A Lexus kínálat egyik ékköve az RC F
Mindmáig az egyetlen középkategóriás kupé a Lexus kínálatában a 2014 óta világszerte kapható RC, amelynek sportváltozata az F az előző generációs IS F sportszedánból ismerős, ötliteres V8-as szívómotort kapta meg. A 473 lóerős erőforráshoz nyolcfokozatú automata sebességváltó, Brembo fékek, módosított futómű és nyomatékvektor-szabályozású hátsó differenciálmű társult. Az akár szénszálas karosszériaelemekkel is felszerelhető
Lexus RC F a 2019-es modellévre átfogóan megújult, tovább javították a szerkezeti szilárdságát, és csökkentették rugózatlan tömegét.
Nem lesz utódja, de tovább tökéletesítik a nyugdíjig
De a Lexus mérnökei állítólag nem elégedtek meg ennyivel, nem fogják a modellciklus hátralévő részére változatlanul hagyni az autót. A japán creative311.com autós szaklap értesülései szerint alapos frissítés vár az RC F-re. Megkapja például a BladeScan adaptív fényszórókat, a Climate Concierge klímaszabályozó technológiát, vagy akár az LS-ben megismert, fejlett önvezető rendszert is.
A legutóbbi ráncfelvarrás után valószínűleg a formához már nem nyúlnak
A lényeg persze a szerkezeti szilárdság fokozása, illetve a tömeg további csökkentése lesz, amelyek mellett állítólag a futómű finomhangolására is kiemelt figyelmet fordítanak majd. Mindez szénszálas kompozit elemek, valamint modern fémötvözetek alkalmazásával, továbbá az sem kizárt, hogy megjelenik a kínálatban egy, a
jelenlegi Track Edition modellnél is radikálisabb, kifejezetten versenypálya-használatra optimalizált változat is.
A Track Edition modellnél durvább kivitel is jöhet