Tovább késik az új Volkswagen Phaeton
Újabb éveket kell még várni a Volkswagen Phaeton utódjára
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volkswagennek csökkentenie kell az új Phaeton előállítási költségét, hogy nyereséges lehessen. Egyelőre marad a kínálatban a régi.
Igazi masztodonként már négyszer lett átdolgozva, de 13 éve készül a Volkswagen Phaeton. Unalmas autónak tűnik, sokan máig megkérdőjelezik, hogy igazi luxuskategóriás limuzin-e, de ettől még máig érdekes. Ferdinand Piech cégvezér személyes utasítására lett igazi túltervezett luxusbálna. A Phaeton a szintén hasonló kort megélt Bentley Continentallal együtt a konszern D1 nevű padlóvázára épül - mindez azért elmond valamit a minőségről. Itthon már nem forgalmazzák, Németországban is csak egyféle V8-as motorral elérhető.
A probléma az, hogy bár nem olcsó, de egyre nehezebben tud versenyezni a sokkal újabb Audi A8-assal, a kétéves Mercedes-Benz S-osztállyal és a vadiúj 7-es BMW-vel. Pedig egyelőre még állnia kell a sarat, mert utódja éveket késhet. A Volkswagen a Bloomberg hasábjain árulta el, hogy az a fő gondja, hogy nem tudja elég olcsón előállítani a típust. A Phantont a VW drezdai üvegfalú gyárában készítik és ha ez nem lenne elég, akkor a padlóváz és a motorok kifejlesztése sem olcsó hozzá. Bár erőforrásokat átvetnének az Auditól, de az A8 alumíniumból készült kasztniját nem használhatják fel még egyszer.