Toyik a fogyasztásra – Toyota RAV 4 teszt
Toyota RAV4 Hybrid Selection teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Járt már nálunk a RAV4 hibrid változata, ennek ellenére tudott újat mutatni. Facelift helyett most csak egy új csomagot kapott, ami igen különlegesre sikerült. Nézzük, mit kapunk tőle.
A hit, ami mindent visz. A japánok 1997-ben hittek abban, hogy valami nagyot alkothatnak. Ebben az évben jelent meg első hibrid autójuk, a Prius, amely azóta igen elterjedt és sikeres lett szerte a világon. Míg sokan egyéb alternatív hajtásmódokkal próbálkoztak, amelyek nem egy esetben zsákutcát jelentettek, addig a Toyota szépen húzta fel a hibrid palettáját. A Prius 20 év alatt eljutott a negyedik generációig, amelyből már nem csak hibrid, hanem konnektoros hibrid is kapható. Emellett szépen lassan beszivárgott a hibrid hajtáslánc a márka többi modelljébe is: az Auris, a Yaris és a RAV4 is megkapta a környezet- és pénztárcabarát hajtásláncot. A kezdeti hit tehát mindent vitt, ami a hibrid hajtás sikerességét illeti.
A kiválasztott. A japánok kompakt crossovere nem kevesebb, mint 23 éve van piacon, ez idő alatt pedig már négy generációt élt meg. A jelenleg futó széria 2013-ban érkezett, két éve pedig egy ráncfelvarrást is kapott. Idén bár nem jött újabb facelift, tesztautónk mégis eltért a megszokottól. Egy Selection névre hallgató felszereltségi csomagot, pontosabban limitált szériát kapott a Yarisszal és az Aurisszal egyetemben. Hogy mi mindenben különbözik egy "mezei" felszereltségtől, azt alább elárulom, az viszont biztos, hogy ezzel az ellátmánnyal kiválasztottnak érezhetjük magunkat.
Kétszínű? Alapvetően mindenki rosszra gondolunk, ha kétszínűségről van szó, a RAV4 esetében ez viszont teljesen pozitív jelzőként említhető. Sőt, nem csak, hogy kétszínű, annál több. A külső ezüstmetál és smaragdzöld színben rendelhető a Selection felszereltségben. Nálunk az utóbbi járt, ami igen különleges élményt ad. Napsütésben messziről nézve feketének látszik, közelről sötétkéknek, ha pedig kicsit enyhébbek a fények, akkor sötétzöld köntösben pompázik. Ritka, hogy egyetlen fényezés ennyi színben játsszon, de nem véletlenül különleges széria ez.
Igényesség. A különleges külsőhöz nem csak az egyedi fényezés tartozik, lényegesen többet ad ennél a Selection limitált széria. A 18-as felnik igen látványos kialakítást kaptak, a LED-es nappali menetfény Bi-LED fényszórókkal egészül ki. A hátsó üvegek sötétítést kaptak, ezáltal sportosabbnak hat az egyébként inkább elegánsnak mondható RAV4. Az ajtót kinyitva fokozódik a látvány. A smaragd zöld színhez kétszínű bézs/fekete színű bőrülés tartozik, amelynek háttámlájába még RAV4 logó is került. Ezzel valódi prémiumautóban érezhetjük magunkat, annyira finom az egész kárpit. Ezen felül a tetőkárpit fekete borítást kapott, amely ismét a sportosságra hajaz. A látványos extrákon túl kényelmi szempontból is pozitívum a Selection: kulcs nélküli nyitás és indítás, elektromos csomagtérajtó működtetés és első ülésfűtés jár még a fentieken túl az autóhoz.
Hej, de sok a hely! Méretét tekintve nem mondható kicsinek a RAV4, ugyanakkor nincs is akkora, mint egy böszme német SUV. A kompakt crossover szegmensben viszont igen komoly helykínálattal bír, és ez nem csak az utasokra értendő. A poggyászoknak nem csak, hogy elegendő hely van a csomagtartóban, de sokkal praktikusabb extra a két alumínium rúd közé fűzött háló, amibe az apróbb táskákat, csomagokat lehet bedobálni, meggátolva azt, hogy csúszkáljanak a csomagtér padlóján. Az utastérben a középkonzolon is számos különböző alakú és méretű tárolórekesz található, a könyöklő előtti pohártartóban bőven elfér az 5,5 colos okostelefon is. Ha már itt járunk, akkor érdemes megemlíteni, hogy az első könyöklő alatt is méretes hely tátong, akárcsak a kesztyűtartó feletti nyitott, másodlagos kesztyűtartó. Természetesen az ajtókban is találunk rekeszeket, ahogy a legtöbb autóban ezt már megszokhattuk. Az utasoknak is bőséges hely áll rendelkezésre, a hátsó ülések háttámlája ráadásul dönthető is. A csomagtérnek egyetlen hátrány van, hogy teljesen lehajtott háttámlákkal sem kapunk sík padlózatot.
A csend beszél tovább. Olyan csend van, hogy az néha már zavaró. Beülök, megnyomom a start gombot, és semmi. Csak világít pár LED a műszerfalon, rakom a sebességet és már megyünk is. Hideg üzemben az első pár méter után mindig beröffen a 2,5 literes benzines blokk, ami viszonylag hamar bemelegszik. Ezt követően, ha van elég szufla az akkuban, akkor elektromosan gurulhatunk, ilyenkor újból zavaró tud lenni a csend. Már csak amiatt is, mert a gördülési zaj jelentős. Lehet a nagy kerekek és a gumik teszik, de sokkal inkább azt mondom, hogy kevésbé hangszigetelt a beltér. A RAV4-be ugyanis közvetlenül egy dízel Renault Koleos után ültem át, aminek bizony sokkal csendesebb volt a beltere. Sebaj, a maga 4 évével lassan öregnek mondható a RAV4, a hibrid C-HR viszont rendben volt zajszigetelés tekintetében.
Toyik a fogyasztásra. Crossover, magas, nagy frontfelület, 2,5 literes benzinmotor. Ó, ez 10 liter alatt nem fogyaszt városban, gondolhatnánk a fentieket olvasva. Viszont itt van a hibridrendszer, amely pont városban lesz segítségünkre, hiszen itt tudjuk a leginkább kihasználni az elektromotor nyújtotta előnyöket. A fejünkben lévő 10 literes fogyasztás a valóságban pedig akár 5 liter könyékén is alakulhat. Nem vicc. Városi, elővárosi nyugodt eco módban való autózással picivel 5 liter feletti fogyasztás adódott. De volt olyan, amikor éjszaka a Normafáról indulva legurulva a városba és összesen 24 km-t autózva 30 km/órás átlaggal 2,3 l/100 km fogyasztás adódott. Mi van!? Ekkor tudtam azonosulni széles mosollyal a hátsó szélvédőn lévő matricával: "I love hibrid." Zseniális, amit a japók alkottak, nem is csodálkozom, hogy a Toyota a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb autógyártója.
Árak
Tesztmodell alapára
9 270 000 Ft (2017.08.05.)
Tesztautó ára
10 170 000 Ft (2017.08.05.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2494 cm3
Teljesítmény:
114 kW (155 LE) 5700 1/min-nél
Nyomaték:
210 Nm 4200-4400 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.70 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4605 mm
Szélesség:
1845 mm
Magasság:
1675 mm
Saját tömeg:
1490 kg
Össztömeg:
2100 kg
Tengelytáv:
2660 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
501 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
930-990 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
275 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1100 mm
Csomagtér magassága:
510-810 mm
Csomagtér hossza:
950 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
1150 mm
Raktérnyílás magassága:
930 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (Benzin+el)
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2494 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
e-CVT
Nyomaték:
210 Nm 4200-4400 1/min-nél
Teljesítmény:
114 kW (155 LE) 5700 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.70 s
CO2-kibocsátás:
122 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
„Ha nem hiszel a Mercedes és a Lexus saját fedkompjának”
semelyiknek nem hiszek, mert egyik sem pontos és ezt a tényt egy fejlettebb iskolás is tudja. Viszont sokkal pontosabbak a nagyszámú mintán alapuló, akár önbevallásos fogyasztási oldalak.
[b]Csak a szavahihetőséged alátámasztása kedvéért készítenél egy videót, amikor mondjuk nem vicc tempóban, hanem bőven 180 km/h felett haladsz egy dízel SUV-val, hogy mennyit mutat a fedélzeti fogyasztásmérője?[/b]
Valóban, 2sec-el lassabb a 0-100 sprint, és 50cm-el meg 6 millióval rövidebb… Viszont a túlnyúlások is rövidebbek elől-hátul 20-20cm-el.
Szívó benzines SUV Mátraszentistvántól Galyatetőig felfelé, utána legurulva Parád túlsó végéig 3,5l/100km, átlagfogyasztás egyébként: 5,6l /100km.
Nem lehet hogy ezért sincs 10 millád egy autóra? 🙂
Azért vegyél, hogy megbízható legyen 🙂 De amúgy ha van 10 millám autóra kit érdekel a fogyasztás.
Egy hegyről legurulva a turbós benzinesem sem eszik sokkal többet mint ez, és mivel általában nem gurulgatni szoktam az autóval, ezért kb 700 kilóméter autópálya, 3fővel, szinte végig 140-es tempóval az átlagfogyasztásom 6,5 literre jött ki…akkor mi a fasnak vennék egy ilyet?!
Fényévekkel a dízelek előtt, de nem szegényeknek.
Egy barátom másfél éve vett egy ilyen Hybrid RAV4-et és 140 tempomattal autópályázik 7,5-8,5-ös fogyasztással.
Az kb valós, nekem is ennyi van 7,5-8,5 között 140-nél. 120-130 között 7,5 átlagban. Én nem használom a tempomatot, mert ha kamion mögé kerülök, akkor a nyomkövető rendszer belassítja az autót. Amúgy elég nagypapás nekem az autó és zavar a motorbőgés gyorsításkor.
A Toyota e-CVT-jét szokni kell, mert ez csak nevében „CVT”, valójában nincs benne klasszikus értelemben vett sebességváltó. (ahogy nincs benne kettős tömegű lendkerék sem, mint a duplakupplungos automatákban) Egy fogaskerekes bolygóművel közös házba épített 2db motorgenerátor felel a kerekekre jutó nyomaték átadásáért. Aki ismeri és szereti a Priusokat, az tudja vezetni és értékelni ezt az elnyűhetetlen rendszert. Ez egy más világ és tényleg lehet vele kis fogyasztással közlekedni. „Tesztelők kíméljenek!” A Toyota nem vett BMW dízelt, hanem a BMW vett Toyota hybrid technológiát és európai piacra szánt Toyotákba szerelt dízel motorokkal fizet érte, mivel a Toyota befejezte a személyautókba szánt gázolajos motorok fejlesztését.
Amikor egy konkurens modell oktatásán voltam, ez volt az egyetlen benzines, mind dízel volt. Azonos útvonalon, azonos vezetési stílussal az 1,6 körüli dízelek 7-8l között (Koleos, CR-V, Xtrail), az automata 2,0-ák (Kodiaq, 308, Sportage, Koleos 2,0) 8-9 körül fogyasztottak, ehhez képest ez a hibrid közel 11l-t. Városban, hybrides totyorgósan biztosan jó, de aki ilyen kategóriát vásárol, nehezen fér össze a nagyon higgadt vezetéssel, nem lesz fogyasztásbajnok pl egy Nyíregyháza Bp útvonalon ingázva. Nem ment rosszul éppen, de nem érződött 192LE-nek, inkább olyan 120-nak, a váltó pedig valami borzalmas, bőgeti, ettől még a Koleos CVT-je is jobb. Az anyagok, a kényelem, a futómű máskülönben kifejezetten jó, ahogy a legtöbb új Toyota, pont a műszerfal néz ki jól, mert nem túl új. Amit a legjobban dícsérnek benne, én pont azért nem választanám, a váltó, a hybrid rendszer ami teljesen élvezhetetlenné teszi a vezetését. Ha már megvették a combos bmw dízelt, azzal meg egy duplakuplungos váltóval egy kiemelkedően jó autó lenne.
Én kb. 90% ban autópályázom. 1200-1500 Km-es távokat így inkább maradtam az előző szériás RAV4 mellett dízel motorral. 150 Le automata váltó. Tempomatos 130-140-nél bizony az is 8,5-9 liter. Jó lenne egyszer kipróbálni egy ilyen hosszú úton mennyire jönne ki ezzel a hibriddel. Sajnos ebben a új szériában már nincs fixre zárható 4 kerékhajtás. Sokkal hosszabb a tengelytávja, ezért könnyebben felül az alja és az orra is nagyon lent van. Plussz nekem nem tetszik a formája, de az már az egyéni problémám.
Szerintem a hibrid így kevesebbet eszik, de ez nekem fura, mert dízel 6-os Mazdámmal kijöttem 6,2 körül. Mondjuk itt a cv érték jóval rosszabb, de akkor is.
Igazad van 9 sebes, elég régen volt már. Mivel tesztautó, nem kellett megtankolni, ezért a fedkompra hagyatkoztam, jobb híján.
Én a 250-es GLC-vel voltam akkor, az 9 sebességes (a 220-as csak 8 sebességes?!?! én úgy tudtam hogy ugyanaz a váltó van benne). Amúgy kölcsönben volt nálam és ez a 7 alatti „pisztollyal” mért fogyasztás (indulásnál teletankoltam és úgy adtam vissza), nem akartam elhinni a fed.comp. 6.8-át!!
Alattam a GLC (saját fedkompja szerint) 7.2-t evett… [url]http://autossagok.blog.hu/2016/04/15/glc_220cdi_teszt[/url] nagyjából hasonló használat mellett, mint az NX…
De a 8 sebes 220CDI 4 Matic egy sokkal elegánsabb, kiforrottabb és érzésre nagyobb tudású hajtáslánc, mint az NX 300h, feltéve ha nem csak arra kell hogy dugóban csorogj persze.
GLC-vel 70% autópályás úton (a többi országút) 7 alatt picivel, úgy hogy a pályán a tempomatot 145-re lőttem be (óra szerint), országúton 80-90. Hosszú-hosszú úton…
Priusos tulajtól picit többet hallottam, de nem sokkal.
Viszont ez nem a Prius, hanem egy magas homolfalú SUV 2.4-es mocival és valódi villanymotorokkal (legalábbis az NX esetében az).
de nem egyszer elment 6 lityi alatt is, ha nem volt szabad a „kifutópálya”.
De a V70 simán elrobogott 5 alatt is, sőt a rekordom 4 alatti de ehhez szükségpótkerék kellett…
Tudod kit hazugozz le. Ha nem hiszel a Mercedes és a Lexus saját fedkompjának, én elég gyakran kelek át európán (K-NY és É-D irányban is), és a német szakasz (Loosdorf AT- Merl-LU) mindig kijön 7 liter alatt (és itt gyári km adat / csurig tankolás).
És itt nem a toyotás bohóckodással közlekedek, hanem olyan autobahn tempókkal ami egy HSD esetén már nincs is homologizálva (mivel 180 a NX hivatalos vége, ami egy vicc…).
A blogodat be is csukhatod, ha nem tudod, hova való egy hibrid.
Az autópályatempó Priusnál nem emeli egekbe a fogyit, 5 helyett kb. 6 lesz. Többszöri tapasztalat, nem egyszeri próba alapján.
Ez a dízel suvos 6-7 litered olyan hazugsag. Winklerek alatt pl. 9 litert fogyasztott az X3. Nyugodt 130nal
Az utazó ügynökök továbbra is vegyenek dízelt.
Akik meg városban akarnak ilyennel közlekedni, azok hibridet, ha jót akarnak maguknak, vagy esetleg benzinest.
Én amikor kipróbáltam 8,7-et adott meg… [url]http://autossagok.blog.hu/2016/01/30/lexus_nx_probakor[/url]
Ez javarészt körgyűrű 90-120, tempomat és némi külváros. Szerintem egy autobahnos csapatással összejön a 10 lityi is…
Egyoldalú beszámolója. Ez nagyon jó szöveg tőled
Ilyen egy hibrid szűz kicsit egyoldalú beszámolója az első találkozásról 🙂
Aki ingázásra veszi, annak a hibrid egy komoly alternatíva, mondjuk érdekelne hogy milyen fogyasztást produkált a szerző mondjuk egy balatoni körön, mert ugyanez a hajtáslánc alattam 9 litert megevett szerintem pályán megesz a 10 liter is.
Ilyenkor egy összevethető dízel SUV 6-7 literrel elmegy.