Tovább szorongatják Európában az autógyártókat
2030-tól csak a 37,5 százalékkal kevesebb szén-dioxidot kibocsátó új járművek kerülhetnek forgalomba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hétfő este az Európai Unió tagállamainak képviselői és az Európai Parlament tárgyalói megállapodtak az új környezetvédelmi szabályozásról. Az autógyártók viszont irreálisnak tartják az elvárásokat.
Több lépcsőben kell elérni az Európai Parlament által kitűzött célt a szén-dioxid kibocsátás terén. 2025-ig átlagosan 15 százalékkal kell csökkenteni minden járműkategóriában az üvegházhatású gáz kibocsátását, míg 2030-ra 37,5 százalékos csökkenést írtak elő a személyautók számára és 31 százalékot a teherautóknak. Ez szigorúbb, mint, amelyre az autógyártók számítottak, ugyanis az unió tagországai eleinte 35 százalékról beszéltek (Németország mondjuk csak 30 százalékról). Az Európai Parlament azonban 40 százalékost akart, így lett végül a kompromisszum 37,5 százalék.
Az európai autógyártók érdekeit képviselő szervezet, az ACEA nyilatkozatában azonban felhívta a figyelmet arra, hogy ezeknek a követelményeknek a teljesítése „földrengésszerű” hatással lesz a foglalkoztatásra. Jelenleg az autóipar és a teljes beszállítói lánc körülbelül 13,3 millió embernek ad munkát az öreg kontinensen. Viszont a szabályozás betartása arra kényszeríti az autógyárakat, hogy jelentősen átalakítsák vállalati szerkezetüket, ez pedig rengeteg munkahely elvesztéséhez vezethet.
Az ACEA főtitkára, Erik Jonnaert nem finomkodott és kijelentette, hogy miközben a szervezet tagjai mindent megtesznek a szén-dioxid kibocsátás csökkentésének érdekében, „mélységesen elítélik az ilyen tisztán politikai indíttatású, technológiai és társadalmi-gazdasági szempontokat teljes mértékben figyelmen kívül hagyó döntéseket.” Érdemes hozzátenni, hogy az eddigi követelményeket sem tudta teljesíteni az autógyártók többsége. Először 2008-ig kellett 140g/km-re csökkenteni a flottaszintű kibocsátást, majd 2015-re 130 g/km-re módosították a szabályozást, míg a jelenlegi megállapodás 95 gramm/kilométert ír elő 2020-ig.
Az új megállapodás még az Európai Bizottság jóváhagyására vár és majd az Európai Parlament elé kerül szavazásra.
Where are you, Mr. Green? Don’t play hide and seek, please 😀
???? Látod a betűket de értelmezni nem nagyon megy. Persze ehhez nem árt ha nem most kezdett el foglalkoztatni az autózás világa.
Ha kicsit idősebb lennél akkor nagyon ismerős lenne ez a szöveg, mert már vagy ötszor ovlashattad, amit az előző illetve az azt megelőző összes szabvány elfogadásakor kiadott sajtónyilatkozatból kopipészteltek.
Viszont örömmel látom hogy megy az angol, itt egy kis szakorodalom addig: https://www.japantimes.co.jp/news/2018/12/15/business/corporate-business/arrest-nissan-star-carlos-ghosn-raises-speculation-coup/