Toyota, ami majdnem akkora, mint az S Merci
22 mm híján 5 méter hosszú, ám Európába nem jön a Toyota Avalon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Európában nem kínál nagyméretű szedánt a Toyota, ám ez nem jelenti azt, hogy ne lenne nekik, az Avalon ötödik generációja a Detroiti Autószalonon debütált.
Oké, nem egy Mercedes S-osztály, közel 14 centivel rövidebb nála, de erősen az 5 métert közelítő az ötödik generációs Toyota Avalon hossza. Minőségével a helyi beszámolók szerint a Lexus modelljeit közelíti
Észak-Amerikában 1994 óta kínálja legnagyobb (helyi szóval full size) szedánjaként az Avalont a Toyota, ami a japán belpiacos Crown megfelelője, ám a jenkik számára helyben készül. A héten debütált ötödik generációs az aktuális Camry-hez, meg persze a Priushoz és a C-HR-hez hasonlóan a TNGA platformra épül, nem mellesleg kategóriabajnok Cd=0,27-es alaktényezőt hoz. A Toyoták közül elsőként kínál Apple CarPlay-t, de alapáron kap LED fényszórót és futófényes irányjelzőt, sőt, holttérfigyelőt, sávelhagyásra figyelmeztetést és adaptív tempomatot is.
Középen 9 colos érintőkijelző, a sofőr előtt 10 colnyi felületre vetítő head-up display adja az információkat
Az opciók között ott az adaptív felfüggesztés is, ami a 2,87 méteres tengelytávval igen jó rugózási kényemet ígér a 4978 mm hosszú limuzinban, ami a kor elvárásai szerint 5 USB töltőt is ad. Az utastérben - felszereltségi szinttől függően - a Yamaha zongoragyárból származó, valódi fabetétek vagy alumínium dekoráció díszíti a műszerfalat, a könyöklőt és a középkonzolt, a steppelt, kontrasztosan varrott, perforált üléskárpitok szintén újdonságnak számítanak a márkánál. Ülésfűtés elöl-hátul lehet, a helykínálatot pedig vékonyra vett középkonzol javítja. 10 colos a színes head-up display, 9 colos a központi érintőképernyő, a hifi akár 14 hangszórós, 1200 wattos. Ha nincs velünk Siri, első ízben itt használható Alexa, az Amazon beépített digitális asszisztense.
Futófényes LED irányjelző és LED főfényszóró egyaránt említhető
Motorból 3,5 literes V6-os benzines 8 fokozatú automata váltóval és 2,5 literes D4-S, kettős befecskendezési rendszeres, 14:1 sűrítési arányú benzinesen alapuló hibrid választható, utóbbi esetén az e-CVT váltó 6 programozott áttétellel kézi kapcsolást is kínál. A most debütált, már természetesen 2019-es modellévű Avalon forgalmazása az Egyesült Államokban is csak ősszel indul, így pontos paramétereire még várni kell.
Gondolom, az idősebb, hivalkodni nem szerető korosztály vásárolhatja, ahogy pl. a Kia Cadenzát, K900-at is.
ezen most már fél négyzetméterrel több csirkerács van az orrán, mint az új a8-nak..tényleg az lesz a végére, hogy az egész front rész egy nagy csirkeól lesz, 2 kis lámpával. nice