Továbbra sem kapunk a lépcsőshátú 1-es BMW-ből
Mexikóba is megérkezett a BMW 1-es limuzin
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyelőre csak a mexikói piacra vitte a négyajtós BMW 1-est a bajor gyártó, ám lehet, hogy ez egyben egy kis puhaztolózás is, hogy érdemes-e más piacok felé nyitni.
Kína után Mexikóban is forgalmazni kezdik a BMW 1-es szedánt
Még 2016-ban mutatta be a BMW az 1-es sorozat szedán változatát, ám azt csak a kínai vásárlók számára tette elérhetővé. A hatalmas ázsiai országban ugyanis még mindig nagyon népszerű ez a karosszériaforma, és úgy tűnik, hogy Mexikóban is, hiszen a BMW-nél úgy döntöttek, hogy ott is forgalmazni kezdik. Különösen érdekes ez annak fényében, hogy egy országgal arrébb, az USA-ban egyre inkább temetik ezt a karosszériaformát, hiszen a legtöbben a szabadidő-autók vásárlása mellett döntenek.
Harmonikusan illeszkedik a lépcsős far a formatervbe
A lépcsőshátú BMW 1-es legkedvezőbb árú modellje körülbelül hétmillió forintnak megfelelő pesóért vihető haza Mexikóban. Az alapváltozat jelölése 118iA, amelyben 1,5 literes, háromhengeres turbómotor dolgozik 136 lóerővel és 220 Nm forgatónyomatékkal. Az erőt hatfokozatú automatikus sebességváltó továbbítja az első kerekek felé. A gyorsulása 9,4 másodperc álló helyzetből százra, a végsebessége pedig 212 km/h. Bár nem túl gyors, viszont gazdagon felszerelt már az alapváltozat is. Többek között bőrborítású kormánykerék, kétzónás, automatikus klímaberendezés, esőérzékelős ablaktörlő, 17 colos könnyűfém felniszett, sportülés és az infotainment rendszer 6,5 colos érintőképernyős kijelzője is alapáron jár hozzá.
Már az alapváltozat is gazdagon felszerelt
Magasabb szintet képvisel a 120iA, amelyben négyhengeres, kétliteres turbómotor dolgozik 192 lóerővel és 280 Nm forgatónyomatékkal, nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval. Ezzel az erőforrással 7,5 másodperc az autó 100-as gyorsulása, míg a végsebessége 235 km/h. A nagyobb motorhoz már jár panorámatető, LED-fényszóró és osztott hátsó üléssor is.
A hátsó ülések osztva dönthetők a magasabb felszereltségű változatban, ám a hátsó ablak nélkül nyíló csomagtér-ajtó miatt szűkebb a nyílás
Arról nincs hír, hogy újabb piacokon is bevezetik-e a lépcsőshátú 1-est, ám ha Mexikóban is sikeressé válik a modell, lehet hogy folytatódik a terjeszkedés.