Tovább tarol a Dacia az európai autópiacon

Olybá tűnik, hogy ezt az évet a Dacia húzza be

Legyőzhetetlennek tűnik a Sandero, nagyot zuhant a Tesla, továbbra is imádják a kis crossovereket Európában.

Továbbra is hullámhegyek és hullámvölgyek tarkítják az európai eladásokat. Az augusztus az utóbbiba tartozik, a teljes piacon 18,3%-kal kevesebb autót helyeztek forgalomba. Nagy pofont kaptak a villanyautók, a visszaesés közel 44%-os, a piaci részesedés a 2023 augusztusi 21-röl 14%-ra esett vissza. De nézzük, mely típusok fogytak a legjobban. A 10. helyre futott be a Kia Sportage, némi növekedés után kicsit több mint 10 ezer példány kulcsát adták át. Alig 150 darabbal több Toyota Yaris fogyott, a nyolcadik pedig a Volkswagen Polo. A német kisautó nagyot ment, a 10 508 autó 26%-os növekedést jelent. Óriásit zuhant a hetedik helyen álló, elektromosként is kapható Peugeot 208, a csökkenés 32%-os. 11 655 autóval a hatodik lett a Dacia Duster, az előző évi népszerűségét még feljebb tudta tornázni. A tavalyihoz hasonló mennyiséggel (12 180 db) magabiztosan őrzi ötödik helyét a Renault Clio, francia kisautó tradicionális szereplője a top 10-nek.
Hirdetés
A negyedik lett a Volkswagen T-Roc, az öregedő crossoverből majdnem 13 ezer darabot sikerült értékesíteni a 15%-os csökkenés ellenére. Nagyot ugrott a Toyota Yaris Cross népszerűsége (+24%), a 13 210 autóért jár a bronzérem. A második még mindig a Tesla Modell Y, azonban óriási a csökkenés, a 13 410 darab 38%-os mínuszt jelent. Stabilan őrzi az aranyérmet a Dacia Sandero, a bő 15 ezer autó kényelmes előnyt jelent.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.09.27. at 11:55
    Permalink

    “Olybá tűnik, hogy ezt az évet a Dacia húzza be”

    “2024 elhozhatja a román márka elsőségét”

    Félrevezető megállapítások, márkaszinten jó, ha az első 10-be befér majd év végéig…

Vélemény, hozzászólás?