A lista legnépszerűbb prémium modellje a BMW X1, ami a 20. helyet szerezte meg
Továbbra is hullámhegyek és hullámvölgyek tarkítják az európai eladásokat. Az augusztus az utóbbiba tartozik, a teljes piacon 18,3%-kal kevesebb autót helyeztek forgalomba. Nagy pofont kaptak a villanyautók, a visszaesés közel 44%-os, a piaci részesedés a 2023 augusztusi 21-röl 14%-ra esett vissza. De nézzük, mely típusok fogytak a legjobban.
Most a Puma a legnépszerűbb Ford, augusztusban közel 9 ezer autó kelt el, ami a 16. helyre volt elég
A 10. helyre futott be a Kia Sportage, némi növekedés után kicsit több mint 10 ezer példány kulcsát adták át. Alig 150 darabbal több Toyota Yaris fogyott, a nyolcadik pedig a Volkswagen Polo. A német kisautó nagyot ment, a 10 508 autó 26%-os növekedést jelent. Óriásit zuhant a hetedik helyen álló, elektromosként is kapható Peugeot 208, a csökkenés 32%-os. 11 655 autóval a hatodik lett a Dacia Duster, az előző évi népszerűségét még feljebb tudta tornázni. A tavalyihoz hasonló mennyiséggel (12 180 db) magabiztosan őrzi ötödik helyét a Renault Clio, francia kisautó tradicionális szereplője a top 10-nek.
Az Astra a 25. helyet szerezte meg (6357 db), ami 40%-os pluszt jelent
A negyedik lett a Volkswagen T-Roc, az öregedő crossoverből majdnem 13 ezer darabot sikerült értékesíteni a 15%-os csökkenés ellenére. Nagyot ugrott a Toyota Yaris Cross népszerűsége (+24%), a 13 210 autóért jár a bronzérem. A második még mindig a Tesla Modell Y, azonban óriási a csökkenés, a 13 410 darab 38%-os mínuszt jelent. Stabilan őrzi az aranyérmet a Dacia Sandero, a bő 15 ezer autó kényelmes előnyt jelent.
Még soha nem végzett Dacia az élen, 2024 elhozhatja a román márka elsőségét
„Olybá tűnik, hogy ezt az évet a Dacia húzza be”
„2024 elhozhatja a román márka elsőségét”
Félrevezető megállapítások, márkaszinten jó, ha az első 10-be befér majd év végéig…