Minden évben a Kenshiki Forum elnevezésű rendezvényen mutatja meg a Toyota a jövőbeli terveit
Furcsa időket él az autóipar, hiszen papíron eldöntötték a jövőjét, de a valóság felülírja mindazt, amit a politika elképzel a bársonyfotelekből. Ebben a helyzetben a legokosabb gyártók nem tesznek fel mindent egy lapra, a Toyota pedig ezek közé az okos gyártók közé tartozik. Így a Kenshiki Forumra is elhoztak mindenféle járművet: villanymotoros, hibrid, hidrogénes és szintetikus üzemanyagos autókat is láttunk. Persze lévén Európában rendezték az eseményt, a villanyosítás állt a középpontban, de a Toyotánál is tisztában vannak vele, hogy a mobilitást mindenki számára elérhetővé kell tenni. Ezen dolgoznak is, és itt nem csak arról van szó, hogy megfizethetőnek kell lenni. Az autózás mellett más közlekedési eszközöket is megmutattak, hiszen a mottó, hogy mobilitást mindenkinek, érvényes a mozgáskorlátozottakra is.
„Számunkra a mobilitás valójában a szabadságot jelenti. A szabadsággal együtt jár a lehetőség, és mi a Toyotánál hiszünk abban, hogy mindenkinek hozzáférést kell kapnia a mobilitás nyújtotta lehetőségekhez, bárhol éljen is a világon, bármilyen helyzetben, senkit sem hagyva hátra” -Simon Humphries, a Toyota Motor Corporation márkaépítési igazgatója és formatervezésért felelős vezetője
Korábban a Toyota már felfedett néhány tanulmányautót azok közül, amelyeket a Kenshiki Forumra is elhozott, úgyhogy most a legújabbakra koncentrálunk, amelyeket most először láthatott a nagyközönség Európában. Egyikük mi más lenne, mint egy szabadidő-autó tanulmány. Egyelőre simán csak Urban SUV néven emlegetik és a hat modellből álló BEV (akkumulátoros villanyautó) kínálat leginkább kompakt és legkedvezőbb árú tagja lesz, amikor megérkezik a sorozatérett autó. Ami egyébként a B-SUV szegmensben indul majd az ügyfelek kegyeiért, ugyanis ez a kategória a Toyota előrejelzései szerint az egyik legnagyobb európai piac lesz a modellek számára.
kép A Toyota ígéretei alapján az újdonság első- és összkerékhajtású verzióban egyaránt elérhető lesz. Akkumulátorok közül pedig kétfélét kínálnak. Egy olcsóbb, kisebb hatótávút, és egy drágább nagyobb hatótávolságút.
A Toyota akkumulátoros villanyautó kínálatának egyik legolcsóbb darabja lesz
Hosszúság: 4300 mm, szélesség: 1820 mm, magasság: 1620 mm, a szériaváltozatot pedig 2024-ben mutatják be
Vajon a sorozatgyártású modell is világító emblémát kap?
A másik nagy újdonság a Sport Crossover, ami szintén hordoz magában némi SUV utánérzést, viszont mindezt egy nagyon látványos formatervvel tálalták. Azonban műszaki adatkat továbbra sem osztottak meg róla, viszont érdekessége, hogy a kínai BYD-vel közösen fejlesztik.
Európában most először mutatták meg a Sport Crossovert
Talán egy kicsit távolabb áll a sorozatgyártástól az FT-3e, amely 17 centiméterrel hosszabb, 14,5 centivel szélesebb és 5,5 centivel alacsonyabb, mint a már forgalmazott, ám ugyancsak megosztó formavilágú bZ4X. Egyik látványos érdekessége, a sárvédők mellett elhelyezett digitális kijelző, amely mutatja többek között az autó töltöttségi szintjét is.
Az FT-3e 4860 mm hosszú, 1955 mm széles és 1595 mm magas, míg a tengelytávolsága kereken 3 méter
A külső digitális kijelző vajon megmarad a sorozatgyártásra is?
Egyértelműen a Kenshiki Fórum legdögösebb tanulmányautója a GR FT-Se, amely az orrán nem is Toyota, hanem Gazoo Racing emblémát visel. Neve a Future Toyota Sports electric kifejezésből ered, tehát egy jövőbeli villany-sportautó előfutárja. Formája mint egy középmotoros sportautóé, ám a lemezek alatt a következő generációs akkumulátoros elektromos technológiát rejti. Ahogy az egy igazi sportautótól elvárható, nem egy óriási gépezet. Csupán 1,22 méter magas, 4,38 méter hosszú és 1,89 méter széles. Belül intuitív kezelőszerveket, és olyan új térdtámaszokat rejt – illetve nem is rejtegeti, mert ebbe bekukkanthattunk – amelyek megvédik a vezetőt és utasát a G-erőkkel szemben akár a közúton, akár az FT-Se természetes környezetében, a versenypályán.
A sportautók kedvelőire is gondolt a Toyota
Villanyhajtású sportautó előfutárja a GR FT-Se
Ezen újdonságok mellett természetesen jelen volt a Lexus is, továbbá az új haszongépjárművek, illetve hidrogénhajtású Hilux is, amelynek kapcsán a Toyota hidrogénes stratégiájáról is beszámolunk hamarosan, kicsit részeltesebben.
Versenyautók és haszonjárművek is érkeztek a Kenshiki Forumra