Toyota Prius Plug-in: 2,2 l/100 km

2,2 literes fogyasztással jön a Toyota Prius Plug-in Hybrid

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindennél takarékosabb lesz a konnektorból tölthető lítium-ion akkumulátorral kiegészített Toyota Prius Plug-in Hybrid.

Teljes neve Toyota Prius Plug-in Hybrid Electriv Vehicle (konnektorról tölthető hibrid-elektromos jármű), röviden Prius PHEV, az újdonság teljesen kész változatával először a Frankfurti Autószalonon, szeptember 15-én lesz látható. A már jó ideje tesztelés alatt álló legújabb Prius-verzió jövő tavasszal kerül piacra Európában, majd egy évvel később az Egyesült Államokban is.
A konnektorról tölthető, kompakt méretű lítium-ion akkumulátornak köszönhetően az autó elektromos hatótávja 21 km-re növekszik, amit akár 100 km/h-s sebességgel is meg lehet tenni. Ha lemerül az akkumulátor, melyet 220 Voltos hálózati csatlakozóról körülbelül kilencven perc alatt lehet feltölteni, akkor a Prius a megszokott hibrid üzemmódban használható tovább. A Prius PHEV gyári átlagfogyasztása 2,2 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig alig 49 g/km, ami feleannyi, mint amennyit a sima Prius ereget magából.
Mivel Toyota már egészen komoly hibrid kínálatot épített ki az utóbbi években: Európában árulják a Priust, az Auris hibridet, a hétüléses Prius+-t, jövő év elejétől a Prius PHEV-et, és már nem kell sokat várni a Yaris hibridváltozatára sem, még sokáig jó eséllyel tarthatja piacvezető pozícióját a kettős üzemű autók terén .
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Toyota Prius Plug-in: 2,2 l/100 km

  • 2017.10.31. at 12:34
    Permalink

    Azért nem kapsz választ soha mert ilyen hülyeségeket irogatsz mint most is. 🙂
    Olyan alapvető dolgokat keversz súlyosan mint a különböző üzemanyagok árai és a fogyasztás, amit egy alső tagozatos sem szokott. 🙂
    Még mindig nem érted, hogy szabványos tesztciklusok alapján mérik a fogyasztást és ezt teszik közzé az összehasonlíthatóság miatt nem a te lázálmaid szerinti fogyasztást adják meg.

  • 2017.10.31. at 12:34
    Permalink

    Nagyon szép munka, de (amikre nem kapok választ soha) : Remélem a 2.2liter/100 (szerintük) fogyasztásnál figyelembe vették azt az árammennyiséget, ami szükséges a feltöltéshez, amivel „megsprórolunk” a 100km-ből 21-et. Teszem azt pl. megeszik (egy hülye példa) 380ft-ot a töltés, akkor az már 3.2liter/100, nem pedig 2.2, de ha 1000ft-ot, akkor már 5.2liter/100, mert ugye 3 liter benzin kb. 1000ft. Bár én mérnék egy 200km-res távolságra eső fogyasztást is az autobahnnon 180km-res tempóval is megállás nélkül, érdekes módon azt nem írják le 🙂

Vélemény, hozzászólás?