Az első négy hónap forgalomba helyezési adatai jól mutatják, hogy hogyan változtak meg az idén az autóvásárlók lehetőségei. Míg az újautó-vásárlók száma lényegében nem változott – a tavalyi évhez képest csupán 0,8% az eltérés – addig a használtautó-import nagyot esett: összességében 24,2%-kal helyeztek forgalomba kevesebb ilyen járművet 2023 első négy hónapjában, mint 2022 azonos időszakában: a tavalyi 45 972 helyett csupán 34 868-at.
A pontos okokat pusztán a statisztikák alapján nehéz megítélni, de valószínű, hogy az elszabadult infláció nyomán megnövekedett árak, és a szűkülő nyugat-európai kínálat egyaránt hozzájárult a jelenséghez. Ez utóbbit az okozza, hogy egyes járműkategóriák – jellemzően a legkisebb személyautók – újonnan már alig érhetők el az EU területén a szigorított szén-dioxid-kibocsátási szabályok miatt, így a jobb állapotú nyugati használt autók iránt helyben is egyre nagyobb a kereslet.
A használtan behozott autók közt a legnépszerűbbek a VW, az Opel és a Ford típusai voltak, míg az újautó-piacon a Toyota, a Škoda és a Ford modelljei bizonyultak a legnépszerűbbnek. Érdekes látni, hogy a régebbi sláger-márkák háttérbe szorultak: a Suzuki az 5., az Opel a 10, a Renault a 15. helyet érdemelte ki az újautó-eladási sorrendben az első négy hónap adatai alapján.