Íme a Rivian és a Toyota új pickupja, amint ugyanazt a kihívást próbálják teljesíteni (Fotó: Youtube.com/TFLOffroad)
2021 végén két új, igen relevánsnak tűnő szereplő érkezett az Amerikában népszerű,
"full size" pickupok piacára: a tisztán elektromos hajtású Rivian R1T és a harmadik generációs Toyota Tundra. A Tundra műszakilag az új Land Cruiser 300 közeli rokonának tekinthető. Azonos létraalvázra épül, ugyanúgy csavarrugós, soklengőkaros hátsó futóművet kapott, az orrában pedig ugyanazt a 3,5 literes, ikerturbós V6-os benzinmotort találjuk. Ráadásul már hibridként is rendelhető, az i-Force MAX a 3,5 literes V6-os mellé még villanymotort is kap, így a teljesítménye 389 lóerőről 437-re nő, a nyomatéka pedig 650 Nm-ről 790-re, miközben a fogyasztása csökken.
A Rivian R1T ezzel szemben teljesen elektromos, négy villanymotorja összesen 835 lóerőt és 1228 Nm-t képes leadni. Így 3,25 tonnás össztömege ellenére is alig több mint 3 másodperc kell neki 100 km/óráig állórajtból. Teljesen sík alvázának, remek terepszögeinek és testreszabható hajtásának köszönhetően terepen is tudja a dolgát, még úgy is, hogy ezen a téren is hátrány a tömeg. Ráadásul az új technológiának ára is van: Adventure csomaggal a terepre felkészítve 77 ezer dollárért kapni Rivian R1T-t, ami kb. 28 millió forintnak felel meg, míg a Toyota Tundra a szintén terepes TRD Off-Road csomaggal 63 ezer dollárba, azaz kb. 23 millió forintban kerül. Ennek fényében érdemes értelmezni az alábbi videót: a két modellt terepen mérte össze a coloradói TFL csapata. Alább megtekinthető a videó. Szerintetek megéri a felárát a Rivian a Toyotához képest?