azt szeretnék, hogy jelentős mértékű, de kisebbségi közkézhányad alakuljon ki az AutoWallis részvényeinek piacán.
Székely Gábor befektetési igazgató az AutoWallis terveivel kapcsolatban elárulta, a társaság vezetése várhatóan májusra kidolgozza ötéves stratégiáját, melyben azzal számolnak, hogy a csoport ebben az időszakban megduplázza árbevételét. Mint mondta, a vállalat jelenleg is keresi azokat a befektetési lehetőségeket Magyarországon, Kelet-Európában és a balkáni régióban, melyek hozzájárulnak a kitűzött célok teljesüléséhez (az elmúlt évek növekedésének zöme is külföldről származott, s a cég stabilitása érdekében is minél több piacon kívánnak megjelenni). A stratégia megvalósítása során az AutoWallis újabb márkák és piacok megszerzése, valamint új üzletágak indítása révén bővülhet. A középtávú tervek között szerepel további autóértékesítési pontok nyitása, valamint a már meglévő márkakereskedő- és szervizhálózat fejlesztése Magyarországon és a régióban. A Wallis is vizsgálja az autóipar új lehetőségeit, így például az elektromos és az önvezető autók, valamint a közösségi autózás piacát és új értékesítési csatornák kiaknázását is. Az elektromos és az önvezető autók kapcsán többen azt feltételezik, esetleg a Teslával is tárgyalásban vannak. Utóbbi viszont egyelőre csak feltételezés, az esetleges új partnerek ugyanis még üzleti titokként kezelendők, s tőzsdei cégként bejelentéseit mostantól a BÉT-en fogja megtenni az AutoWallis, az idei első félévben is ígérnek újdonságot, amellett, hogy mától autópiaci befektetést kínálnak.